حاشیه و بیاخلاقی ناتمام در لیگِ کشتی/ بازهم پای استقلال در میان است!
- حواشی لیگِ شروع نشده کشتی، تمام شدنی نیست. در تازهترین اقدام علی سوادکوهی با تیم هیئت کشتی قائمشهر قرارداد داخلی امضا میکند و مهدی تقوی، سرمربی این تیم با توجه به مشکلات مالی این کشتیگیر، برای اینکه حسن نیت خود را به این کشتیگیر نشان دهد، ٣٠ میلیون تومان به حساب وی واريز میکند تا با انگیزه بیشتری در تمرینات تیم شرکت کرده و برای حضور در مسابقات آماده شود.
از طرفی سوادکوهی به دلیل نداشتن کارت پایان خدمت موفق به ثبت قراردادش در سازمان لیگ نمیشود و به مسئولان تیم هیئت کشتی قائمشهر وعده میدهد به زودی این مشکل را رفع خواهد کرد.
اما موضوع زمانی جالب میشود که این کشتیگیر بعد از اطمینان از حل مشکلش با چرخشی ١٨٠ درجهای در تمرینات تیم استقلال حاضر میشود.
گفته میشود سوادکوهی حتی به تماسهای مسئولان این تیم هم پاسخ نمیدهد تا مبادا مجبور به عمل به تعهدش شود.
متأسفانه عملکرد ضعیف کمیته انضباطی فدراسیون کشتی همانطور که پیشتر عنوان شد باعث شده کشتیگیران بدون هیچ ابائی مرزهای بیاخلاقی را جابجا کنند تا هیچ کس هم نتواند جلودار آنها باشد.
باید دید واکنش کمیته انضباطی به این مورد چه خواهد بود و آیا مجازاتی برای این کشتیگیر در نظر گرفته میشود یا بازهم باید شاهد مصلحتاندیشی و رفتار منفعلانه باشیم؛ هر چند انتظار برای برخورد قاطع با متخلفان شاید توقعی بیجا باشد.
البته این اولین و شاید آخرین تخلف تیم کشتی استقلال نباشد؛ این تیم که ورودش به لیگ کشتی با حواشی زیادی همراه بود، با بستن قرارداد با حاج آقانیا و فروتن آتش حواشی را برافروخت تا پای کمیته انضباطی به ماجرای تخلف این کشتیگیران باز شود. بعد از آن بود که در تخلف آشکار دیگری با یخکشی که سرباز است و تنها باید در تیمهای نظامی کشتی بگیرد اقدام به عقد قرارداد کردند. نکته جالب این است که تمام چالشهای استقلال با نماینده قائمشهر بوده است و به نظر میرسد مربیان و اعضای کادرفنی این تیم اهتمام ویژهای روی خراب کردن تیم حریف گذاشتهاند.
از رشتهای مانند کشتی که ریشه در فرهنگ و اخلاق و تمدن ایران دارد و از کشتیگیران با نام پهلوان یاد میشود انتظارات بیشتری وجود دارد و کشتیگیران نه تنها باید اصول اولیه را رعایت کنند بلکه باید الگویی برای سایر ورزشکاران رشتههایی دیگر ورزشی باشند، اما به نظر میرسد با ورود پول به این رشته اخلاق نیز رنگ باخته است.