جنگ دوم نفتی با ابزار تخفیف قیمت همراه است؟

6:01 - 18 شهريور 1399
کد خبر: ۶۵۳۸۳۲
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
کارشناس حوزه انرژی ارائه تخفیف از سوی برخی از تولیدکنندگان نفتی را زمینه ساز افزایش رقابت و جنگ نفتی عنوان کرد.
امیر خانی در گفت‌وگو با میزان با اشاره به کاهش قیمت نفت اظهار کرد: قیمت نفت تحت تاثیر تخفیف عربستان به خریداران نفتی با کاهش قیمت در تمام سبد‌های نفتی مواجه شده و شرایط بازار را پس از چند هفته افزایش قیمت متوقف ساهته است.

این کارشناس حوزه انرژی تصریح کرد: ارائه تخفیف از سوی کشور عربستان می‌توان زمینه جنگ نفتی در بازار و مانند شرایطی که در سال گذشته به دلیل رقابت میان این کشور و روسیه به وجود آمد را شاهد باشیم.
وی افزود: مهمترین هدف از ارائه تخفیف، بازار یابی برای فروش نفت و افزایش سهم از فروش در بازار‌های بین المللی است که این موضوع به منزله کاهش سهم فروش سایر تولیدکننده است.

خانی تصربح کرد: ادامه این تخفیف‌ها و فروش نفت با قیمت کمتر می‌تواند سایر تولیدکنندگان را نیز مجاب کاهش قیمت برای حفظ بازار کند، این اتفاق در حالی که شرایط بازار نفت تحت تاثیر کرونا بسیار شکننده است و احتمال کاهش دوباره قیمت نفت وجود دارد.

این کارشناس حوزه انرژی تصریح کرد: پس از موفقیت سازمان اوپک پلاس در مدیریت عرضه نفت قیمت نفت افزایش مناسبی داشته، این شرایط برخی کشور‌ها را به افزایش تولید و بازاریابی دوباره به منظور فروش نفت بیشتر سوق داده، اما هنوز بازار نفت از پایداری مناسبس برخودار نیست و می‌تواند دوباره شاهد کاهش قیمت نفت بود.

وی ادامه داد: میزان ذخیره سازی نفت در کشور‌های پیشرفته افزایش چشمگیری داشته و این موضوع در سفارش خرید در ماه‌های آتی نیز تایر گذار بوده به گونه که کشور چین به عنوان بزرگترین خریدار نفت میزات خرید خود را در ماه اوت کاهش داده است.

خانی عنوان کرد: استمرار تخفیف‌های کشور عربستان به خریداران نفتی در ماه‌های آینده نیز باعث ادامه روند کاهش قیمت خواهد شد و این تصمیم کفه ترازو را به سمت مصرف کنندگان نفت سنگین خواهد کرد‌.

این کارشناس حوزه انرژی عنوان کرد:ذخائر استراتژیک نفتی تا چند ماه آینده نیز بازار نفتی را تحت تاثیر قرار خواهد داد و نشان‌های از کاهش این ذخایر در بازار نفتی مشاهده نمی‌شود.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *