ممنوعیت تردد خودروهای سوخت فسیلی؛ سرآغاز کاهش مصرف نفت و بنزین در جهان
کارشناس انرژی ممنوعیت استفاده از خودروهایی با سوخت فسیلی در کشورهای اروپایی را سرآغازی برای کمرنگ شدن نقش این سوختها در آینده انرژی جهان عنوان کرد.
خبرگزاری میزان -
این کارشناس حوزه انرژی تصریح کرد: صنعت انرژی کشور نیز به تناسب این تغییرات نیازمند بازطراحی و نقشه راهی است که در آن توسعه پتروشیمی و صنایع وابسته در اولویت قرار گیرد.
رضا مقیمی در گفتوگو با میزان، با اشاره به افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی اظهار کرد: قیمت نفت این روزها تحت تاثیر بهبود فضای اقتصادی در کشورهای آسیای شرقی مانند چین و ژاپن رشد مناسبی داشته است، اما هنوز تا ثبات در بازار فاصله زیادی وجود دارد.
این کارشناس حوزه انرژی تصریح کرد: از هفته گذشته و با اعلام کشف واکنس کرونا روند بازار مثبت بوده است و حتی شاهد افرایش قیمت تفت تا ۴۴ درار نیز بودیم که بیشترین قیمت در ماههای اخیر بود، اما به دلیل شکنندگی بازار قیمتها ثبات نداشته و بین ۳۸ تا ۴۴ دلار در نوسان بوده است.
این کارشناس حوزه انرژی تصریح کرد: از هفته گذشته و با اعلام کشف واکنس کرونا روند بازار مثبت بوده است و حتی شاهد افرایش قیمت تفت تا ۴۴ درار نیز بودیم که بیشترین قیمت در ماههای اخیر بود، اما به دلیل شکنندگی بازار قیمتها ثبات نداشته و بین ۳۸ تا ۴۴ دلار در نوسان بوده است.
وی افزود: نتیجه انتخابات آمریکا نیز میتواند قیمت نفت را تحت تاثیر قرار دهد و با انتخاب بایدن احتمالا روند قیمت نفت کاهشی خواهد شد و قیمتها بین ۳۸ تا ۴۴ در نوسانان خواهد بود.
مقیمی بیان کرد: تصمیم کشور انگلیس برای ممنوعیت تردد خودروهای سوخت فسیلی از سال ۲۰۳۰ میتواند سرآغاز کاهش مصرف نفت و بنزین در جهان شود و به بیان دیگر زنگ خطری برای کشورهای تولیدکننده سوختهای فسیلی به صدا درآمده است و حرکت به سمت استفاده از سوختهای پاک بر میزان تقاضا خرید نفت تاثیر منفی خواهد گذاشت.
این کارشناس حوزه انرژی تصریح کرد: طی سالهای گذشته بسیاری از کشورهای پیشرفنه نسبت به استفاده از سوختهای پاک و غیرفسیلی افدام کردند و این موضوع از اهمیت سوخت در آینده اقتصاد انرژی جهان کاسته است و باید استراتژی برای حفظ این درامدها تغییر کند.
وی افزود: استفاده از پتروپالایشگاهها و تنوع بخشی در تولید مواد پتروشیمی گام نخست برای حفظ درآمدهای کشورهای تولید کننده نفت است، تولید محصولات با کیفیت و بارزش افزوده بالاتر میتواند حضور این کشورها را در بازارهای آینده تضمین کند.
مقیمی تصریح کرد: باید بپذیریم جایگاه سوختهای فسیلی در حال حاضر بسیار متزلزلتر از گذشته است و با پیشرفت علم و استفاده از سوختهای تجدیدپذیر و آگوهی به تاثیرات منفی زیست محیطی میزان استفاده از سوختهای غیر قابل تجدید کاهش یافته و در آینده نیز همین روند ادامه خواهد داشت.
مقیمی بیان کرد: تصمیم کشور انگلیس برای ممنوعیت تردد خودروهای سوخت فسیلی از سال ۲۰۳۰ میتواند سرآغاز کاهش مصرف نفت و بنزین در جهان شود و به بیان دیگر زنگ خطری برای کشورهای تولیدکننده سوختهای فسیلی به صدا درآمده است و حرکت به سمت استفاده از سوختهای پاک بر میزان تقاضا خرید نفت تاثیر منفی خواهد گذاشت.
این کارشناس حوزه انرژی تصریح کرد: طی سالهای گذشته بسیاری از کشورهای پیشرفنه نسبت به استفاده از سوختهای پاک و غیرفسیلی افدام کردند و این موضوع از اهمیت سوخت در آینده اقتصاد انرژی جهان کاسته است و باید استراتژی برای حفظ این درامدها تغییر کند.
وی افزود: استفاده از پتروپالایشگاهها و تنوع بخشی در تولید مواد پتروشیمی گام نخست برای حفظ درآمدهای کشورهای تولید کننده نفت است، تولید محصولات با کیفیت و بارزش افزوده بالاتر میتواند حضور این کشورها را در بازارهای آینده تضمین کند.
مقیمی تصریح کرد: باید بپذیریم جایگاه سوختهای فسیلی در حال حاضر بسیار متزلزلتر از گذشته است و با پیشرفت علم و استفاده از سوختهای تجدیدپذیر و آگوهی به تاثیرات منفی زیست محیطی میزان استفاده از سوختهای غیر قابل تجدید کاهش یافته و در آینده نیز همین روند ادامه خواهد داشت.
این کارشناس حوزه انرژی تصریح کرد: صنعت انرژی کشور نیز به تناسب این تغییرات نیازمند بازطراحی و نقشه راهی است که در آن توسعه پتروشیمی و صنایع وابسته در اولویت قرار گیرد.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *