برقراری ۱ میلیون تماس با مشاوره تلفنی بهزیستی/ کرونا استرس و اضطراب مردم را افزایش داده است
رضوان مدنی در گفتوگو با میزان گفت: خط مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ همه روزه از ساعت ۸ صبحتا ۱۲ شب پاسخگوی تمام عزیزان در سراسر کشور است.
وی افزود:افرادی که حس میکنند در زمینههای مختلف روحی و روانی اعم از استرس، پرخاشگری، وسواس، مشکلات خواب و... دچار مشکلاتی شدند میتوانند با این شماره تماس بگیرند و با مشاوران ما صحبت کنند.
این مقام مسئول در بهزیستی ادامه داد: همچنین افرادی که نیاز به مشاوره در زمینه های تحصیلی، تربیت فرزندان، مشکلات خانوادگی، حقوقی و اقتصادی دارند نیز میتوانند با این شماره تماس بگیرند.
معاون مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: همچنین سامانه خودارزیابی سلامت روان در ایام کرونایی ایجاد شد. در این سامانه افراد به سوالات پرسیده شده، پاسخ میدهند.
مدنی گفت: از آنجایی که این سامانه هوشمند است، تشخیص میدهد که فرد چه نوع مشکل روانی دارد و پس از پرسیدن سوالات تکمیلی، به مشاوران حضوری ما معرفی میشوند.
وی افزود: تاکنون ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر با این شماره تماس گرفته اند. همچنین از بین این افراد ۷۲ درصد خانمهایی بودند که عمدتا خانه دار هستند.
این مقام مسئول در بهزیستی ادامه داد: از میان افرادی کهبه سازمان بهزیستی مراجعه غیرحضوری داشته اند، ۴۷ درصد دچار اضطراب بودند که نشان دهنده افزایش استرس در زمان شیوع ویروس کرونا در کشور است.
انتهای پیام/