تغییر احزاب روی کار در آمریکا تحولی در نگاه‌شان به ایران ایجاد نمی‌کند

11:07 - 18 مهر 1399
کد خبر: ۶۶۰۶۳۲
دسته بندی: سیاست
سفیر پیشین ایران در ایتالیا و افغانستان با تاکید بر اینکه رفتارهای آمریکا پس از امضای برجام، باید برای ما درس آموز باشد، گفت: نوع نگاه آمریکا به ایران، در چارچوب ملاحظات امنیت ملی‌شان است و با تغییر احزاب و یا اشخاص در صحنه سیاسی این کشور تغییری نمی‌کند.
ابوالفضل ظهره‌وند در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به ادعای فعالسازی مکانیسم ماشه از سوی آمریکا و واکنش ایران در این باره اظهار داشت: رفتارهای آمریکا پس از امضای برجام، باید برای ما درس آموز باشد. وقتی برجام امضاء شد، جمهوریخواهان هشدار دادند هرگاه اوباما از صحنه کنار برود و یک جمهوریخواه روی کار بیاید، مفاد این توافقنامه را زیر پای می‌گذارند.

این کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: نوع نگاه آمریکا به ایران، در چارچوب ملاحظات امنیت ملی‌شان است و با تغییر احزاب و یا اشخاص در صحنه سیاسی این کشور تغییری نمی‌کند. 
 

 

وی عنوان کرد: بازی که جان کری، اوباما و مجلس آمریکا بین خودشان در برابر ایران در نظر گرفته بودند به این صورت بود که چگونه می‌توانند قدرت منطقه‌ای ایران را مهار کنند.

سفیر پیشین ایران در ایتالیا و افغانستان اضافه کرد: بر همین اساس هم بود که شاهد اعمال شدید‌ترین تحریم‌ها علیه کشورمان در زمان اوباما بودیم. هیچ فرقی بین جمهوریخواهان و دموکرات‌ها در نوع سیاست خارجی شان وجود ندارد. 

ظهره‌وند با اشاره به راهبرد ایران تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بیان داشت: در این اوضاع لازم است، با اتحاد، انسجام و هماهنگی صددرصدی و راستای منافع ملی کشور حرکت کنیم. 


وی با بیان اینکه حالت انفعال در برابر دشمنی و توطئه های آمریکاخطرناک است، خاطرنشان کرد: هم اکنون زمان برای ما بسیار مهم است، خیلی از کشور‌ها در فاصله زمانی ۷-۸ ساله مسیر توسعه را گذرانده‌اند، چین ظرف ۴ دهه توانست از یک کشور ضعیف به یک قدرت شاخص تبدیل شود که پیش‌بینی می‌کنند در سال ۲۰۲۳  به قدرت اول جهان تبدیل شود. 

این کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: باید بدون فوت وقت و با تکیه برتوان و ظرفیت داخلی و قطع امید از خارج به توسعه همه جانبه کشور بپردازیم. 

انتهای پیام/ 


برچسب ها: آمریکا

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *