اقدامات آموزش و پرورش برای کنترل ترافیک مصرفی «شاد»

13:00 - 17 شهريور 1399
کد خبر: ۶۵۳۶۹۲
مسئول شبکه شاد وزارت آموزش و پرورش گفت: برای کنترل ترافیک مصرفی «شاد» در وهله اول با شورای عالی فضای مجازی کشور مذاکر کردیم و در گام دوم حضور دانش‌آموزان را دسته‌بندی کردیم.

- تسنیم نوشت: حسن الحسینی درباره پیش‌بینی‌های انجام شده برای کنترل ترافیک استفاده از "شاد" اظهار کرد: برای اطمینان خاطر از پاسخگویی ترافیک اینترنت کشور در استفاده از پلتفرم شاد، دو اقدام انجام دادیم و در گام نخست از شورای عالی فضای مجازی کشور به‌عنوان تضمین و صیانت‌کننده زیرساخت‌ها کمک گرفتیم، آن‌ها با تمام توان اجرای ابرپروژه شاد را به‌عنوان برنامه اصلی کشور تلقی می‌کنند و تصور می‌کنیم می‌توان اطمینان خاطر نسبی داشت.

مسئول شبکه شاد وزارت آموزش و پرورش افزود: در گام دوم، حضور دانش‌آموزان در پلتفرم شاد را دسته‌بندی کردیم و به ترتیب از صبح تا بعدازظهر دانش‌آموزان متوسطه اول، متوسطه دوم، دوره دوم ابتدایی دوم و دوره اول ابتدایی حضور پیدا می‌کنند.

وی گفت: دانش‌آموزان ابتدایی را در زمان‌بندی عصر قرار دادیم تا والدین حضور داشته باشند و دانش‌آموز بتواند از ابزار آن‌ها استفاده کند همچنین پدر و مادر به فرزند خود برای یادگیری کمک کنند.

الحسینی بیان کرد: شاد جدید با نسخه قبلی تفاوت دارد و امکانات نرم‌افزاری آن توسعه یافته و تبدیل به پلتفرم واقعی آموزشی شده است.

وی درباره تأمین تبلت برای دانش‌آموزان بازمانده از آموزش مجازی گفت: تأمین ابزار از مسئولیت‌های مستقیم آموزش و پرورش نیست و وظیفه صنعت است که باید آن را تولید کند و هم‌اکنون کمبود ابزار در کشور داریم؛ تعداد قابل توجهی از دانش‌آموزان به فضای مجازی دسترسی ندارند البته با صنعت و ارتش گفتگو‌هایی داشتیم تا ابزار را تهیه و در اختیار دانش‌آموزان قرار دهند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *