راه اندازی 85 دفتر خدمات الكترونيك قضايی تا پایان سال در کشور
خبرگزاری میزان: رفعتی تعداد دفاتر راه اندازي شده در مراكز استانها را 112 دفتر اعلام كرد و گفت: پيش بيني شده است كه در كل كشور 350 دفتر افتتاح گردد و تا پايان امسال حدود80 دفتر ديگر راهاندازی میشود.
خبرگزاری میزان -
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی دادگستری کل استان گیلان، سیامک رفعتی مديركل مركز خدمات الكترونيك قضايي قوه قضائيه در حاشيه افتتاحیه سومين دفتر خدمات الكترونيك قضايي در رشت تعداد دفاتر راه اندازي شده در مراكز استانها را 112 دفتر اعلام كرد و اظهار کرد: پيش بيني شده است كه در كل كشور 350 دفتر افتتاح گردد و تا پايان امسال حدود80 دفتر ديگر راه اندازي خواهد شد.
وی با اشاره به اينكه تمام دعاوي كه قبلا در محاكم قضايي مطرح مي شد اكنون در اين دفاتر ثبت خواهد شد، تصريح كرد: در فاز اول اين طرح موضوعات خاصه، دعاوي حقوقي و خانواده مورد توجه بوده كه حدود 205 خواسته به طور سيستمي در اين دفاتر راه اندازي شده است و مردم مي توانند از اين پس به جاي مراجعه به دادگستري، درخواست هاي خود را به اين دفاتر ارائه نمايند.
مديركل مركز خدمات الكترونيك قضايي قوه قضائيه كاهش مراجعه به دادگستريها، جلوگيري از نفوذ افراد فرصت طلب و سودجو و جلوگيري از عملكردسليقه اي را از مزاياي اين طرح برشمرد.
اين مقام مسئول با تبيين چگونگي نظارت بر اين دفاتر افزود: نظارت بر دفاتر به 2 شكل صورت مي گيرد: يكي بخش صنفي آن كه توسط كانون انجام مي شود و بخش ديگر نظارت هم مستقيما توسط دادگستري صورت مي گيرد.
وي گفت : با توجه به اينكه اين دفاتر يك صنف جديد به شمار مي رود لذا بر اساس توسعه پروژه، بازه زماني 2 ساله براي راه اندازي تمام دفاتر مورد نياز مي باشد.
سيامك رفيعي يكي از مزاياي اين دفاتر استاندارد بودن آن دانست وخاطر نشان كرد: مراجعه كنندگان در همه دفاتر به شكل همسان خدمات را دريافت مي كند و هر 3سال يكبار دفاتري كه تخلفاتي داشته باشند حذف خواهند شد.
اين مقام مسئول تصريح كرد: همه دادخواست هاي بدوی در اين دفاتر ثبت مي شود و اكنون براي 205 خواسته امكان ثبت وجود دارد.
وی با اشاره به اينكه تمام دعاوي كه قبلا در محاكم قضايي مطرح مي شد اكنون در اين دفاتر ثبت خواهد شد، تصريح كرد: در فاز اول اين طرح موضوعات خاصه، دعاوي حقوقي و خانواده مورد توجه بوده كه حدود 205 خواسته به طور سيستمي در اين دفاتر راه اندازي شده است و مردم مي توانند از اين پس به جاي مراجعه به دادگستري، درخواست هاي خود را به اين دفاتر ارائه نمايند.
مديركل مركز خدمات الكترونيك قضايي قوه قضائيه كاهش مراجعه به دادگستريها، جلوگيري از نفوذ افراد فرصت طلب و سودجو و جلوگيري از عملكردسليقه اي را از مزاياي اين طرح برشمرد.
اين مقام مسئول با تبيين چگونگي نظارت بر اين دفاتر افزود: نظارت بر دفاتر به 2 شكل صورت مي گيرد: يكي بخش صنفي آن كه توسط كانون انجام مي شود و بخش ديگر نظارت هم مستقيما توسط دادگستري صورت مي گيرد.
وي گفت : با توجه به اينكه اين دفاتر يك صنف جديد به شمار مي رود لذا بر اساس توسعه پروژه، بازه زماني 2 ساله براي راه اندازي تمام دفاتر مورد نياز مي باشد.
سيامك رفيعي يكي از مزاياي اين دفاتر استاندارد بودن آن دانست وخاطر نشان كرد: مراجعه كنندگان در همه دفاتر به شكل همسان خدمات را دريافت مي كند و هر 3سال يكبار دفاتري كه تخلفاتي داشته باشند حذف خواهند شد.
اين مقام مسئول تصريح كرد: همه دادخواست هاي بدوی در اين دفاتر ثبت مي شود و اكنون براي 205 خواسته امكان ثبت وجود دارد.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *