نحوه صحیح نشستن کودکان در کلاس مجازی
- روزنامه خراسان نوشت: در این زمان که کلاس درس مجازی؛ دانش آموزان را مجبور میکند مدت زمان بیشتری در یک وضعیت قرار بگیرند، رعایت نحوه صحیح نشستن و انجام تکالیف از اهمیت بیشتری برخوردار است؛ لذا دانش آموز و والدین باید توجه کافی به آن داشته باشند.
با توجه به متفاوت بودن جثه، قد و وضعیت بدنی دانشآموز میز و صندلی کار وی باید متناسب با آناتومیاش در نظر گرفته شود.
شیوه نشستن دانشآموزان هنگام انجام تکالیف نکته مهمی است که هم خود وی و هم والدین باید توجه کافی به آن داشته باشند به ویژه در این زمان که کلاس درس مجازی دانش آموزان را مجبور میکند مدت زمان بیشتری در یک وضعیت قرار بگیرند، رعایت نحوه صحیح نشستن و انجام تکالیف از اهمیت بیشتری برخوردار است.
نحوه نشستن روی صندلی نقش مهمی در بهتر نوشتن دانشآموزان ایفا میکند بهطور مثال ثابت بودن تنه با کمک به کنترل دست و بازو میتواند موجب راحتی بیشتر هنگام نوشتن شود. با توجه به متفاوت بودن دانشآموزان ازلحاظ جثه قد و وضعیت بدنی، میز و صندلیها باید متناسب با هر کودک در نظر گرفته شود. ادامه مطلب را در این باره مطالعه کنید:
۱- صندلی باید ازعواملی که ممکن است دچار حواس پرتی یا سردرگمی شود تا حد امکان دورباشد. همچنین بهتر است رو به سمتی قرار بگیرد که نورمزاحم دانش آموز نباشد تا اختلالی در دقت دیداری و شنیداری وی ایجاد نکند.
۲- صندلی هر دانش آموز باید طوری باشد که پاهایش بهصورت صاف روی زمین قرار بگیرد. این کار تغییر حالت در زمان نوشتن را تسهیل میکند.
۳- باسن، زانو و مچ پا هنگام نشستن باید در زاویه ۹۰ درجه قرار بگیرند.
۴- پشتی صندلی باید طوری باشد که به کمی پایینتر از استخوان شانه دانش آموز برسد.
۵- عمق صندلی باید به حدی باشد که دانش آموز بتواند کاملا روی آن جا بگیرد و هنوزهم فضا داشته باشد.
۶- صندلی نباید زاویه دار باشد طوری که باعث کج شدن و آسیب به ستون فقرات دانش آموز شود.
۷- سطح میز باید ۵ سانتی متر بالاتر از آرنج خم شده دانشآموز (زمانیکه نشسته است) باشد.
۸- استفاده از مدادهایی با اندازه متناسب با دست دانشآموز اهمیت فراوانی دارد. روند آموزش در دست گرفتن مداد را با دادن مداد کوتاهتر به او شروع کنید، زیرا در دست گرفتن آن آسانتر است و به او کمک میکند تسلط بهتری بر مداد داشته باشد.
۹- از دانشآموز بخواهید با استفاده از انگشت شست، انگشت اشاره و انگشت وسط و با اعمال فشار برابر از جانب تمام انگشتانش مداد را در دست بگیرد.