روزانه ۳ تن اکسیدگوگرد در هوای تهران منتشر میشود
مدیر واحد مدلسازی و پیشبینی شرکت کنترل کیفیت هوا، گفت: مقدار انتشار سالانه این آلاینده خطرناک در هوای پایتخت در اثر تردد وسایل نقلیه، یک هزار و 127 تُن برآورد میشود.
خبرگزاری میزان -
این در حالی است که طی سالهای گذشته مقدار انتشار این آلاینده بدلیل ارتقاء کیفیت سوخت در بخش حمل و نقل و کاهش محتوی گوگرد آن، کاهش چشمگیری پیدا کرده است.
به گزارش روابط عمومی شرکت کنترل کیفیت هوا؛ مهندس حسین شهبازی، سهم خودروهای سواری در میان سایر وسایل نقلیه در تولید اکسیدهای گوگرد را ۸۲ درصد اعلام کرد و افزود: ۱۸ درصد باقیمانده را سایر وسایل نقلیه موتوری از جمله وانتبارها، تاکسیها، موتورسیکلتها و خودروهای دیزلی تولید میکنند.
وی با اشاره به اینکه دیاکسیدگوگرد علاوه بر این خود یک آلاینده سمی و خطرناک برای سلامت است گفت: این آلاینده باعث شکل گیری ذرات معلق ثانویه در جو نیز میشود و سبب می شود در پاییز و زمستان که اوج آلودگی هوا به علت افزایش غلظت PM۲.۵ در پایتخت اتفاق میافتد، بر غلظت این آلاینده افزوده گردد.
مدیر واحد مدلسازی و پیشبینی شرکت کنترل کیفیت هوا با تأکید بر اینکه دیاکسیدگوگرد، آلایندهای است که رنگ ندارد، اما بو دارد و غشای مخاطی سیستم تنفسی و ریه را درگیر میکند، خاطرنشان کرد: کاهش مصرف سوخت از طریق به حداقل رساندن استفاده از وسایل نقلیه شخصی و جایگزینی وسایل نقلیه عمومی در شرایط عادی و همچنین انجام دوچرخه سواری و پیادهروی برای رسیدن به مقصد در مسیرهای کوتاه از راهکارهای کاهش آلایندههای هوای تهران از جمله اکسیدهای گوگرد است.
- مدیر واحد مدلسازی و پیشبینی شرکت کنترل کیفیت هوا با اعلام اینکه هر روز بیش از ۳ تُن اکسیدهای گوگرد در اثر تردد خودروها در هوای تهران منتشر میشود، گفت: مقدار انتشار سالانه این آلاینده خطرناک در هوای پایتخت در اثر تردد وسایل نقلیه، یک هزار و ۱۲۷ تُن برآورد میشود.
بیشتر بخوانید:
این در حالی است که طی سالهای گذشته مقدار انتشار این آلاینده بدلیل ارتقاء کیفیت سوخت در بخش حمل و نقل و کاهش محتوی گوگرد آن، کاهش چشمگیری پیدا کرده است.
به گزارش روابط عمومی شرکت کنترل کیفیت هوا؛ مهندس حسین شهبازی، سهم خودروهای سواری در میان سایر وسایل نقلیه در تولید اکسیدهای گوگرد را ۸۲ درصد اعلام کرد و افزود: ۱۸ درصد باقیمانده را سایر وسایل نقلیه موتوری از جمله وانتبارها، تاکسیها، موتورسیکلتها و خودروهای دیزلی تولید میکنند.
وی با اشاره به اینکه دیاکسیدگوگرد علاوه بر این خود یک آلاینده سمی و خطرناک برای سلامت است گفت: این آلاینده باعث شکل گیری ذرات معلق ثانویه در جو نیز میشود و سبب می شود در پاییز و زمستان که اوج آلودگی هوا به علت افزایش غلظت PM۲.۵ در پایتخت اتفاق میافتد، بر غلظت این آلاینده افزوده گردد.
مدیر واحد مدلسازی و پیشبینی شرکت کنترل کیفیت هوا با تأکید بر اینکه دیاکسیدگوگرد، آلایندهای است که رنگ ندارد، اما بو دارد و غشای مخاطی سیستم تنفسی و ریه را درگیر میکند، خاطرنشان کرد: کاهش مصرف سوخت از طریق به حداقل رساندن استفاده از وسایل نقلیه شخصی و جایگزینی وسایل نقلیه عمومی در شرایط عادی و همچنین انجام دوچرخه سواری و پیادهروی برای رسیدن به مقصد در مسیرهای کوتاه از راهکارهای کاهش آلایندههای هوای تهران از جمله اکسیدهای گوگرد است.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *