10درصد خلبانان غیرایرانی هستند/ کمبود هواپیما عامل بیکاری خلبان
خبرگزاری میزان: مدیرکل دفتر گواهینامهها، امتحانات و امور پزشکی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: بیش از ۹۰ درصد خلبانان شرکتهای هواپیمایی داخلی ایرانی هستند و آمار کمک خلبانان غیرایرانی نیز به صفر رسیده است.
خبرگزاری میزان -
به گزارش ، محمدرضا کاظمیپور افزود: بیش از 80 درصد شرکت های هواپیمایی به نیازسنجی سازمان هواپیمایی کشوری پاسخ دادند و بررسیها نیز در مورد تعداد خلبانان آموزش دیده آغاز شده است و تا یک ماه آینده آمار مناسبی از وضعیت نیاز شرکتها و خلبنان آموزش دیده آماده و گردآوری میشود.
وی درباره بکارگیری خلبانها و نیروهای جدید در بخش ناوگان هوایی کشور افزود: نیازسنجی از شرکت های هواپیمایی برای بکارگیری نیروهای جدید فنی و خلبان در حال انجام است که مشخص شود تا 5 سال آینده به چه تعداد خلبان و نیروی فنی نیاز وجود دارد.
مدیرکل دفتر گواهینامهها، امتحانات و امور پزشکی سازمان هواپیمایی کشوری با تأکید بر اینکه سازمان هواپیمایی کشوری قصد جوانسازی کادر خلبانانی و نیروهای فنی را دارد، افزود: کمبود خلبان و نیروهای فنی احساس نمیشود اما با برداشته شدن تحریمها و توسعه ناوگان هوایی کشور به خلبانان بیشتر نیاز خواهیم داشت.
وی افزود: برخی خلبانان آموزش دیده که گواهینامه CPL و IR مرکز آموزش فنون هوایی را دارند در مقطع کنونی به علت کمبود هواپیما نمیتوانند پرواز داشته باشند و نتوانستهاند استخدام و جذب شوند.
کاظمی پور گفت: با رفع محدودیتها نیاز به آموزش به نیروهای جدید نیز احساس میشود.
وی افزود: در حال حاضر استفاده از خلبانان نظامی در شرکتها به این علت است که هزینه آنها برای شرکتها کمتر است ضمن اینکه خلبانانی که در آموزشگاهها آموزش میبینند، باید به صورت کمک خلبان دورههایی را بگذرانند و این مسئله 50 تا 60 میلیون تومان برای شرکت های هواپیمایی هزینه دارد.
وی گفت: خلبانانی که از مراکز آموزشی تعلیم میبینند فقط 160 ساعت پرواز داشتهاند و شرکت های هواپیمایی بیشتر تمایل دارند از خلبانان باتجربه و با ساعت پرواز بالا استفاده کنند.
وی درباره بکارگیری خلبانها و نیروهای جدید در بخش ناوگان هوایی کشور افزود: نیازسنجی از شرکت های هواپیمایی برای بکارگیری نیروهای جدید فنی و خلبان در حال انجام است که مشخص شود تا 5 سال آینده به چه تعداد خلبان و نیروی فنی نیاز وجود دارد.
مدیرکل دفتر گواهینامهها، امتحانات و امور پزشکی سازمان هواپیمایی کشوری با تأکید بر اینکه سازمان هواپیمایی کشوری قصد جوانسازی کادر خلبانانی و نیروهای فنی را دارد، افزود: کمبود خلبان و نیروهای فنی احساس نمیشود اما با برداشته شدن تحریمها و توسعه ناوگان هوایی کشور به خلبانان بیشتر نیاز خواهیم داشت.
وی افزود: برخی خلبانان آموزش دیده که گواهینامه CPL و IR مرکز آموزش فنون هوایی را دارند در مقطع کنونی به علت کمبود هواپیما نمیتوانند پرواز داشته باشند و نتوانستهاند استخدام و جذب شوند.
کاظمی پور گفت: با رفع محدودیتها نیاز به آموزش به نیروهای جدید نیز احساس میشود.
وی افزود: در حال حاضر استفاده از خلبانان نظامی در شرکتها به این علت است که هزینه آنها برای شرکتها کمتر است ضمن اینکه خلبانانی که در آموزشگاهها آموزش میبینند، باید به صورت کمک خلبان دورههایی را بگذرانند و این مسئله 50 تا 60 میلیون تومان برای شرکت های هواپیمایی هزینه دارد.
وی گفت: خلبانانی که از مراکز آموزشی تعلیم میبینند فقط 160 ساعت پرواز داشتهاند و شرکت های هواپیمایی بیشتر تمایل دارند از خلبانان باتجربه و با ساعت پرواز بالا استفاده کنند.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *