نظر یک نماینده در مورد اختلاف عجیب و غریب آمار کودکان بازمانده از تحصیل
مسئولان دولتی اعلام کردند که ۱۴۷ هزار کودک از تحصیل بازماندند، این در حالیست که مدیرعامل انجمن حمایت از حقوق کودکان می گوید این آمار دقیق نیست و آمار درست، یکمیلیون بازمانده از تحصیل است.
خبرگزاری میزان -
- مسئولان دولتی اعلام کردند که ۱۴۷ هزار کودک از تحصیل بازماندند، این در حالیست که مدیرعامل انجمن حمایت از حقوق کودکان می گوید این آمار دقیق نیست و آمار درست، یکمیلیون بازمانده از تحصیل است.
مهرداد ویس کرمی، نماینده مردم خرمآباد و چگنی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در رابطه با این تفاوت آماری به میزان گفت: اختلاف عجیب و غریب آمارهایی که در جامعه داده میشود بیشتر از هر چیز نشان دهنده تقلای برخی مسئولان برای ارائه تصویری بهتر از جامعه و تلاش برخی دیگر برای هرچه بیشتر بهتر جلوه دادن عملکرد خودشان است.
ویس کرمی درباره آمار دولت از بازماندگان تحصیل، عنوان کرد: در برخی مواقع دولت، از انجمنها و نمایندگان مجلس آمار دقیق را پنهان میکند که باعث شده که هم مخفی کاری صورت بگیرد و از طرفی هم امکان نظارت کمتر شود؛ و اینکه چرا آمارها دارای اختلاف زیادی هستند نیاز به بررسی دقیقتر و بازرسی کامل روی این مسئله است.
نماینده مردم خرمآباد و چگنی در رابطه با آمار دولتی، گفت: دولت در سطح ملی آمار میدهد که احتمال زیاد دقیقتر و جزئیتر است و برای دادن آمار باید وسواس زیادی داشته باشد ویا امکان دارد انجمنها به اطلاعات دقیق دسترسی نداشته باشند.
وی بیان کرد: به هر حال اختلاف زیاد میان آمارها وجود دارد، امکان اعتماد به هر یک از آمارهای ارائه شده را کاهش داده است. با این همه و بهرغم اختلاف زیاد میان آمارها، بعضی از آنها را میتوان نزدیکتر به واقعیت دانست.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیق مجلس اظهار کرد: یکی دیگر از مشکلات خانوادههای ایرانی این است که از نظر قدرت اقتصادی هنوز به میزانی نرسیدهاند که برای همه فرزندان محصل سیستم جداگانهای فراهم کنند و به همین علت اول باید این معضلات برطرف شوند و سپس آموزشهای مجازی جایگزین آموزشهای حضوری شوند.
بیشتر بخوانید:
مهرداد ویس کرمی، نماینده مردم خرمآباد و چگنی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در رابطه با این تفاوت آماری به میزان گفت: اختلاف عجیب و غریب آمارهایی که در جامعه داده میشود بیشتر از هر چیز نشان دهنده تقلای برخی مسئولان برای ارائه تصویری بهتر از جامعه و تلاش برخی دیگر برای هرچه بیشتر بهتر جلوه دادن عملکرد خودشان است.
ویس کرمی درباره آمار دولت از بازماندگان تحصیل، عنوان کرد: در برخی مواقع دولت، از انجمنها و نمایندگان مجلس آمار دقیق را پنهان میکند که باعث شده که هم مخفی کاری صورت بگیرد و از طرفی هم امکان نظارت کمتر شود؛ و اینکه چرا آمارها دارای اختلاف زیادی هستند نیاز به بررسی دقیقتر و بازرسی کامل روی این مسئله است.
نماینده مردم خرمآباد و چگنی در رابطه با آمار دولتی، گفت: دولت در سطح ملی آمار میدهد که احتمال زیاد دقیقتر و جزئیتر است و برای دادن آمار باید وسواس زیادی داشته باشد ویا امکان دارد انجمنها به اطلاعات دقیق دسترسی نداشته باشند.
وی بیان کرد: به هر حال اختلاف زیاد میان آمارها وجود دارد، امکان اعتماد به هر یک از آمارهای ارائه شده را کاهش داده است. با این همه و بهرغم اختلاف زیاد میان آمارها، بعضی از آنها را میتوان نزدیکتر به واقعیت دانست.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیق مجلس اظهار کرد: یکی دیگر از مشکلات خانوادههای ایرانی این است که از نظر قدرت اقتصادی هنوز به میزانی نرسیدهاند که برای همه فرزندان محصل سیستم جداگانهای فراهم کنند و به همین علت اول باید این معضلات برطرف شوند و سپس آموزشهای مجازی جایگزین آموزشهای حضوری شوند.
بیشتر بخوانید:
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *