جزییات سی و چهارمین اجلاس سراسری آموزش‌وپرورش سراسر کشور

11:34 - 11 شهريور 1399
کد خبر: ۶۵۱۹۲۴
معاونت حقوقی و امور مجلس در آغاز سی و چهارمین اجلاس سراسری روسا و مدیران آموزش‌وپرورش سراسر کشور به تبیین اهداف سی و چهارمین اجلاس در زیست‌بوم جدید پرداخت.

- بنا به اعلام مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، قاسم احمدی لاشکی در آغاز سی‌وچهارمین اجلاس مدیران و روسای آموزش‌وپرورش کشور، ضمن تسلیت ایام شهادت امام حسین (ع) اظهار کرد: شرایط تحمیل‌شده از شیوع ویروس کرونا، زندگی در زیست‌بوم جدیدی را برای ما رقم زده است.

وی گفت: امروز و در سال جهش تولید، در شرایطی سی‌وچهارمین اجلاس مدیران و روسای آموزش‌وپرورش سراسر کشور را با شعار «فناوری‌های نوین، استمرار یادگیری، تربیت تمام ساحتی» برگزار می‌کنیم که بیش از ۴ سال از برگزاری اجلاس سی‌وسوم گذشته است.

احمدی لاشکی افزود: تفاوت اساسی اجلاس سی‌وچهارمین با سی وسوم، مزین شدن آن با سخنان مقام معظم رهبری و برگزاری آن به‌صورت ویدئو کنفرانس و در بستر فضای مجازی است.

رئیس ستاد سی‌وچهارمین اجلاس مدیران و روسای آموزش‌وپرورش سراسر کشور با اشاره به اینکه توانستیم تهدید کرونا را به فرصت در کشور تبدیل کنیم، گفت: آموزش‌وپرورش برای استمرار فرآیند آموزش در دوران کرونا توانست با ورود به فضای مجازی و راه اندازی شبکه آموزشی دانش‌آموز (شاد)، فرصتی جدید و تحول در آموزش را ایجاد کند. شبکه شاد حاصل تلاش‌های وزیر آموزش و پرورش و همکاران پرتلاش فرهنگی است که توانستند آرامش را به خانواده‌ها بازگرداند و به‌عنوان نقطه شروع فعالیت این وزارتخانه در فضای مجازی در نظر گرفته شود.

معاون حقوقی و امور مجلس با اشاره به برگزاری این اجلاس به‌صورت ویدئوکنفرانس تصریح کرد: در این اجلاس ۱۵۷۵ نفر از روسا، مدیران ارشد، مدیران کل استانی، نمایندگان، ولی فقیه استان‌ها، علما و نمایندگان مجلس حضور دارند و خانواده‌ها و دانش آموزان می‌توانند همزمان آن را از طریق شبکه شاد مشاهده کنند.

احمدی لاشکی گفت: تبیین خط‌مشی‌ها و برنامه‌های مرتبط با آغاز و تداوم آموزش در زیست‌بوم جدید، اجرای سند تحول بنیادین و بسته‌های تحولی در زیست‌بوم جدید، بهره‌برداری از فناوری‌های جدید در زیست‌بوم جدید، حمایت از دانش آموزان و خانواده‌ها در سال تحصیلی جدید، مدیریت در تنوع یادگیری در زیست‌بوم جدید، برقراری و گسترش عدالت آموزشی در زیست‌بوم جدید و اقتصاد آموزشی در تحول بهره‌برداری از منابع، ۷ محور اصلی سی و چهارمین اجلاس مدیران و روسای آموزش‌وپرورش سراسر کشور می‌باشد.

وی در پایان گفت: این اجلاس در دو روز، سه‌شنبه و چهارشنبه، یازدهم و دوازدهم شهریورماه ۱۳۹۹ و ۴ سخنرانی و ۱۰ میزگرد تخصصی در طی دو روز برگزار می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *