رسیدگی به درخواستهای ثبتی متقاضیان در استان فارس از طریق سامانهها
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان فارس از رسیدگی و پاسخگویی به درخواستهای ثبتی متقاضیان از طریق سامانههای طراحی شده با هدف حفظ سلامت شهروندان خبر داد.
خبرگزاری میزان -
وی ابراز داشت: هدف از طراحی سامانه فوق حفظ سلامت شهروندان و امکان ارتباط مستقیم و برخط مراجعین به صورت غیر حضوری با بخشهای ارائه خدمت در ادارات ثبت است و شخص متقاضی قادر خواهد بود با استفاده از رایانه شخصی خود، گوشی همراه و یا کافی نت و ورود اطلاعات شخصی و هویتی درخواست خود را ثبت کرده و تمامی مراحل بدون نیاز به حضور متقاضی از طریق ارسال پیامک به تلفن همراه وی ارسال خواهد شد.
مدیر کل ثبت اسناد و املاک فارس افزود: پیش از این و در ماههای ابتدایی سال جاری نیز با هدف ارائه خدمات غیر حضوری به مراجعین استعلامات ادارات امور مالیاتی و شهرداریها از طریق دفاتر اسناد رسمی به صورت الکترونیکی ارسال و پاسخ نیز به صورت برخط دریافت شده و به منظور کاهش حجم مراجعات اشخاص به ادارات اجرای اسناد رسمی و دسترسی آسان تر دریافت خدمات، صدور اجراییه جهت وصول مطالبات اشخاص حقیقی و حقوقی از طریق دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق صورت پذیرفته و تمامی ابلاغیههای اجرایی به صورت الکترونیک است.
هاشمی تصریح کرد: برنامه ریزی صورت پذیرفته تا متقاضیان استفاده از خدمات ثبتی بدون مراجعه به ادارات با کمترین هزینه و در کوتاهترین زمان ممکن امور ثبتی خویش را پیگیری کنند و ادارات ثبت اسناد و املاک با استفاده از پتانسیلهای موجود و سامانههای طراحی شده ضمن رسیدگی به درخواستهای متقاضیان به صورت غیر حضوری ضامن صحت و سلامت مردم استان در مبارزه با ویروس منحوس کرونا و حل معضلات ثبتی جامعه باشند.
- سید مهدی هاشمی با اشاره به ارائه خدمات غیر حضوری ادارات تابعه ثبتی استان فارس این امر را منطبق با سیاستهای تحول گرایانه قوه قضاییه و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور دانست و خاطر نشان ساخت: با توجه به شرایط موجود، مصوبات ستاد کرونا و لزوم ارائه خدمات به صورت غیر حضوری سامانه https://sanad.sabtfars.ir توسط کارشناسان فناوری اطلاعات این اداره کل راه اندازی شده است.
وی ابراز داشت: هدف از طراحی سامانه فوق حفظ سلامت شهروندان و امکان ارتباط مستقیم و برخط مراجعین به صورت غیر حضوری با بخشهای ارائه خدمت در ادارات ثبت است و شخص متقاضی قادر خواهد بود با استفاده از رایانه شخصی خود، گوشی همراه و یا کافی نت و ورود اطلاعات شخصی و هویتی درخواست خود را ثبت کرده و تمامی مراحل بدون نیاز به حضور متقاضی از طریق ارسال پیامک به تلفن همراه وی ارسال خواهد شد.
مدیر کل ثبت اسناد و املاک فارس افزود: پیش از این و در ماههای ابتدایی سال جاری نیز با هدف ارائه خدمات غیر حضوری به مراجعین استعلامات ادارات امور مالیاتی و شهرداریها از طریق دفاتر اسناد رسمی به صورت الکترونیکی ارسال و پاسخ نیز به صورت برخط دریافت شده و به منظور کاهش حجم مراجعات اشخاص به ادارات اجرای اسناد رسمی و دسترسی آسان تر دریافت خدمات، صدور اجراییه جهت وصول مطالبات اشخاص حقیقی و حقوقی از طریق دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق صورت پذیرفته و تمامی ابلاغیههای اجرایی به صورت الکترونیک است.
هاشمی تصریح کرد: برنامه ریزی صورت پذیرفته تا متقاضیان استفاده از خدمات ثبتی بدون مراجعه به ادارات با کمترین هزینه و در کوتاهترین زمان ممکن امور ثبتی خویش را پیگیری کنند و ادارات ثبت اسناد و املاک با استفاده از پتانسیلهای موجود و سامانههای طراحی شده ضمن رسیدگی به درخواستهای متقاضیان به صورت غیر حضوری ضامن صحت و سلامت مردم استان در مبارزه با ویروس منحوس کرونا و حل معضلات ثبتی جامعه باشند.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *