کرونا موجب آلودگی دریا می‌شود؟

16:35 - 03 شهريور 1399
کد خبر: ۶۴۹۸۸۵
مدیر کل دفتر بررسی و مقابله با آلودگی‌های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: طی طرحی تاثیر ویروس کرونا بر آلودگی دریا توسط سازمان محیط زیست بررسی می‌شود.

کرونا موجب آلودگی دریا می‌شود؟ - ایرنا نوشت: ضیاء الدین الماسی درخصوص تاثیر ویروس کرونا بر آلودگی دریا گفت: در خصوص آلودگی آب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست وظیفه دارد و باید پایش خود را مداوم انجام دهد که با توجه به اهمیت موضوع سازمان برنامه دارد تا پایش‌ها را با یک بازه زمانی طولانی‌تر و فاصله دار‌تر انجام دهد تا میزان آلودگی آب‌ها را قبل و حین کرونا مقایسه کند که در حال انجام آن هستیم.

مدیر کل دفتر بررسی و مقابله با آلودگی‌های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست درباره هدف اجرای این طرح ادامه داد: هدف این است که می‌خواهیم ببینیم که ویروس کرونا بر روی آلودگی اثر داشته است یا نه، البته منظور خود ویروس نیست بلکه پیامد‌های آن مدنظر است مثلا اگر کاهش جمعیت رخ داده آلودگی کم شده یا زیاد، در واقع با این کار متوجه می‌شویم که چقدر منشاء آلودگی منابعی مانند فاضلاب و چقدر گردشگر است.

مدیرکل دفتر بررسی و مقابله با آلودگی‌های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست افزود: سازمان حفاظت محیط زیست در حال اجرای این طرح است که بعد از انجام داده‌های به دست آمده را کنار هم می‌گذاریم و به نتیجه خواهیم رسید.

وی گفت: در سه استان گلستان، مازندران و گیلان ۱۰۱ شناگاه داریم که اگر در آن‌ها مشکلی دیده شود و ستاد ملی کرونا درخواستی بر تعطیلی آن‌ها داشته باشد، مسوولیت آن بر عهده فرمانداری‌ها است.


برچسب ها: ویروس کرونا دریا

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *