انتخابات آمریکا؛ واکنش‎ها به لغو دومین مناظره انتخاباتی، ترامپ در جمع هوادارانش حاضر می‎شود

9:50 - 19 مهر 1399
کد خبر: ۶۶۳۵۵۹
روند انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا و مسائل پیرامون آن همچنان در سایه شیوع گسترده کرونا، پیش می‌رود.
تنها ۲۴ روز تا انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا در روز سوم نوامبر (۱۳ آبان) فرصت باقی است و «دونالد ترامپ»، رییس جمهور و نامزد حزب جمهوریخواه این کشور در انتخابات و «جو بایدن»، معاون رییس جمهوری پیشین و نامزد حزب دموکرات آمریکا در انتخابات مذکور هنوز ۲ مناظره انتخاباتی دیگر را در پیش دارند.
 
به گزارش «ریل کلیر پالتیک، سی ان ان و نیویورک تایمز»، - نظرسنجی‌ها چه می‌گویند؟ جدیدترین نظرسنجی‌های انتخاباتی در آمریکا نشان دهنده تغییرات مجدد در روند افکار عمومی هستند.
 
براساس نظرسنجی «دبلیو اس بی تی وی و لند مارک»، دونالد ترامپ با اختلافی ۲ درصدی در ایالت «جورجیا» از جو بایدن پیشی گرفته است.
 
وی براساس یافته‌های نظرسنجی‌های «ترافالگار گروپ»، «موسسه آتلانتیک» و «هیل و هریکس» نیز در ایالت‌های «آریزونا»، «جورجیا» و «تگزاس» با اختلاف زیر ۵ درصد از بایدن پیش افتاده است.
 
بایدن نیز براساس نظرسنجی‌های «هیل – هریکس» و «Fairleigh Dickinson»، از شانس بیشتری برای پیروزی در انتخابات سراسری و ایالت «نیوجرسی» برخوردار است.
 
رضایتمندی از عملکرد دولت ترامپ نیز همچنان منفی بوده و با نسبت ۵۲ درصدی نارضایتی و ۴۶ درصد رضایتمندی به پیش می‌رود.
 
ترامپ در روز‌های اخیر موفق شده در برخی از ایالت‌های کلیدی از بایدن پیشی بگیرد که از جمله آنها می‌توان به «فلوریدا» اشاره کرد.
 
وی همچنین توانست «مونتانا» و «تگزاس» را با اختلاف از بایدن پس بگیرد.
 
اما بایدن همچنان در مجموع و نیز در ۶ ایالت کلیدی از ترامپ پیش است؛ همچنین اختلاف این دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، برخلاف هفته‌های گذشته به حدود ۵ درصد کاهش یافته است.
 
- دلیلی برای لغو مناظره انتخاباتی دوم در ۱۵ اکتبر وجود ندارد: کارزار انتخاباتی ترامپ پس از لغو رسمی مناظره دوم انتخاباتی، اعلام کرد دلیل برای لغو مناظره دوم انتخاباتی در ایالت «میامی» در روز ۱۵ اکتبر (۲۴ مهر) وجود ندارد.
 
- ۹ نفر از مدعوین تجمع انتخاباتی ترامپ در مینه سوتا کرونا مثبت شدند: تجمع انتخاباتی ترامپ در ایالت «مینه سوتا» در روز ۱۸ سپتامبر (۲۸ شهریور) که با حضور ۲ هزار نفر برگزار شد تاکنون سبب مثبت شدن آزمایش کرونای ۹ نفر شده است.
- بایدن، ترامپ را به ناتوانی در محافظت از خود متهم کرد: جو بایدن ضمن انتقاد از رفتار بی پروای رییس جمهور آمریکا پس از ابتلا به کرونا، دونالد ترامپ را به ناتوانی در محافظت از خود متهم کرد که سبب بی اعتمادی به وی در حفاظت از کشور منجر می‌شود.
 
- انتقاد کارزار انتخاباتی بایدن از لغو مناظره دوم: کارزار انتخاباتی بایدن تصمیم دونالد ترامپ مبنی بر لغو مناظره دوم در «میامی» را که می‌بایست به صورت آنلاین برگزار شود، «شرم آور» خواند.
 
- ترامپ به سخنرانی‌های عمومی خود ادامه می‌دهد: دونالد ترامپ که هفته گذشته آزمایش ابتلا به کرونایش مثبت و سه روز در بیمارستان بستری شد، همچنان به فعالیت‌های انتخاباتی خود ادامه می‌دهد.
 
براساس اعلام منابع آگاه، ترامپ روز شنبه، در بالکن کاخ سفید و روز دوشنبه در فرودگاه بین المللی «اورلاندو سنفورد» در ایالت «فلوریدا» سخنرانی عمومی خواهد داشت.
 
- ترامپ درمان کرونایش را قطع کرد: رییس جمهور آمریکا، در گفت‎وگو با «فاکس نیوز» اعلام کرد دریافت دارو برای درمان کرونا را از ۸ ساعت پیش قطع کرده است.
 
- مخالفت قاضی فیلادلفیایی با حضور ناظران نظرسنجی در پایگاه‌های رای گیری: یک قاضی فیلادلفیایی اعلام کرد براساس قانون ایالتی، درخواست کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ مبنی بر حضور ناظران در مراکز رای گیری را رد کرد.
 
کارزار انتخاباتی ترامپ ماه گذشته ناظران نظرسنجی غیر مجاز را به برخی از این مراکز فرستاد که توسط مقام‎های محلی اخراج شدند؛ این امر سبب شد ترامپ، رای گیری در فیلادلفیا را به تقلب محکوم کند.
 
- پمپئو از انتشار ایمیل‌های کلینتون خبر داد: با شدت یافتن انتقاد‌ها علیه دونالد ترامپ، «مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا از انتشار ایمیل‌های لو رفته «هیلاری کلینتون»، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ در آینده نزدیک خبر داد.
 
- مخالفت قاضی منطقه‌ای تگزاس با محدودیت سایت‌های رای گیری در این ایالت: یک قاضی منطقه‌ای آمریکا، دستور فرماندار جمهوریخواه ایالت «تگزاس» را مبنی بر محدود کردن سایت‌های مجاز رای گیری فقط به یک سایت برای رای دهندگان غیرحضوری در هر ایالت، رد کرد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *