پیشنهاد ایجاد دو واحد اختیاری کارآفرینی آموزشی در دانشگاه فرهنگیان
رییس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به لزوم حرکت دانشگاهها به ویژه دانشگاه فرهنگیان به سمت کارآفرینی، با ارائه پیشنهاد ایجاد دو واحد اختیاری کارآفرینی آموزشی در این دانشگاه، اظهار کرد: کارآفرینی آموزشی به این معنی که در آموزش و برای آموزش گیرندگان چگونه کار آفرینی کنیم، مبانی کارآفرینی را از تئوری خارج کرده و تبدیل به آموزه کنیم آن هنگام است که میتوانیم بگوییم آموزش اتفاق افتاده است وگرنه انتقال اطلاعات و تعاریف کاری از پیش نخواهد برد.
خبرگزاری میزان -
- حسین خنیفر رییس دانشگاه فرهنگیان در جلسه ویدیو کنفرانس با عنوان "توسعه فرهنگ کارآفرینی"، با تاکید بر اهمیت نقش دانشگاه فرهنگیان در توسعه کارآفرینی گفت: این معلم است که در کلاس درس چه دانشجومعلمان و چه دانش آموزان را هدایت میکند، و این هدایت زمانی اتفاق افتد که فرد متوجه تواناییهای درونی خود میشود و نسبت به خود شناخت پیدا میکند، این بزرگترین کارآفرینی است.
دکتر خنیفر با بیان اینکه ما با نسلی پرسشگر روبرو هستیم که انتظار تحقق آمالها و آرزوهای خود در آینده را دارد، تصریح کرد: کارآفرینی همیشه ایجاد شغل نیست، کارآفرینی فراهم کردن زمینه ایجاد شناخت است، ایجاد محیطی که پس از آن و محصول چندم آن میتواند کارآفرینی باشد.
وی با اشاره به ارتباط گسترده و بی واسطه دانشگاههای برخی کشورها برای کارافرینی، خاطر نشان کرد: دانشگاههای مختلف ازجمله در ژاپن برای آشتی دادن جامعه با بحث کارآفرینی حتی دیوارهای دانشگاه را برداشتند و مردم به راحتی با دانشگاه ارتباط برقرار میکنند.
رییس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه کارآفرینی با کتاب و آموزش منتقل نمیشود کارآفرینی با روحیه و اقتباس منتقل میشود خاطر نشان کرد: باید از ملل پیشرو الگو گرفت و متناسب با ظرفیت بالای کشور آن را بومی کرد. نگاه به کارآفرینی و کارآفرینان باید به عنوان قافله سالاران آینده کشور باشد.
وی با بیان اینکه تحولات بسیار وسیع بوجود امده از سال ۲۰۰۰ و تحولات اخیر در دوران کرونا را موجب پدید آمدن مشاغل جدید و پررنگ شدن آی. تی برشمرد و افزود: این نشان اهمیت بحث کارآفرینی و عصر پایان اشتغالهای رسمی است، زمانی که انسان به خود متکی شود گام اول کار آفرینی است.
خنیفر با اشاره به لزوم حرکت دانشگاهها به ویژه دانشگاه فرهنگیان به سمت کارآفرینی، با ارائه پیشنهاد ایجاد دو واحد اختیاری کارآفرینی آموزشی در این دانشگاه، اظهار کرد: کارآفرینی آموزشی به این معنی که در آموزش و برای آموزش گیرندگان چگونه کار آفرینی کنیم، مبانی کارآفرینی را از تئوری خارج کرده و تبدیل به آموزه کنیم آن هنگام است که میتوانیم بگوییم آموزش اتفاق افتاده است وگرنه انتقال اطلاعات و تعاریف کاری از پیش نخواهد برد.
دکتر خنیفر با بیان اینکه ما با نسلی پرسشگر روبرو هستیم که انتظار تحقق آمالها و آرزوهای خود در آینده را دارد، تصریح کرد: کارآفرینی همیشه ایجاد شغل نیست، کارآفرینی فراهم کردن زمینه ایجاد شناخت است، ایجاد محیطی که پس از آن و محصول چندم آن میتواند کارآفرینی باشد.
وی با اشاره به ارتباط گسترده و بی واسطه دانشگاههای برخی کشورها برای کارافرینی، خاطر نشان کرد: دانشگاههای مختلف ازجمله در ژاپن برای آشتی دادن جامعه با بحث کارآفرینی حتی دیوارهای دانشگاه را برداشتند و مردم به راحتی با دانشگاه ارتباط برقرار میکنند.
رییس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه کارآفرینی با کتاب و آموزش منتقل نمیشود کارآفرینی با روحیه و اقتباس منتقل میشود خاطر نشان کرد: باید از ملل پیشرو الگو گرفت و متناسب با ظرفیت بالای کشور آن را بومی کرد. نگاه به کارآفرینی و کارآفرینان باید به عنوان قافله سالاران آینده کشور باشد.
وی با بیان اینکه تحولات بسیار وسیع بوجود امده از سال ۲۰۰۰ و تحولات اخیر در دوران کرونا را موجب پدید آمدن مشاغل جدید و پررنگ شدن آی. تی برشمرد و افزود: این نشان اهمیت بحث کارآفرینی و عصر پایان اشتغالهای رسمی است، زمانی که انسان به خود متکی شود گام اول کار آفرینی است.
خنیفر با اشاره به لزوم حرکت دانشگاهها به ویژه دانشگاه فرهنگیان به سمت کارآفرینی، با ارائه پیشنهاد ایجاد دو واحد اختیاری کارآفرینی آموزشی در این دانشگاه، اظهار کرد: کارآفرینی آموزشی به این معنی که در آموزش و برای آموزش گیرندگان چگونه کار آفرینی کنیم، مبانی کارآفرینی را از تئوری خارج کرده و تبدیل به آموزه کنیم آن هنگام است که میتوانیم بگوییم آموزش اتفاق افتاده است وگرنه انتقال اطلاعات و تعاریف کاری از پیش نخواهد برد.
بیشتر بخوانید:
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *