امکان تغییر اپراتور با حفظ شماره تلفن همراه/ رفتار اپراتورها با مشترکان رصد میشود
خبرگزاری میزان: وزیر ارتباطات گفت: در حوزه ارتباطات ثابت برای شرکتهای جدیدی پروانه فعالیت صادر خواهد شد و در زمینه تلفن همراه نیز تا پایان سال آینده ترابرد پذیری شماره ها را اجرایی میکنیم که از سال آینده به مردم اجازه میدهد سالی دو بار با حفظ شماره خود، اپراتورشان را تعویض کنند.
خبرگزاری میزان -
به گزارش ، محمود واعظی در حاشیه همایش خدمات عمومی مخابراتی روستایی در نشست خبری در پاسخ به سئوالات خبرنگاران راهکار افزایش کیفیت و کاهش قیمت را ایجاد زمینه رقابت بین اپراتورهای مختلف در بخش ثابت و سیار برشمرد و افزود: یکی از این راهکارها صدور پروانه fcp است که در هفته دولت به هفت شرکت ارایه خواهد شد. در زمینه تلفن همراه نیز تغییر اپراتور بدون تغییر شماره را در سال آینده خواهیم داشت که منجر به ایجاد رقابت و افزایش کیفیت و کاهش تعرفه ها می شود.
واعظی ادامه داد: در ابتدای دولت یازدهم سه میلیون کاربر ADSL در کشور داشتیم و هماکنون این تعداد به بیش از ۱۰ میلیون نفر رسیده است. همچنین در ابتدای دولت تنها ۲۰۰ هزار نفر از اینترنت موبایل استفاده میکردند و هماکنون بیش از ۱۰ میلیون نفر کاربر اینترنت موبایل هستند که این یک تحول بزرگ در مدت زمان کوتاه به حساب میآید.
واعظی گفت: هماکنون ظرفیت پهنای باند اینترنت از 620 گیگابیت در ابتدای دولت به ۲۴۰۰ گیگابیت در ثانیه رسیده که تا پایان سال به ۴۰۰۰ گیگابیت خواهد رسید.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه نظارت کاملی در فعالیت شرکتهای اینترنتی صورت میگیرد، گفت: البته انتظار کاربران اینترنت از سرعت و کیفیت این خدمات باید در حد قرارداد باشد.
وی گفت: وزارت ارتباطات جزء معدود وزارتخانه هایی است که در سال گذشته نرخ خدمات( اینترنت ثابت و ای دی اس ال) خود را ۲۵ درصد کاهش داد. همچنین در زمینه اینترنت موبایل نیز طبق وعده ها، به بیش از یک دهم قیمت قبلی رسیده است. تمامی این موضوعات علاوه بر افزایش پهنای باند میتواند به ارائه خدمات بهتر در این حوزه بیانجامد.
وی با بیان اینکه قرار است سامانه نظارت آنلاین بر عملکرد خدمات اینترنتی راهاندازی کنیم، افزود: تلاش داریم سرویسهای بهتری به مردم ارائه شود و نظارت به صورت سیستماتیک و آنلاین باشد که در حال تلاش برای انجام آن هستیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ارزیابی از اپراتورهای تلفن همراه را بر اساس مولفه های مختلف دانست و افزود: در این ارزیابی هیچ یک از اپراتورها نتوانسته اند انتظارات ما را برآورده کرده و نمرات بالایی کسب کنند و اول شدن در این زمینه بر اساس حداقل ها است که جای کار بیشتری دارد.
واعظی تصریح کرد: زمانی میتوان یک اپراتور را برتر عنوان کرد که به رقم مورد نظر در ارزیابی رسیده باشد، اما بررسی اپراتورهای موبایل نشان داد که آنها با شاخصهای در نظر گرفته از سوی ما فاصله بسیاری دارند.
وی با بیان این که با دستگاه های پیشرفته ای که در اختیار داریم رفتار اپراتورها با مشترکان را رصد می کنیم اضافه کرد: این حق الناس است و کاملا مورد نظارت قرار دارد.
انتهای پیام/
واعظی ادامه داد: در ابتدای دولت یازدهم سه میلیون کاربر ADSL در کشور داشتیم و هماکنون این تعداد به بیش از ۱۰ میلیون نفر رسیده است. همچنین در ابتدای دولت تنها ۲۰۰ هزار نفر از اینترنت موبایل استفاده میکردند و هماکنون بیش از ۱۰ میلیون نفر کاربر اینترنت موبایل هستند که این یک تحول بزرگ در مدت زمان کوتاه به حساب میآید.
واعظی گفت: هماکنون ظرفیت پهنای باند اینترنت از 620 گیگابیت در ابتدای دولت به ۲۴۰۰ گیگابیت در ثانیه رسیده که تا پایان سال به ۴۰۰۰ گیگابیت خواهد رسید.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه نظارت کاملی در فعالیت شرکتهای اینترنتی صورت میگیرد، گفت: البته انتظار کاربران اینترنت از سرعت و کیفیت این خدمات باید در حد قرارداد باشد.
وی گفت: وزارت ارتباطات جزء معدود وزارتخانه هایی است که در سال گذشته نرخ خدمات( اینترنت ثابت و ای دی اس ال) خود را ۲۵ درصد کاهش داد. همچنین در زمینه اینترنت موبایل نیز طبق وعده ها، به بیش از یک دهم قیمت قبلی رسیده است. تمامی این موضوعات علاوه بر افزایش پهنای باند میتواند به ارائه خدمات بهتر در این حوزه بیانجامد.
وی با بیان اینکه قرار است سامانه نظارت آنلاین بر عملکرد خدمات اینترنتی راهاندازی کنیم، افزود: تلاش داریم سرویسهای بهتری به مردم ارائه شود و نظارت به صورت سیستماتیک و آنلاین باشد که در حال تلاش برای انجام آن هستیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ارزیابی از اپراتورهای تلفن همراه را بر اساس مولفه های مختلف دانست و افزود: در این ارزیابی هیچ یک از اپراتورها نتوانسته اند انتظارات ما را برآورده کرده و نمرات بالایی کسب کنند و اول شدن در این زمینه بر اساس حداقل ها است که جای کار بیشتری دارد.
واعظی تصریح کرد: زمانی میتوان یک اپراتور را برتر عنوان کرد که به رقم مورد نظر در ارزیابی رسیده باشد، اما بررسی اپراتورهای موبایل نشان داد که آنها با شاخصهای در نظر گرفته از سوی ما فاصله بسیاری دارند.
وی با بیان این که با دستگاه های پیشرفته ای که در اختیار داریم رفتار اپراتورها با مشترکان را رصد می کنیم اضافه کرد: این حق الناس است و کاملا مورد نظارت قرار دارد.
انتهای پیام/
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *