برنامهریزی برای برگزاری تورهای آشناسازی میان ایران و فرانسه در پساکرونا
معاون گردشگری وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی با اشاره به ارتباط ایران و فرانسه گفت: برگزاری تورهای آشناسازی و هر گونه فعالیت فرهنگی مشترک با آگاهی کامل از جامعه هدف تاثیرگذاری بسیار بیشتری خواهد داشت.
خبرگزاری میزان -
- بنا به اعلام روابط عمومی معاونت گردشگری وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی «ولی تیموری» ظهر امروز در نشست با «سید محمد حسین طباطبایی» رایزن جدید فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشور فرانسه گفت: کشور فرانسه با دارا بودن رتبه نخست جذب گردشگر در دنیا، از دو بخش اصلی برای صنعت گردشگری کشور حائز اهمیت است؛ نخست دارا بودن دانش فنی و تخصصی مورد نیاز که تجربه موفق آن در زمینه بهروزرسانی ضوابط درجهبندی تاسیسات گردشگری و نیز تدوین استراتژی توسعه صادرات گردشگری کشور، دستاوردهای موثری به همراه داشته است.
وی افزود: در کنار موفقیت کشور فرانسه در جذب گردشگر، این کشور در اعزام گردشگر به کشورهای مختلف نیز جایگاه ویژه دارد و ایران به عنوان یک مقصد تاریخی و فرهنگی در اذهان گردشگران این کشور شناخته شده است؛ از این رو یکی از بازارهای اصلی گردشگری جمهوری اسلامی ایران نیز به شمار میآید.
معاون گردشگری همچنین با بیان اینکه کسب اطلاعات صحیح از این بازار در تدوین برنامه علمیاتی حوزه بازاریابی گردشگری یاری خواهد رساند؛ افزود: آنچه ما به عنوان تحقیقات بازار و یا خوراک علمی شامل سلیقه سفر مردم فرانسه، شبکه اجتماعی مورد علاقهشان، تاثیرگذاری نوع تبلیغات و ... نیاز داریم میتواند از طریق رایزن فرهنگی اخذ شود.
تیموری تاکید کرد: در پی تصویب سند توسعه گردشگری که توسط دولت تصویب و ابلاغ شده است؛ رایزنان فرهنگی از این پس رایزنان گردشگری نیز به شمار میآیند؛ از این رو ماموریتهای ما در وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در یک قالب جای میگیرد و به نوعی «ایران هراسی» و» تصویرسازی از ایران «به صورت همزمان پیش خواهد رفت.
معاون گردشگری همچنین شناخت دقیق و معرفی فعالان گردشگری و افراد تاثیرگذار در بازار گردشگری فرانسه را نیز به عنوان بخش دیگری از ماموریت رایزن جدید ایران اعلام کرد و گفت: برگزاری تورهای آشناسازی و هر گونه فعالیت فرهنگی مشترک با آگاهی کامل از جامعه هدف تاثیرگذاری بسیار بیشتری خواهد داشت.
تیموری همچنین سایت visitIran را با جدیدترین محتوا منبع اطلاعاتی کاربردی برای رایزن جدید فرهنگی در فرانسه خواند و تاکید کرد: آمادگی کامل برای ارسال اقلام تبلیغاتی، کلیپهای معرفی فضا وجاذبههای گردشگری کشور جهت استفاده در رویدادها ومناسبتهای مورد نیاز موجود است و میتواند در بخش رایزنی مورد استفاده قرار گیرد.
در پایان این نشست، «سید محمد حسین طباطبایی» رایزن جدید فرهنگی ایران در کشور فرانسه نیز ضمن استقبال از پیشنهادات مطرح شده از سوی معاون گردشگری نسبت به استفاده حداکثری از ظرفیتهای موجود در راستای توسعه گردشگری کشور اعلام آمادگی کرد.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *