فرار رو به جلو به سبک یحیی؛ قبول مسئولیت شکست، شجاعت می‌خواهد

0:45 - 07 شهريور 1399
کد خبر: ۶۵۰۸۳۷
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
گل‌محمدی پس از شکست پرسپولیس مقابل استقلال، صحبت‌هایی انجام داد که از این مربی انتظار نمی‌رفت.

- تیم فوتبال پرسپولیس در نیمه نهایی جام حذفی مقابل تیم استقلال شکست خورد تا این تیم هم در صعود به فینال این رقابت‌ها ناکام بماند و هم اینکه در دربی حیثیتی مغلوب رقیب دیرینه شده باشد. پس از این دیدار گل‌محمدی در نشست خبری صحبت‌هایی را عنوان کرد که بیشتر رنگ و بوی فرار رو به جلو می‌داد. در حالی که انتظار می‌رفت او در خصوص اینکه ترکیب اشتباهی را به میدان فرستاده بود صحبت کند و یا در خصوص اینکه نباید اوساگونا را به زمین می‌فرستاد توضیح دهد گفت که دست‌هایی در کار بوده که استقلال پیروز میدان شود.

شاید اگر این صحبت‌ها را دیگر عوامل تیم پرسپولیس انجام می‌دادند طبیعی بود، اما از گل‌محمدی که همییشه از او به عنوان یک مربی بی‌حاشیه یاد می‌شد چنین اظهارنظری بعید بود. فراموش نکنیم پرسپولیس شرایط به مراتب بهتری نسبت به استقلال داشت. این تیم از هفته‌ها قبل قهرمانی خود را در لیگ برتر مسجل کرده بود و در هفته‌های پایانی لیگ در بازی‌هایی به میدان رفت که جنبه تشریفاتی داشت؛ اما استقلالی‌ها برای حضور در رده دوم لیگ و کسب سهمیه آسیایی تا هفته پایانی جنگیدند و در چنین شرایطی کاملا مشخص است که پرسپولیس با آمادگی بهتری به مصاف استقلال رفت. از طرف دیگر اشتباهات داوری هم به سود پرسپولیس بود و بیشتر کارشناسان داوری بر این عقیده بودند که یک پنالتی مسلم برای استقلال گرفته نشد؛ پس گل‌محمدی از چه چیزی شاکی بود؟

در کنار همه این مسائل استقلال در بازی با پرسپولیس با مشکل کمبود بازیکن هم روبرو بود. نبود روزبه چشمی می‌توانست یک چالش بزرگ برای این تیم باشد و اینگونه هم شد. مصدومیت فرشید اسماعیلی که بازیکن کلیدی استقلال است هم شرایط را به کلی برای این تیم سخت کرد؛ هر چند اشتباهات متعدد گل‌محمدی بود که استقلال را پیروز میدان کرد؛ وگرنه مجیدی هم در تعداد اشتباهات دست کمی از گل‌محمدی نداشت؛ اما اشتباه یحیی در انتخاب اوساگونا برای زدن پنالتی با هیچ اشتباه دیگری قابل جبران نبود.

دربی ۹۲ نشان داد یحیی برای اینکه بتواند جانشین خلفی برای برانکو و حتی کالدرون شود باید مسئولیت شکست تیمش را بپذیرد. او مربی آینده‌داری است که قبلا خود را در تیم‌های دیگر اثبات کرده؛ اما رویه جدید او در پرسپولیس می‌تواند رویاهای این مربی را بر باد دهد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *