گزارش رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ به مراجع قم از وضعیت یمن

20:16 - 22 مرداد 1394
کد خبر: ۶۶۷۴۰
خبرگزاری میزان: دبیرکل جمعیت هلال‌احمر از سفر رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ به قم به منظور اطلاع‌رسانی درباره اوضاع یمن و استفاده از نظرات علما، مراجع و نیز نگاه اسلام به مسائل بشردوستانه خبر داد.
گزارش رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ به مراجع قم از وضعیت یمنبه گزارش گروه اجتماعی ، علی‌اصغر احمدی با اشاره به آنچه در این یمن، سوریه وعراق از جمله زجر کشیدن افراد بشری در این کشورها شاهد هستیم ، یکی از بزرگترین آلام بشری محسوب می‌شود، گفت: رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ به منظور اطلاع‌رسانی درباره اوضاع یمن و استفاده از نظرات علما و مراجع و نگاه اسلام به مسائل بشردوستانه به قم سفر کرده است.

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر گفت: رئیس کمیته بین‌المللی صلیب‌ سرخ پس از سفر به یمن جمعیت‌ها را بیش‌ از پیش نسبت به عمق فاجعه در این کشور هشیار کرده و اکنون به جهانیان هشدار می‌دهد که فاجعه جهانی در یمن در حال شکل‌گیری است.

وی با بیان اینکه هلال‌احمر ایران به پشتوانه ملت بزرگ ایران همواره در صحنه‌ها حاضر بوده و کمک‌هایی برای مردم یمن ارسال کرده است، اظهار کرد: همه کمک‌های مردم ایران به یمن و سایر کشورها با رعایت کامل بی‌طرفی و بی‌غرضی و با هماهنگی کامل با کمیته انجام‌شده و خواهد شد. چراکه هدف اصلی ما کاهش آلام بشری است.

احمدی تأکید کرد، هلال‌احمر ایران آمادگی دارد بر پایه تجربیات خود در موضوعات مرتبط با جنگ، مهاجرت، پاک‌سازی مکان‌های آلوده به مین، جراحی جنگ و برنامه همکاری‌های لازم را با کمیته و سایر جمعیت‌های ملی داشته باشد.

وی با یادآوری اینکه وظیفه اصلی همه جمعیت‌های ملی پیروی جدی از اصول بشردوستانه با رعایت کامل بی‌طرفی و بی‌غرضی است خاطرنشان کرد: بر این اساس آماده‌ایم بر پایه توافقات قبلی توان خود را در زمینه‌های همکاری مشترک به‌ ویژه آموزش، با کمیته بکار گرفته و همکاری‌ها را توسعه دهیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *