مراکز اتفاقات برق هوشمندسازی میشود
هوشمندسازی مراکز اتفاقات برق که وظیفه رسیدگی و تعمیر و نگهداری شبکههای توزیع به ویژه در مواقع بروز خاموشیها را برعهده دارند، در دستور کار قرار گرفته است.
خبرگزاری میزان -
به گفته صادقی براساس برنامه ریزی صورت گرفته تا پایان سال میتوان شاهد راه اندازی این سیستم و هوشمندسازی مراکز اتفاقات در حدود ۵۰ درصد از شرکتهای توزیع بود.
- بنا به اعلام شرکت توانیر؛ مراکز اتفاقات شرکتهای توزیع برق بعنوان بازوهای اجرایی در عملیات تعمیر و نگهداری شبکه به هنگام بروز خاموشی نقشی تعیین کننده در رضایت مشترکین شبکه دارند.
در همین خصوص مسعود صادقی اعلام کرد: با توجه به اهمیت کار مراکز اتفاقات که بیشترین تماسهای مردمی را دارند، اجرای (طرح هما)، هوشمند سازی مراکز اتفاقات شرکتهای توزیع برق کشور در دستور کار قرار گرفته است.
در همین خصوص مسعود صادقی اعلام کرد: با توجه به اهمیت کار مراکز اتفاقات که بیشترین تماسهای مردمی را دارند، اجرای (طرح هما)، هوشمند سازی مراکز اتفاقات شرکتهای توزیع برق کشور در دستور کار قرار گرفته است.
مدیرکل نظارت بر توزیع توانیر خاطرنشان کرد: برای اجرای طرح هما، باید زیرساخت هایی، چون فعالسازی مراکز تماس دوسویه، ارتباط با سامانه مدیریت مشترکان، ارتباط با سیستم موقعیت مکانی، ارتباط با نرم افزار تعیین موقعیت مکانی خودرو و بستر مخابراتی پایدار و ارتباط با کنتورهای هوشمند آماده شود که برخی از آنها نیازمند همکاری سایر دستگاهها و نهادهاست.
صادقی گفت: با هوشمند شدن مراکز اتفاقات برق، ساماندهی اپراتورهای مراکز ۱۲۱ و تکنسینهای مرکز کنترل نیز انجام خواهد شد.
وی اضافه کرد: همچنین ارسال خودکار خاموشیها به تبلت و مستند سازی پایدار، امکان تکمیل گزارش رفع خاموشی فشار متوسط، فشار ضعیف و روشنایی معابر در تبلت بصورت آنلاین، کاهش تماسهای بیسیم اپراتوری، مانیتورینگ لحظهای خودروها بر روی نقشه، شناسایی نزدیکترین خودرو به محل حادثه ومشاهده خودروها بر روی نقشه در تلفن همراه هوشمند توسط متقاضی از دیگر مزایای هوشمند شدن مراکز اتفاقات برق خواهد بود.
مدیرکل نظارت برتوزیع توانیر در عین حال خاطرنشان ساخت: این طرح هم اکنون به تمام شرکتهای توزیع کشور ابلاغ شده و زیرساختهای آن در حال راه اندازی است، اما برخی از امکانات باید توسط سایر دستگاهها در اختیار شرکتهای توزیع برق قرار گیرند.
صادقی گفت: با هوشمند شدن مراکز اتفاقات برق، ساماندهی اپراتورهای مراکز ۱۲۱ و تکنسینهای مرکز کنترل نیز انجام خواهد شد.
وی اضافه کرد: همچنین ارسال خودکار خاموشیها به تبلت و مستند سازی پایدار، امکان تکمیل گزارش رفع خاموشی فشار متوسط، فشار ضعیف و روشنایی معابر در تبلت بصورت آنلاین، کاهش تماسهای بیسیم اپراتوری، مانیتورینگ لحظهای خودروها بر روی نقشه، شناسایی نزدیکترین خودرو به محل حادثه ومشاهده خودروها بر روی نقشه در تلفن همراه هوشمند توسط متقاضی از دیگر مزایای هوشمند شدن مراکز اتفاقات برق خواهد بود.
مدیرکل نظارت برتوزیع توانیر در عین حال خاطرنشان ساخت: این طرح هم اکنون به تمام شرکتهای توزیع کشور ابلاغ شده و زیرساختهای آن در حال راه اندازی است، اما برخی از امکانات باید توسط سایر دستگاهها در اختیار شرکتهای توزیع برق قرار گیرند.
به گفته صادقی براساس برنامه ریزی صورت گرفته تا پایان سال میتوان شاهد راه اندازی این سیستم و هوشمندسازی مراکز اتفاقات در حدود ۵۰ درصد از شرکتهای توزیع بود.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *