کامالا هریس: به توافق با ایران باز می‎گردیم/حمایت از اسرائیل ادامه می‎یابد

12:56 - 06 شهريور 1399
کد خبر: ۶۵۰۸۳۱
معاون نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مدعی است واشنگتن در صورت پیروزی جو بایدن در انتخابات به توافق هسته‎ای با ایران باز خواهد گشت.

- «کامالا هریس»، معاون «جو بایدن»، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، می‎گوید که دولت جو بایدن در صورت پیروزی در انتخابات آمریکا با همکاری متحدان واشنگتن، برای تقویت توافق هسته‎ای امضا شده در دولت باراک اوباما، اقدام خواهد کرد.

به گزارش thehindu، وی با ادعای اینکه توافق هسته‎ای برای ممانعت از دستیابی ایران به سلاح هسته‎ای شکل گرفت، اظهار داشت که بازرسان بین المللی درباره برنامه هسته‎ای ایران تحقیق کردند اما دونالد ترامپ از توافق هسته‎ای خارج شد و وعده توافق بهتر با ایران را مطرح کرد.

معاون بایدن در بخش دیگری گفت که «ما اجازه دستیابی ایران به سلاح هسته‎ای را نخواهیم داد و به حمایت از اسرائیل ادامه خواهیم داد.»

«هریس» ادعا کرد که دولت اوباما و بایدن تحریم‎های چندجانبه‎ای را علیه ایران اعمال کرد که منجر به سوق یافتن تهران به مذاکره و هموار شدن مسیر برای توافق هسته‎ای شد.

وی همچنین تاکید کرد که آمریکا اکنون در منزوی ترین حالت خود به سر می‎برد.

معاون نامزد حزب دموکرات در انتخابات آمریکا همچنین با اشاره به اینکه دولت احتمالی بایدن به توافق دیپلماتیک بازخواهد گشت افزود که دولت احتمالی بایدن با متحدان آمریکا برای تقویت توافق با ایران و ممانعت از _به گفته وی_ اقدامات بی ثبات کننده ایران، همکاری می‎کند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *