جنایت‌ جنگی سربازان استرالیایی در افغانستان؛ کشتارهایی که در نهایت تایید شد

0:15 - 30 آبان 1399
کد خبر: ۶۷۴۶۷۸
گزارش جدیدی از جنایت جنگی سربازان استرالیایی در افغانستان منتشر شده که نشان می‎دهد این سربازان بیش از ۳۰ تن از شهروندان افغانستانی را به قتل رسانده اند.
در پی انتشار خبرهایی مبنی بر جنایت جنگی سربازان استرالیایی در افغانستان در میان سربازان و نیرو‌های استرالیایی، گزارشی درباره بازه زمانی ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۶ منتشر شده که نشان می‎دهد سربازان استرالیایی ده ها نفر از شهروندان افغانستان را به قتل رسانده اند.
 
به گزارش پایگاه های «دی ایج و اسکای نیوز»، خبر جنایت جنگی سربازان ویژه استرالیایی در افغانستان ابتدا به آرامی و به صورت مخفیانه دهان به دهان گشت، اما اکنون خبر آن رسمیت یافت.
 
گزارش مذکور براساس اظهارات ۳۵۰ نفر از سربازان و نیرو‌های اطلاعاتی ویژه استرالیا در مورد اعدام افغانستانی‌های غیرمسلح از جمله زندانیان و غیرنظامیان تهیه شده است.
 
به گفته تهیه کننده این گزارش که در سال ۲۰۱۶ به درخواست یک فرمانده نظامی برای بررسی ناکامی فرهنگی نیرو‌های ویژه مانند SAS و تکاور‌ها آغاز شد، «اگرچه من یک زن غیرنظامی هستم، اما همین نظامی نبودن من اعتماد سربازان برای افشاگری را جلب کرد؛ هولناک‌ترین بخش این اظهارات این توجیه بود که این اتفاق همیشه می‌افتد.»
 
وی می‌گوید «آنچه که من از زبان سربازان و نیرو‌های استرالیایی شنیدم ابوغریبی بود که در افغانستان رقم می‌خورد؛ اعدام غیرنظامیان به عنوان امری عادی.»
از جمله اعتراف‌های سربازان استرالیایی، اعدام دو نوجوان غیرمسلح و انداختن جسد آنها به رودخانه، بدرفتاری با زندانیان، اعدام با دستان بسته، کشتار کودکان و خردسالان، ... بود.
 
نیرو‌های موسوم به SAS و تکاورها، که عهده دار انجام سخت‌ترین و خطرناک‌ترین ماموریت‌های جنگی و نظارتی استرالیا هستند، از زمان حمله آمریکا به افغانستان به بهانه حادثه ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ در جنوب افغانستان حضور دارند.
 
در حالی که تعداد جنایات انجام شده بیش از ۵۰ مورد گزارش شده، براساس جدیدترین خبرها، تاکنون ۱۰ سرباز استرالیایی به دلیل ارتکاب ۱۲ مورد قتل غیر نظامیان افغانستان، تحت بازجویی قرار دارند.
 
همچنین ۵ نفر از این افراد همچنان در خدمت ارتش استرالیا هستند.
 
با وجود این، انتقاد‌های شدید از افسران استرالیایی به دلیل عادی سازی اقدام‌های مجرمانه مطرح شده است.
 

به گزارش یورونیوز، «ژنرال آنگس کمپبل»، فرمانده نیروی دفاعی استرالیا، روز پنجشنبه  این پرونده را «شرم‌آور» توصیف و یکی از نمونه‌ها را مطرح کرد که در آن نیرو‌های تازه وارد گشت اقدام به شلیک به یک زندانی می‌کنند تا به نخستین کشته خود در عملی معروف به «خونریزی» دست پیدا کنند.

 

این مقام استرالیایی سپس گفت که سربازان برای اینکه اقدام غیرقانونی‌ شان افشا نشود در کنار فرد کشته شده اسلحه و بی‌سیم قرار می‌دادند تا وانمود کنند «دشمنان» را در عملیات نظامی کشته‌اند.

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *