بایدن: پیروز انتخابات می‌شویم

9:04 - 17 آبان 1399
کد خبر: ۶۷۱۹۱۷
نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا طی یک سخنرانی می‌گوید که در مسیر پیروزی در این انتخابات قرار دارد و با ۳۰۰ رای الکترال پیروز خواهد شد.

- «جو بایدن»، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰، بامداد امروز شنبه، ۱۷ آبان، گفت که پیروز این انتخابات خواهد بود.

بایدن طی یک سخنرانی در ایالت «دلاور» گفت «در مسیر پیروزی در این رقابت قرار داریم.»

نامزد حزب دموکرات انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا افزود: «با ۳۰۰ رای الکترال ما پیروز انتخابات خواهیم بود؛ با اختلافی بسیار و ملتی که پشتیبان ما هستند.»

وی در ادامه با اشاره به این موضوع که در ایالت پنسیلوانیا نیز از ترامپ پیشی گرفته، یادآور شد که در ایالت‌های پنسیلوانیا، آریزونا و نوادا نیز پیروز خواهد شد.

بایدن طرفداران خود را به آرامش و صبر دعوت کرده و می‌گوید «آرامش خود را حفظ کنید اگرچه روند شمارش آرا کند است، اما این امر نشانه حضور گسترده است.»

نامزد حزب دموکرات آمریکا در واکنش به تلاش‌های رقیب جمهوری خواه خود برای توقف شمارش آرا گفت «برخی از افراد می‌خواهند روند شمارش آرا را متوقف کنند، اما من اجازه چنین کاری را نخواهم داد.»

این اظهارات بایدن در حالی مطرح می‌شود که در حال حاضر روند شمارش آرا در آمریکا وارد چهارمین روز خود شده و تظاهرات‌هایی نیز در اعتراض به نتیجه انتخابات در حال برگزاری است.

بر اساس آخرین نتایج اعلام شده بایدن تاکنون ۲۶۴ رای و ترامپ نیز ۲۱۴ رای الکترال را از آن خود کرده اند و شمارش آرا در چند ایالت کلیدی پنسیلوانیا، جورجیا، نوادا، آریزونا، میشیگان و کارولینای شمالی همچنان ادامه دارد.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *