ضرورت همراهی و همکاری روابط عمومی‌ها در اقناع و تغییر نگرش مردم برای مقابله صحیح با کرونا

12:10 - 21 آبان 1399
کد خبر: ۶۷۳۴۹۹
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: روابط عمومی‌ها باید با سرعت، دقت و صراحت برای اعتمادسازی در بین مردم با هوشمندی و هنرمندی از انتشار شایعات نادرست در بین مردم که در رگ‌های جامعه گسترش می‌یابد و رگ‌ها را مسدود می‌کند، نقش و رسالت خود را انجام دهند.

بنا بر اعلام پایگاه خبری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سیما سادات لاری، در شانزدهمین دوره سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی که به صورت آنلاین و با موضوع تاثیر کرونا بر عملکرد روابط عمومی ها، برگزار شد، اظهار کرد: دنیای پس از کرونا با قبل از آن متفاوت است. در این شرایط جدید روابط عمومی‌ها باید با استفاده از شیوه‌های جدید و نوآورانه برای تغییر نگرش، باور و رفتار مردم در مقابله با کرونا طرحی نو دراندازند.

وی افزود: موضوع این سمینار تاثیر کرونا بر عملکرد روابط عمومی است، چند ماهی است که کرونا بسیاری از ساختار‌های اجتماعی و اقتصادی را دگرکون کرده و بیش از همه ارتباطات مردم را تحت تاثیر قرار داده و ارتباطات جامعه پزشکی با مردم، ارتباطات حکومت با مردم، ارتباطات رسانه‌ها با مردم و ارتباطات مردم با مردم را دچار تغییر کرده است.

وی ادامه داد: نظام‌های سلامت در بحران کووید۱۹ راهی جز برقراری ارتباط موثر با مردم ندارند، روابط عمومی‌ها با پدیده نویی مواجه شده اند که همه را غافلگیر کرده است، بنابراین باید ما هم با شیوه‌های جدید با مردم ارتباط برقرار کنیم تا بتوانیم اثربخش باشیم و مردم را اقناع کنیم.

وی گفت: در شرایط نگران کننده کنونی که بیماری کووید۱۹ جان مردم را به خطر انداخته برقراری ارتباط موثر با مردم و ارائه اطلاعات درست و آگاهی بخش برای پیشگیری از این بیماری بسیار ضروری است، طولانی شدن این پدیده در این ایام روابط عمومی‌ها را هم تحت تاثیر قرار داده، در عین حال فرصتی فراهم کرده تا روابط عمومی‌ها هم فراتر از تبلیغات و ارائه عملکرد سازمان یا یک شخص برای ارتقای جایگاه روابط عمومی گام‌های جدیدی بردارند.

سخنگوی وزارت بهداشت تصریح کرد: با گذشت ماه‌ها از اپیدمی کرونا هنوز دانسته‌های ما درباره این بیماری در مقابل نادانسته‌های ما در کل جهان بسیار ناچیر است و البته انتشار اطلاعات نادرست از طریق رسانه‌ها به مردم نیز مشکل بزرگی است که باید برای آن چاره‌ای اندیشیده شود. روابط عمومی‌ها باید با سرعت، دقت و صراحت برای اعتمادسازی در بین مردم با هوشمندی و هنرمندی از انتشار شایعات نادرست در بین مردم که در رگ‌های جامعه گسترش می‌یابد و رگ‌ها را مسدود می‌کند، نقش و رسالت خود را انجام دهند.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت عنوان کرد: اصلاح این رویه و افزایش اثربخشی روابط عمومی‌ها در این مسیر کاری نیست که یک شبه انجام شود، بحران کرونا نیز آخرین بحرانی نیست که با آن مواجه هستیم. باید از تجارب گذشته درس بگیریم و برای آینده برنامه‌های جدیدی طراحی کنیم.

لاری افزود: وزارت بهداشت از ابتدای اپیدمی کرونا و حتی قبل از آن برای پیشگیری از بیماری‌ها و آموزش شیوه‌های صحیح مقابله با ویروس اقدام کرده و اطلاع رسانی گسترده‌ای انجام داده است که شامل برگزاری نشست‌های خبری متعدد، تقویت ارتباط با رسانه‌ها و اقدامات فرهنگی و هنری است، اما هنوز راه درازی در پیش داریم.

وی ادامه داد: جهان امروز با قبل از کرونا تفاوت پیدا کرده است، کرونا روی همه ابعاد زندگی بشر تاثیر گذاشته است. امیدوارم با تمرکز بر نحوه درست مقابله با این ویروس برای اقناع مردم و تغییر نگرش و باور مردم همکاری کنیم به طوری که این تغییر نگرش و باور به تغییر رفتار در جامعه در مسیر پیشگیری و سلامت حرکت کند.

گفتنی است، پس از سخنرانی دکتر لاری در شانزدهمین دوره سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی، مراسم اعطای نشان‌های ویژه و لوح سپاس مدیران ارشد ارتباط گستر، مدیران و کارشناسان برتر روابط عمومی و حامیان، برگزار شده و نشان ویژه ارتباطات رسانه‌ای اثربخش به دکتر کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعطا شد. 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *