کدام خدمات پلیس راهور اینترنتی شد؟
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا به تشریح خدمات پلیس راهور ناجا با بهره گیری از فرآیند هوشمندسازی پرداخت.
خبرگزاری میزان -
- بر اساس آمارهای اعلام شده، نیروی انتظامی سالیانه بیش از ۷۰ میلیون خدمت به مردم ارائه میدهد، بنابراین در این مجموعه عظیم، میطلبد که در ارائه خدمت به مردم تحول ایجاد کند و خدمت رسانی را با سرعت و دقت بیشتر و بهره برداری از فناوریهای روز ارائه دهد.
به مناسبت هفته نیروی انتظامی، از شش پروژه هوشمدسازی پلیس، اعم از استعلام خروج از کشور افراد دارای گذرنامه، ثبت درخواست صدور و تعویض اینترنتی گذرنامه، شماره گذاری اینترنتی، نوبت دهی اینترنتی مراکز شماره گذاری، استعلام تخلفات رانندگی با امکان رویت تصاویر تخلفات رونمایی شد.
سردار سید کمال هادیانفر با اشاره به افتتاح پروژههای هوشمندسازی پلیس ادامه داد: همه جوامع به ویژه کشورهای توسعه یافته نیازمند تحول و هوشمندسازی در حوزه هایی، چوندولت هوشمند، آموزش و کسب و کار هوشمند، شهروند هوشمند، امنیت هوشمند هستند.
این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه گامی که امروز نیروی انتظامی برداشته، بخشی از آن "زیست بوم کلان" در حوزه هوشمند سازی است، ادامه داد: الحمدلله نیروی انتظامی در هوشمندسازی و بهره مندی از فناوریهای نوین پیش گام است و در این حوزه پلیس راهنمایی و رانندگی در حوزه هایی، چون مدیریت، ارائه خدمات، شماره گذاری، اجرائیات، ترخیص، مدیریت یکپارچه تصادفات و ... مبتنی بر فناوریهای روز دنیا گامهای مطلوبی برداشته است.
سردار هادیانفر با اشاره به ارائه خدمات پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در بسترهای اینترنتی در راستای تحقق هوشمندسازی پلیس یادآور شد: در ارائه خدمات از قاعده "پیش بینی پذیری" و " کاهش هزینههای مردم و سازمان (ناجا) " بهره مند میشویم.
وی ادامه داد: اصلاح روشها و فرآیندها در این پلیس در تداوم گامهایی است که در راستای هوشمندسازی برداشته ایم؛ ما در پلیس راهور مطابق تدابیر فرمانده نیروی انتظامی موضوع" تحول سیستمی" در حوزههای نوآوری در سامانهها و تجهیزات را دنبال و اجرایی کرده ایم و این گامها از سال گذشته برداشته شده است.
خدمات اینترنتی پلیس راهور ناجا
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا ادامه داد: ایجاد ارتباط پیامکی با ۳۶ میلیون راننده توسط این پلیس جاری و ساری شده است؛ یک ارتباط دو سویه با مردم (رانندگان) ایجاد کردیم برای اینکه این جامعه هدف از موضوعات مربوطه مطلع شوند؛ همچنین با راه اندازی سامانه رفع توقیف و سیستماتیک کردن این فرآیند، با کاهش ۵ هزار مراجعه کننده در روز مواجهه شده ایم.
سردار هادیانفر با اشاره به ارائه خدمات نقل و انتقال خودرو در بستر اینترنتی (نوبت دهی اینترنتی) خاطر نشان کرد: با توسعه دست افزار سپهر، ۸۰ درصد از جرایم با این دست افزارها ثبت و اعمال میشود و فرآیند " کاغذی " در حال منسوخ شدن است.
وی اشاره کرد: استفاده از دست افزارهای سپهر به افسران راهنمایی و رانندگی این امکان رامی دهد که در زمان اعمال قانون کلیه اطلاعات مربوط به راننده و خودرو را داشته باشند.
این مقام ارشد انتظامی اضافه کرد: به زودی با شبکه یکپارچه " ترسیم کروکی الکترونیکی"، با همکاری بیمه شاهد این خواهیم بود که بیش از ۲ هزار میلیارد تومان خسارات مربوط به کروکیهای تقلبی به صفر کاهش یابد.
وی همچنین با ارائه توضیحاتی درباره تلاش برای راه اندازی آموزشگاههای رانندگی به صورت مجازی تاکید کرد و گفت: با فرآیندهای هوشمندسازی به دنبال تسریع و تسهیل خدمات دهی به مردم هستیم؛ پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا سالانه ۳۵ میلیون و ۵۰۰ هزار خدمت به جامعه هدف ارائه میکند؛ یعنی سهم ۵۱ درصدی از کل خدمات دهی ناجا بر عهده این پلیس است.
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با بیان اینکه ۸۵ میلیون نفر از جمعیت کشور (راننده، سرنشین، عابر) به نوعی همه کاربر ترافیکی هستند و از خدمات ما بهره میبرند، خاطر نشان کرد: سالانه ۷ میلیون و ۴۰۰ هزار خدمت در حوزه شماره گذاری خودرو ارائه میدهیم و با راه اندازی نوبت دهی اینترنتی درشماره گذاری و فرآیند نقل و انتقال خودرو شاهد رضایت مندی مردم هستیم.
سردار هادیانفر با بیان اینکه سامانههای هوشمند این پلیس در بستر اپلیکیشن " پلیس همراه من" و سایت "پلیس راهور" بارگذاری شده است، تاکید کرد: مردم با مراجعه به این سامانهها میتوانند به سهولت از خدمات راهنمایی و رانندگی ناجا بهرهمند شوند.
انتهای پیام/
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *