با تلاش سازمان ثبت اسناد و املاک کشور،«مرکز ملی فرش ایران» و «کمیته امداد» صاحب علامت تجاری فرش دستباف شدند
- در سمینار «استراتژی برندسازی ویژه ذینفعان کمیته امداد امام خمینی (ره) و مرکز ملی فرش ایران» که به صورت ویدئو کنفرانسی از سوی مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت و با حضور رئیس دفتر منطقهای آسیا و اقیانوسیه سازمان جهانی مالکیت معنوی برگزار شد، محمد حسن کیانی رئیس مرکز مالکیت معنوی با اشاره به تلاشهای صورت گرفته از سوی این مرکز در همکاری با مرکز ملی فرش ایران و کمیته امداد برای به بار نشستن این پروژه مهم گفت: این پروژه از سال ۱۳۹۷ در ایران آغاز شد و تا کنون فعالیتهای متعددی با همکاری این دو نهاد و مراجع بین المللی از جمله سازمان جهانی مالکیت معنوی (وایپو) و مؤسسه نوآوری کره جنوبی به عنوان مجری طرح صورت گرفته که علاوه بر برگزاری کارگاهها و سمینارهای آموزشی، میتوان به همکاریهای نزدیک برای تجاری سازی فرش دستباف ایرانی و ایجاد دفتر برندینگ در محل دفتر مرکز مالکیت معنوی به منظور تسریع فرایند تجاری سازی اشاره کرد.
وی افزود: این فعالیتها در نهایت و پس از انجام بازدیدهای میدانی از کارگاههای فرش دستباف ایرانی در بیرجند و تهران و نشستهای تخصصی متعدد با کارشناسان داخلی، منجر به طراحی دو علامت جمعی و تأییدی برای فرش ایران شد که امیدواریم در آیندهای نزدیک منتج به رونق بیش از پیش و معرفی هنر صنعت فرش ایران در سطح ملی و بین المللی گردد.