اختیار لایحه اصلاح ساختار شهرداری دست آقای شهردار نیست
حسن رسولی گفت: با آقای شهردار قول و قرار گذاشتیم. شهردار زمانی که میخواست رای اعتماد بگیرد، گفتند که با اصلاح ساختار موافق هستم. آقای شهردار پس از یکسال با اصرار ما یک صفحه کاغذ در قالب بودجه داد و میترسند وارد تصمیم بزرگی بشوند. اساسا ماهیت لایحه بازنگری و اصلاح ساختار سازمانی شهرداری این نیست که اختیارش دست آقای شهردار باشد.
خبرگزاری میزان -
- حسن رسولی نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در تذکری درباره درخواست شهرداری برای بازگشت لایحه بازنگری و اصلاح ساختار سازمانی شهرداری بیان کرد: من عین ماده ۲۴ آیین نامه داخلی را میخوانم. فقط با تصویب اکثریت مطلق اعضای حاضر در جلسه میتوان موضوعی که در دستور کار قرار گرفته است را از دستور خارج کرد.
وی افزود: ثانیا اساسا ماهیت این لایحه، لایحه نیست که اختیارش دست آقای شهردار باشد. آقای هاشمی توضیح دادند، ۱۳ آبان ۹۸ با امضای ۱۶ نفر از ۲۱ نفر اعضای شورای شهر، شهرداری ملزم به ادغام و کاهش حوزههای مدیریتی این مجموعه از ۹ سطح به ۶ سطح، حذف پست قائم مقام، مشاور و جانشین در تمام شرکتهای تابعه شد و این طرح ۱۶ رای دارد.
وی ادامه داد: در زمان طرح این موضوع دکتر فراهانی با این پیش فرض که در شهرداری یک ظرفیت فنی و کارشناسی داریم، پیشنهاد ارائه لایحه از سوی شهرداری را دادند. لایحه شهردار در عمل تکلیف قانونی برنامه سوم توسعه است. مگر شهردار حق دارد که بگوید نسبت به تکلیفی که شورا مصوب کرده است و همه مراحل تشریفات قانونی آن طی شده است، به یکباره میلم به این کشیده است که آن را پس بگیرم.
نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه گفت: مگر بحث سطحی است. با آقای شهردار قول و قرار گذاشتیم. شهردار زمانی که میخواست رای اعتماد بگیرد، گفتند که با اصلاح ساختار موافق هستم. آقای شهردار پس از یکسال با اصرار ما یک صفحه کاغذ در قالب بودجه داد و میترسند وارد تصمیم بزرگی بشوند. اعلام کردند که دو معاونت حذف شود. بر خلاف همه مستندهای قانونی، شورا را در مقابل عمل انجام شده قرار دادند.
وی افزود: ثانیا اساسا ماهیت این لایحه، لایحه نیست که اختیارش دست آقای شهردار باشد. آقای هاشمی توضیح دادند، ۱۳ آبان ۹۸ با امضای ۱۶ نفر از ۲۱ نفر اعضای شورای شهر، شهرداری ملزم به ادغام و کاهش حوزههای مدیریتی این مجموعه از ۹ سطح به ۶ سطح، حذف پست قائم مقام، مشاور و جانشین در تمام شرکتهای تابعه شد و این طرح ۱۶ رای دارد.
وی ادامه داد: در زمان طرح این موضوع دکتر فراهانی با این پیش فرض که در شهرداری یک ظرفیت فنی و کارشناسی داریم، پیشنهاد ارائه لایحه از سوی شهرداری را دادند. لایحه شهردار در عمل تکلیف قانونی برنامه سوم توسعه است. مگر شهردار حق دارد که بگوید نسبت به تکلیفی که شورا مصوب کرده است و همه مراحل تشریفات قانونی آن طی شده است، به یکباره میلم به این کشیده است که آن را پس بگیرم.
نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه گفت: مگر بحث سطحی است. با آقای شهردار قول و قرار گذاشتیم. شهردار زمانی که میخواست رای اعتماد بگیرد، گفتند که با اصلاح ساختار موافق هستم. آقای شهردار پس از یکسال با اصرار ما یک صفحه کاغذ در قالب بودجه داد و میترسند وارد تصمیم بزرگی بشوند. اعلام کردند که دو معاونت حذف شود. بر خلاف همه مستندهای قانونی، شورا را در مقابل عمل انجام شده قرار دادند.
بیشتر بخوانید:
انتقاد از ساختار فربه و کرخت شهرداری تهران
رسولی تاکید کرد: اساس این طرح، مستند به قانون برنامه سوم است. اسناد بالادستی دارد. شهردار هم اگر تمایل به استرداد این لایحه داشته باشند، چنین حقی را دارا نیستند.
وی ادامه داد: ضمن اینکه تمام این زمزمهها در جلسه هیات رئیسه و جلسات مختلف مطرح شد. ۳۰ جلسه مختلف گذاشته شده است و این یک تصمیم سنگین است.
رسولی تاکید کرد: اساس این طرح، مستند به قانون برنامه سوم است. اسناد بالادستی دارد. شهردار هم اگر تمایل به استرداد این لایحه داشته باشند، چنین حقی را دارا نیستند.
وی ادامه داد: ضمن اینکه تمام این زمزمهها در جلسه هیات رئیسه و جلسات مختلف مطرح شد. ۳۰ جلسه مختلف گذاشته شده است و این یک تصمیم سنگین است.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *