ضرورت تدوین دستورالعمل مواجه با آسیبهای دانشآموزان در فضای مجازی
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: دانشآموزان در فضای مجازی با آسیبهایی جدی رو به رو هستند، از این رو تدوین دستورالعمل فرآیند مواجه با آسیبها در فضای مجازی ضروری است.
خبرگزاری میزان -
وی تصریح کرد: آینده متعلق به افرادی است که سواد رسانهای به اندازه کافی دارند.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در شرایط کرونا، بحث ظرفیتهای جدید، انعطاف پذیری و فضای نامحدود را باید یک فرصت طلایی برای بخش پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش دانست.
کاظمی با بیان این که رهبر معظم انقلاب چند سال پیش به اهمیت حضور در فضای مجازی و جنگ نرم اشاره کردند، گفت: سواد رسانهای بدون مهارت، دانش و توانایی نظری کارایی ندارد، در واقع باید سیاستها و توطئههای دشمن را کشف و اقدامات مناسب را برای خنثی کردن این حربهها طراحی کرد.
وی تاکید کرد: داشتن سواد رسانهای یک تکلیف است، یک معلم و مسوول در مدارس باید دانش کافی بهره مندی از فضای مجازی را داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: بهره مندی از فضای مجازی نیازمند مهارت علمی و عملی است، در کنار فرآیند توانمند سازی افراد باید دانش بدون مهارت وجود داشته باشد، دانشی که منجر به مهارت نشود، ارزشی ندارد.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش یادآور شد: پس از پایان این دوره آموزشی شرکت کنندگن باید بتوانند انیمیشن و کلیپ بسازند و حداقل برای انجام فعالیتهای شبکه شاد توانمندی بسیاری داشته باشند.
کاظمی گفت: این دوره جامعترین و کاملترین دوره سواد رسانهای آموزش و پرورش است که در سه سطح و بیش از ۱۰۰ جلسه عملی و نظری تشکیل میشود.
در ادامه این مراسم از پوستر دوره آموزشی سواد رسانهای ویژه فعالان حوزه قرآن، عترت و نماز رونمایی شد.
دوره آموزشی سواد رسانهای ویژه معاونان پرورشی و فرهنگی، روسا و کارشناسان ادارات قرآن، عترت و نماز، کارشناسان قرآن، عترت و نماز ادارات آموزش و پرورش، مدیران مراکز دارالقرآن، اعضای قرارگاه و رابطین پایگاههای قرآنی به صورت مجازی آغاز شد.
- معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: دانشآموزان در فضای مجازی با آسیبهایی جدی رو به رو هستند، از این رو تدوین دستورالعمل فرآیند مواجه با آسیبها در فضای مجازی ضروری است.
علیرضا کاظمی روز چهارشنبه در آیین افتتاحیه دوره آموزش سواد رسانهای ویژه فعالان حوزه قرآن، عترت و نماز افزود: استفاده از فضای مجازی و برخورداری از سواد رسانهای یک الزام است چرا که دنیا وارد این عرصه شده و بدون این سواد نمیتوان به فعالیتها ادامه داد.
وی تصریح کرد: آینده متعلق به افرادی است که سواد رسانهای به اندازه کافی دارند.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در شرایط کرونا، بحث ظرفیتهای جدید، انعطاف پذیری و فضای نامحدود را باید یک فرصت طلایی برای بخش پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش دانست.
کاظمی با بیان این که رهبر معظم انقلاب چند سال پیش به اهمیت حضور در فضای مجازی و جنگ نرم اشاره کردند، گفت: سواد رسانهای بدون مهارت، دانش و توانایی نظری کارایی ندارد، در واقع باید سیاستها و توطئههای دشمن را کشف و اقدامات مناسب را برای خنثی کردن این حربهها طراحی کرد.
وی تاکید کرد: داشتن سواد رسانهای یک تکلیف است، یک معلم و مسوول در مدارس باید دانش کافی بهره مندی از فضای مجازی را داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: بهره مندی از فضای مجازی نیازمند مهارت علمی و عملی است، در کنار فرآیند توانمند سازی افراد باید دانش بدون مهارت وجود داشته باشد، دانشی که منجر به مهارت نشود، ارزشی ندارد.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش یادآور شد: پس از پایان این دوره آموزشی شرکت کنندگن باید بتوانند انیمیشن و کلیپ بسازند و حداقل برای انجام فعالیتهای شبکه شاد توانمندی بسیاری داشته باشند.
کاظمی گفت: این دوره جامعترین و کاملترین دوره سواد رسانهای آموزش و پرورش است که در سه سطح و بیش از ۱۰۰ جلسه عملی و نظری تشکیل میشود.
در ادامه این مراسم از پوستر دوره آموزشی سواد رسانهای ویژه فعالان حوزه قرآن، عترت و نماز رونمایی شد.
دوره آموزشی سواد رسانهای ویژه معاونان پرورشی و فرهنگی، روسا و کارشناسان ادارات قرآن، عترت و نماز، کارشناسان قرآن، عترت و نماز ادارات آموزش و پرورش، مدیران مراکز دارالقرآن، اعضای قرارگاه و رابطین پایگاههای قرآنی به صورت مجازی آغاز شد.
بیشتر بخوانید:
انتهای خبر/
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *