حاجی میرزایی: نمايش تصوير عظمت فرهنگ و تمدن ايران و اسلام بر عهده مركز امور بينالملل و مدارس خارج از كشور است
-طبق اعلام پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از وزارت آموزش و پرورش، محسن حاجی میرزایی در دیدار با رییس، معاونان و کارشناسان مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور که در سالن جلسات این مرکز برگزار شد، ضمن تشکر از ارائه گزارش اقدامات صورت گرفته در حوزه بین الملل ضمن تبریک فرارسیدن ولادت امام حسن عسگری (ع) و هفته بسیج اظهار کرد: عملکرد مرکز اموربین الملل و مدارس خارج از کشور دارای حساسیت بالایی است. این مرکز دارای اهداف بلندی است که ارزش صرف وقت را دارد.
وزیر آموزش و پرورش گفت: مرکز اموربین الملل و مدارس خارج از کشور، آینه فرهنگ و نظام تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی در خارج از کشور و در سطح ملی است و باید دقت کنیم این آینه چه چیزی را برای دنیا به تصویر میکشد؟ درست نشان دادن این تصویر بر عهده اعضای این مجموعه است و باید دید تا چه حد توانسته ایم فرهنگ و عزت ایرانی را در خارج از کشور به نمایش بگذاریم. آیا تصویر جذاب و باعظمتی از فرهنگ و تمدن ایران و اسلام در سطح بین الملل عرضه کرده ایم؟ و همچنین همکاران مرکز توانسته اند با ارائه گزارشات به موقع در فهم آنچه در آموزش و پرورش کشورهای دیگر میگذرد به ما کمک کنند؟
وی با اشاره به اینکه تا زمانی که برای حل مسائل اقدام جدی نکنیم نمیتوانیم انتظار داشته باشیم مسائل حل شوند، گفت: معتقدم هر چقدر یک مجموعه کاراتر شود، مسائل آن کوچکتر میشود؛ و انتظار دارم مجموعه امور بین الملل و مدارس خارج از کشور به حدی از توانمندی برسد که در افق جمهوری اسلامی بدرخشد و برای همه الگو باشد.
حاجی میرزایی تاکید کرد: مسئولیت هر شخص در انجام امور به فهم آن شخص از مسائل مرتبط با آن امور بستگی دارد و حد اختیارات تنها با پیگیریهای مستمر به دست میآید و مطمئنا پس از پیگیری مستمر مسائل قابل حل خواهند بود. گزارشات همکاران مرکز بین الملل و مدارس خارج از کشور نشان داد که خوشبختانه همکاران بر مسائل این حوزه مشرف هستند و با علم و آگاهی بر آنها به کار میپردازند.
وزیر آموزش و پرورش در پایان گفت: اجازه ندهید مشکلات بر شما چیره شود و توانتان از دست برود. هر شخصی میتواند با استفاده از ظرفیت خود کارهای بسیار بزرگی انجام دهد و اگر توانایی انجام کاری را نداشته باشد به این معنی است که شرایط و احوالات را با تمام مشکلات موجود پذیرفته است و این قابل قبول نیست.