همه چیز درباره"خودرو نخرید"
خبرگزاری میزان : به زعم خودروسازان، قیمت فعلی خودرو نه تنها جای کاهش ندارد، بلکه با توجه به رشد دستمزدها و قیمت ارز مبادله ای باید افزایش نیز بیابد.
خبرگزاری میزان -
این کمپین در واقع ادامه واکنش بازار خودرو به بیانیه مشترک وین و روشن شدن افق احتمال رفع تحریم ها محسوب می شود که در راستای آن، برخی خریداران با توجه به ورود احتمالی خودروسازان خارجی به ایران و ورود خودروهای نو با فناوری بالا و همچنین کاهش قیمت خودروهای داخلی تحت تاثیر این تحولات، از خرید خودرو دست کشیدند و آن را به آینده موکول کردند.
راه افتادن این کمپین، ابتدا بی اعتنایی خودروسازان داخلی را در پی داشت، اما با نزدیک شدن به انتهای دومین ماه تابستان که اوج گرمای بازار خودرو محسوب می شود و راکد ماندن نسبی بازار، انتقاد خودروسازان از این کمپین و ابراز نظرهای مردمی از کیفیت و قیمت خودروهای داخلی شروع شد.
به زعم خودروسازان، قیمت فعلی خودرو نه تنها جای کاهش ندارد، بلکه با توجه به رشد دستمزدها و قیمت ارز مبادله ای باید افزایش نیز بیابد.
این در حالی است که محاسبات نشان می دهد شل شدن فعلی تحریم ها و رفع احتمالی آن در آینده، باعث حذف بسیاری از هزینه های سربار تولید خودرو مانند هزینه جابه جایی پول، حمل و نقل، خرید آزادانه قطعات و مواد اولیه از خارج، سرعت گردش نقدینگی، حذف هزینه های واسطه گری و... خواهد شد که در کاهش هزینه تمام شده خودرو کاملا موثر است.
از سوی دیگر، راه افتادن این کمپین را می توان حاصل ناراحتی پنهان شده و طولانی مدت مردم از کیفیت و قیمت خودروهای داخلی دانست که با وجود این و به خاطر انحصاری بودن بازار خودرو، مجبور به خرید خودروهای داخلی بوده اند.
به نظر می رسد خودروسازان باید به جای مخالفت با این نوع کمپین ها، به محتوای آن توجه کرده و صدای پای رقابت و ورود رقبای جدید به بازار خودروی ایران را بشنوند؛ رقابتی که در هر چارچوبی که انجام شود، به هر حال معادلات قدیمی حاکم بر بازار خودرو را برهم زده و شکل جدیدی از کیفیت، قیمت، پاسخگویی، مسئولیت پذیری و خدمات پس از فروش را بر بازار حاکم خواهد کرد.
منبع:جام جم
: حدودا یک هفتهای است که در شبکههای اجتماعی کمپینی برای تحریم خرید خودروهای نو خودروسازان داخلی راه افتاده است.
این کمپین در واقع ادامه واکنش بازار خودرو به بیانیه مشترک وین و روشن شدن افق احتمال رفع تحریم ها محسوب می شود که در راستای آن، برخی خریداران با توجه به ورود احتمالی خودروسازان خارجی به ایران و ورود خودروهای نو با فناوری بالا و همچنین کاهش قیمت خودروهای داخلی تحت تاثیر این تحولات، از خرید خودرو دست کشیدند و آن را به آینده موکول کردند.
راه افتادن این کمپین، ابتدا بی اعتنایی خودروسازان داخلی را در پی داشت، اما با نزدیک شدن به انتهای دومین ماه تابستان که اوج گرمای بازار خودرو محسوب می شود و راکد ماندن نسبی بازار، انتقاد خودروسازان از این کمپین و ابراز نظرهای مردمی از کیفیت و قیمت خودروهای داخلی شروع شد.
به زعم خودروسازان، قیمت فعلی خودرو نه تنها جای کاهش ندارد، بلکه با توجه به رشد دستمزدها و قیمت ارز مبادله ای باید افزایش نیز بیابد.
این در حالی است که محاسبات نشان می دهد شل شدن فعلی تحریم ها و رفع احتمالی آن در آینده، باعث حذف بسیاری از هزینه های سربار تولید خودرو مانند هزینه جابه جایی پول، حمل و نقل، خرید آزادانه قطعات و مواد اولیه از خارج، سرعت گردش نقدینگی، حذف هزینه های واسطه گری و... خواهد شد که در کاهش هزینه تمام شده خودرو کاملا موثر است.
از سوی دیگر، راه افتادن این کمپین را می توان حاصل ناراحتی پنهان شده و طولانی مدت مردم از کیفیت و قیمت خودروهای داخلی دانست که با وجود این و به خاطر انحصاری بودن بازار خودرو، مجبور به خرید خودروهای داخلی بوده اند.
به نظر می رسد خودروسازان باید به جای مخالفت با این نوع کمپین ها، به محتوای آن توجه کرده و صدای پای رقابت و ورود رقبای جدید به بازار خودروی ایران را بشنوند؛ رقابتی که در هر چارچوبی که انجام شود، به هر حال معادلات قدیمی حاکم بر بازار خودرو را برهم زده و شکل جدیدی از کیفیت، قیمت، پاسخگویی، مسئولیت پذیری و خدمات پس از فروش را بر بازار حاکم خواهد کرد.
منبع:جام جم
/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانههای داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانهای منتشر میشود. نظرات بینندگان
موافقم
نمی خریم
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *