ضد عفونی مداوم ناوگان اتوبوسرانی تهران
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اعلام اینکه با وجود گذشت ۴۰ هفته از اعلام ورود ویروس کرونا به کشور، ناوگان اتوبوسرانی تهران مثل روز اول و چه بسا، دقیقتر و وسیعتر از قبل ضد عفونی میشود، گفت: آنچه برای ما بسیار اهمیت دارد، حفظ ایمنی و سلامتی شهروندانی است که برای رفت و آمدهای شهری، اتوبوس انتخاب نخست آنهاست.
- به گزارش روابط عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران؛ محمود ترفع مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با تأکید بر اینکه ضد عفونی کردن اتوبوسها از جمله سطوح داخلی آنها در ابتدا و انتهای خطوط انجام میشود، افزود: شرکت واحد خود را در قبال سلامت شهروندان مسئول میداند و بر این اساس، نه تنها عملیات ضد عفونی کردن ناوگان کمرنگتر نشده بلکه پررنگتر از گذشته نیز شده است.
وی با اشاره به تشدید مسائل و مشکلات ناوگان اتوبوسرانی تهران با توجه به اعمال تحریمهای ظالمانه و افزایش نرخ ارز و نرخ تورم، اظهار کرد: شیوع کرونا به مسائل و مشکلات موجود شرکت واحد دامن زده که نمونهای از آن کاهش مسافران ناوگان از یک میلیون و ۷۰۰ هزار تا یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در روز به ۳۰۰ هزار تا ۴۰۰ هزار نفر است که منجر به کاهش بیسابقه درآمدهای شرکت واحد شده است.
بیشتر بخوانید:
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با تأکید بر اینکه در حال حاضر درآمدهای این شرکت به حدی کاهش یافته که حقوق ناظران خطوط هم به سختی پرداخت میشود، خاطرنشان کرد: علاوه بر این، با توجه به هزینه بالای نگهداری اتوبوس و کاهش درآمد رانندگان اتوبوسهای خصوصی به دلیل کاهش تعداد مسافران، دخل و خرج رانندگان همخوانی ندارد.
نظرات بینندگان
حمل و نقل عمومي در حال حاضر با توجه به كيفيت سرويس دهي از لحاظ زمان بندي و فرسودگي ناوگان بسيار گران بوده و با توجه به گراني كرايه هاي اتوبوس براي طي مسيرهاي مختلف ، هزينه تردد با خودروي شخصي كمتر بوده و از سوي ديگر زمان طولاني انتظار و شبكه ناقص اتوبوسراني در محلات مختلف شهر باعث مي گردد كه تردد با حمل و نقل عمومي حداقل دو تا سه برابر خودروي شخصي زمان نياز داشته باشد كه همين تصميمات و تصورات باعث شده همه افراد به سمت خودروي شخصي گرايش پيدا نمايند و روز بروز هوا آلوده تر شود كه يكي از علل اصلي آن ، افزايش كرايه اتوبوس از 20 تومان در سال 85 تا 1900 تومان در سال 99 و به صرفه نبودن تردد با آن به دليل زمانبر بودن از دلايل اصلي عدم استقبال از شبكه ناقص و ناكارآمد اتوبوسراني در خطوط عادي بوده و بايد بررسي شود به چه دليل و با استناد به چه مطلبي كرايه اتوبوس 95 برابر يا با عبارت ساده تر با 9500 درصد ! رشد مواجه شده كه با كاهش سرويس دهي از لحاظ زمان بندي و كيفيت نسبت به قبل اين اتفاق افتاده و توقع استقبال از اين شبكه با وضعيت فعلي بسيار دور از انتظار مي باشد از سوي ديگر عدم پیوستگی خطوط اتوبوسرانی ناشی از انحلال بی ضابطه این خطوط برای افزایش درآمد و عدم شکست خصوصی سازی اتوبوسرانی که آنهم با همه این حمایتهای غیر منطقی و رانتی شکست خورد و صدای آنان نیز در آمد روزبروز وضعیت بدتر شود و در نهایت رانندگان و مدیران شرکت های خصوصی اتوبوسرانی منتظر حال و روز بدتر از مینی بوس های قدیمی همانند فیات باشند و این نتیجه تصمیمات غیرکارشناسی در بخش اتوبوسرانی می باشد و مسببان باید نتیجه اقدامات سوء خود را بپذیرند و متوجه باشند که مردم با زور و انحلال خطوط سوار اتوبوس بخش خصوصی با کرایه بالاتر و سنگين تر از خودروی شخصی و زمان طولانی نخواهند شد . در شرایط فعلی بهترین روش اصلاح آیین نامه ها و قوانین و مقررات خصوصی سازی ناوگان اتوبوسرانی شهری مصوب خرداد ۸۲ و آذر ۸۵ هیئت وزیران و شورای اسلامی شهر می باشد چون کلیه کمک ها دولت و یارانه تخصیصی واگذاری هر دستگاه اتوبوس بجای رسیدن به جامعه هدف یعنی مسافران و شهروندان به سود رانندگان مالک و شرکت های خصوصی تمام شده و مردم علاوه بر پرداخت کرایه بیشتر ، سودی از آن پولها نبرده اند . خصوصی سازی اتوبوسرانی همانطور که در متن بالا ذکر شده سالهاست که شکست خورده و سالهای متمادی توسط شهرداری ها و شرکت واحد شهرها لاپوشانی می شده که بیماری کرونا و تبعات آن نگذاشت این نقص و پنهان کاری آن پوشیده بماند !
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *