ضرورت اشتراک اطلاعات برای مدیریت بحران/ جمعیت هلال احمر پیشقدم شد
حسین درخشان در گفتوگو با میزان گفت: هنگامی که حادثه رخ میدهد، چه حادثه کوچک مانند یک تصادف جادهای و چه حادثه بزرگ مانند سیل یا زلزله، تمام نیروهای امدادی مانند اورژانس، آتش نشانی، نیروی انتظامی و جمعیت هلال احمر باید دست به دست هم بدهند.
وی افزود: یکی از نکات مهم در مدیریت بحران ها، هماهنگی، همکاری و مدیریت بین نیروهای امدادی است. تمام این دستگاهها باید برای عملکرد بهتر با یکدیگر تعامل داشته و به خوبی اطلاعات را رد و بدل کنند.
این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر اظهار کرد: هلال احمر برای هماهنگی نیروهای امدادی پیشقدم شده و با ایجاد یک بستر مناسب به نام «وب جی آی اس» به معنای لایه ها و نقشه های اطلاعاتی در بستر اینترنت، زمینه تبادل اطلاعات را فراهم کرده است.
رییس مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات گفت: در واقع نیروهای امدادی در این بستر، اطلاعات مورد نیاز خود را وارد کرده و در زمان بحران خودشان از آن استفاده میکنند.
وی افزود: در حال حاضر این بستر آماده است و جمعیت هلال احمر برای انجام هر نوع همکاری در این راستا آمادگی خود را اعلام میکند.
این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر اظهار کرد: متاسفانه در کشور، هر دستگاهی اطلاعات خود را در مالکیت خودش میداند و به راحتی آن را به اشتراک نمیگذارد، در صورتیکه در مدیریت بحران، تمام این اطلاعات که توسط دستگاههای مختلف جمع آوری شده است، باید در کنار یکدیگر قرار گیرند.
درخشان ادامه داد: ما توقع داریم دستگاههای امدادی در این مسیر با ما همکاری کنند، زیرا مجموعه این اطلاعات در کنار یکدیگر برای مدیریت بحران بسیار ضروری هستند و باعث ارتقای کیفیت خدمات میشوند.