ادعای الیوت آبرامز درباره برنامه دولت آینده آمریکا برای برجام

14:36 - 20 آبان 1399
کد خبر: ۶۷۳۱۷۳
نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران مدعی است که دولت آینده این کشور با ایران مذاکره خواهد کرد، اما بازگشت به توافق هسته‌ ای دشوار خواهد بود.

«الیوت آبرامز»، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران مدعی شد «دولت آینده این کشور با ایران مذاکره خواهد کرد.»

به گزارش «تایمز اسرائیل»، آبرامز در جریان سفر به اراضی اشغالی در جمع خبرنگاران در «تل آویو»، ادعا کرد «مهم نیست که روز ۲۰ ژانویه، چه کسی به عنوان رییس جمهور آغاز به کار می‌کند؛ قرار است با ایران مذاکره شود.»

به ادعای وی، «این امر (مذاکره با ایران) قصد دولت دونالد ترامپ  نیز بود و اختلاف نظری درباره این موضوع نیست.»

نماینده ویژه دولت آمریکا همچنین ضمن اشاره به پایان تحریم تسلیحاتی ایران، ادعا کرد «من فکر نمی‌کنم که بازگشت به برجام در سال ۲۰۲۱ یک چشم انداز ساده باشد.»

ماه می‌ سال ۲۰۱۸ دولت آمریکا به صورت یکجانبه از توافق هسته‌ای با ایران خارج شد و کمپینی موسوم به فشار حداکثری علیه ایران کلید زد.

با این وجود تحلیلگران و بسیاری از مقام‎های آمریکایی اذعان کرده‌اند که این کمپین نه تنها تاکنون به اهدف از پیش تعیین شده نرسیده و با شکست مواجه شده بلکه انزوای بیشتر آمریکا در عرصه جهانی را نیز در پی داشته است.

شکست تحقیرآمیز و منزوی کننده آمریکا در شورای امنیت و در پی مخالفت ۱۳ عضو از ۱۵ عضو شورای امنیت با تمدید تحریم تسلیحاتی ایران که براساس برجام در ماه اکتبر منقضی می‌شود، برگی دیگر از سیاست خارجی ضد ایرانی شکست خورده کابینه ترامپ است.
 
تیر خلاص به این سیاست‌ها و رویکرد‌ها نیز مخالفت جامعه جهانی در برابر اقدام آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران است؛ این اقدام واشنگتن با انتقاد و محکومیت بین المللی مواجه شد.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *