ارتقای امنیت و آرامش عمومی/ تحقق آیین نامه ساماندهی مبادله در بازار‌های غیر رسمی موقت

19:29 - 28 مرداد 1399
کد خبر: ۶۴۸۱۴۸
روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت کشور گزارشی اجمالی از ۲۵۸ محور شامل اقدامات و دستاورد‌های وزارت کشور به تفکیک حوزه‌های مختلف تخصصی و مأموریتی این وزارتخانه را جهت آگاهی و تنویر افکار عمومی و بهره برداری اصحاب رسانه منتشر کرد.

- در آستانه فرا رسیدن هفته دولت، روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت کشور گزارشی اجمالی از ۲۵۸ محور شامل اقدامات و دستاورد‌های وزارت کشور به تفکیک حوزه‌های مختلف تخصصی و مأموریتی این وزارتخانه را جهت آگاهی و تنویر افکار عمومی و بهره برداری اصحاب رسانه به شرح ذیل منتشر کرد.

امور سیاسی

  1. راه اندازی سامانه پایش مدیریت سیاسی استانداری‌ها (از مهر ۱۳۹۷)
  2. تهیه شناسنامه اقوام، اقلیت‌های دینی، مذاهب و فرق/ برگزاری جلسه کمیسیون اقوام در ستاد و استان‌ها
  3. راه اندازی شعب خانه احزاب در استان‌ها (۱۸ استان)
  4. تدوین و ابلاغ منشورگفتگوی سیاسی به استانداری‌ها و پیگیری امور اجرایی
  5. احیای یارانه احزاب پس از ۱۰ سال و پیگیری و تخصیص آن در سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ (این یارانه ازسال ۹۶ توسط دولت تدبیر و امید، احیا و طی سال‌های ۹۶ و ۹۷، دو میلیارد و ششصد میلیون تومان یارانه احزاب پرداخت شد)
  6. پیگیری تمامی امور اجرایی قانون جدید احزاب (بر اساس قانون مزبور، ۱۱۶ حزب، خود را با شمول این قانون تطبیق دادند)
  7. حمایت از حقوق اقوام و اقلیت‌ها (برگزاری مستمر جلسات و پیگیری جدی مصوبات کمیسیون اقوام شاک/ شایسته گزینی در انتصابات از میان اقوام و اقلیت ها/ اجرای طرح ساماندهی انتصابات درون سازمانی/ حمایت از برگزاری کنگره مشاهیرکرد/ و ...)

بخش انتخابات

8. الکترونیکی نمودن ۲۴ مرحله فرایند برگزاری انتخابات از ۲۵ مرحله

9. تصویب لایحه جامع انتخابات در هیأت وزیران و ارسال به مجلس شورای اسلامی

10.برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سال ۹۴ (۹۹ درصد تأیید صحت انتخابات)

11.برگزاری انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در سال ۹۴ (۱۰۰ درصد تأیید صحت انتخابات)

12.برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در سال ۹۶ (۱۰۰ درصد تأیید صحت انتخابات)

13.برگزاری انتخابات پنجمین دوره شورا‌های اسلامی شهر و روستا در ۹۶ (۹۹ درصد تأیید صحت انتخابات)

14.برگزاری انتخابات میاندوره­ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی (۱۰۰ درصد تأیید صحت انتخابات)

15.برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سال ۹۸ (۱۰۰ درصد تأیید صحت انتخابات)

16.برگزاری انتخابات میاندوره­ای پنجمین دوره مجلس خبرگان در ۹۸ (۱۰۰ درصد تأیید صحت انتخابات)

امور تقسیمات کشوری

17.بازنگری لایحه پیشنهادی جامع تقسیمات کشوری

18.بررسی شاخص‌های اساسی در شکل گیری حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و نحوه انتخاب نمایندگان

19.کدگذاری عناصر و واحد‌های تقسیمات کشوری، طراحی و اجرای پایگاه داده تقسیمات کشوری، تکمیل و توسعه "وب جی. آی. اس" تقسیمات کشوری و بررسی شیوه‌های استاندارد نام گذاری و نام نگاری

20.بررسی فرآیند‌های تقسیمات کشوری، بررسی تداخلات حریم و محدوده‌های تقسیماتی، بررسی ابهامات و اختلافات مرزی

امور امنیتی

21.نیل به اهداف و راهبرد‌های تعیین شده در حوزه امنیتی و فراهم آوردن آرامش و امنیت خاطر به منظور بالا بردن ارتقاء امنیت عمومی.

22.برگزاری ۱۷۶ جلسه شورای امنیت کشور وبرگزاری بیش از ۹۰۰ جلسه کمیسیون تخصصی زیرمجموعه شورای امنیت کشور و برگزاری ۱۲ کمیسیون ورزش و ۱۲ کمیسیون سرقت.

23.تهیه و اجرای بیش از ۲۰۰۰ طرح امنیتی سراسری، محلی و منطقه‌ای در اجرای دستورات وزیر محترم کشور و رییس شورای امنیت و مأموریت‌های ذاتی وزارت کشور در کاهش آسیب‌ها و مدیریت موضوعات امنیتی.

24.جمع‌آوری دویست و شصت هزار و چهارصد (۲۶۰.۴۰۰) قبضه سلاح غیرمجاز در کشور

25.مدیریت پدیده‌ها و وقایع سیاسی، اجتماعی و اقتصادی عدیده کشور از جمله اعتراضات صنفی و گروهی

26.رصد و مدیریت مسائل امنیتی در کشور و پیشگیری از تبدیل مسائل غیر امنیتی به امنیتی با بهره گیری از تمام ظرفیت‌های شورای تامین استان‌ها و شهرستان ها.

27.پیشگیری و مقابله با اقدامات گروهک‌های تروریستی و تکفیری

28.تأمین امنیت کلیه مراسم‌ها و مناسبت‌های ملی و مذهبی و پیشگیری از وقوع هرگونه واقعه امنیتی و پیشگیری از بروز هرگونه واقعه در مسابقات ورزشی حساس داخلی و بین‌المللی

29. تقویت اسناد پایه و مهم به منظور پیشگیری از جعل اسناد رسمی (مانند شناسنامه‌های بالای ۱۵ سال و زیر۱۵ سال، گواهینامه‌های رانندگی، گواهی پایان خدمت وظیفه، کارت ملی هوشمند، سند مالکیت تک برگی و. که امکان جعل این اسناد به صفر رسیده است) کاهش چشمگیر رشد جعل اسناد از ۲۳ درصد به منفی ۸ درصد.

امور مرزی

30. تهیه، تدوین و تصویب آیین نامه ساماندهی مبادله در بازارچه‌های غیر رسمی موقت مرزی و اصلاحیه بعدی در هیات محترم وزیران

تهیه، تدوین و تصویب آئین نامه نحوه ورود کالا‌های همراه ملوانی برای لنج‌های زیر ۵۰۰ تن تجاری و اصلاحیه بعدی آن در هیات محترم وزیران

تهیه و تدوین لایحه توسعه و امنیت پایدار مناطق با هدف ارتقاء سطح معیشت مرزنشینان و توسعه فعالیت‌های اقتصادی مناطق با دو رویکرد برنامه ریزی و بودجه محور.

اختصاص بیش از ۵ هزار میلیارد ریال به منظور تقویت و کنترل و انسداد مرز‌ها

پیگیری و پیشنهاد طرح اختصاص ۱۰۰ میلیون دلار از محل صندوق ذخیره ارزی و تهیه تدوین طرح مربوطه با اولویت مناطق جنوب شرق کشور با همکاری دستگاه‌های اجرایی

تهیه و تدوین طرح ۵ ساله مربوط به سطح نیازمندی‌های کنترل، انسداد و عمران مرز‌های ۱۶ استان مرزی کشور با اولویت مرز‌های شمال غرب و جنوب شرق کشور

پیگیری آزادی و انتقال ۳۵۰ نفر ازمحکومین ایرانی از زندان‌های ترکمنستان وآزادی تعداد ۶۵ نفر ملوان و ناخدا و عوامل شناور‌های صیادی در بند کشور‌های همسایه و آفریقایی

پیگیری تخصیص مبلغ ۱۶ میلیارد تومان اعتبار نقدی جهت لایروبی بنادر صیادی بریس و رمین در استان سیتان وبلوچستان شهرستان چابهار

امور اتباع و مهاجرین خارجی

ارائه لایحه تشکیل سازمان امور اتباع و مهاجرین خارجی به هیئت محترم دولت جهت تصویب و ارسال لایحه مذکور به مجلس شورای اسلامی

تشکیل سامانه جامع اطلاعات اتباع خارجی و ایجاد دسترسی مناسب برای سایر دستگاه‌های ذیربط جهت ارائه خدمات به اتباع خارجی

اجرای طرح‌های آمایش و بروز رسانی مدارک اقامتی پناهندگان

اجرای طرح‌های کنترل و اعمال قانون در مورد اتباع خارجی غیرمجاز بصورت مستمر

برگزاری نشست‌های مشترک ۲،۳ و چند جانبه با کشور‌های همسایه جهت در اختیار گذاشتن تجربیات جمهوری اسلامی ایران و تاکید بر لزوم کنترل مرز‌های مشترک جهت جلوگیری از تردد‌های غیرمجاز

تهیه، ابلاغ و اجرای دستورالعمل مربوط به اخذ تابعیت فرزندان دارای مادر ایرانی مزدوج با اتباع خارجی بر اساس تصویب نامه مورخ ۱۷/۴/۹۹ مجلس محترم شورای اسلامی.

صرف اعتبارات دریافتی در زمینه‌های بهداشت، درمان و سلامت اتباع خارجی

اجرای طرح بیمه سلامت برای تعداد ۹۵۴.۳۷۶ نفر از اقشار آسیب پذیر اتباع خارجی بصورت رایگان

اختصاص منابع برای پیشگیری، کنترل و درمان بیماری کرونا و کمک به معیشت پناهندگان و اتباع خارجی در کشور از زمان شروع بیماری کرونا تاکنون

اختصاص منابع جهت آموزش، معیشت و اشتغال اتباع خارجی

جذب و هزینه کرد کمک‌های خارجی برای پناهندگان و اتباع خارجی

امور انتظامی

تشکیل کمیته رصد نارضایتی‌های عمومی شورای امنیت کشور و برگزاری ۴۷ جلسه با ۱۹۶ مصوبه و ۴۶ گزارش راهبردی برای ریاست جمهوری و ۵۴۵ مورد مکاتبه با رییس جمهور، معاونین و وزرای تخصصی به منظور رفع به موقع نارسایی‌ها، مسائل و مشکلات موجود در حوزه‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی

برنامه‌ریزی و تشکیل ۸ جلسه کمیسیون تامین نظم و امنیت مسابقات ورزشی شاک به‌منظور پیشگیری از بروز هرگونه بی‌نظمی و ناامنی در مسابقات ورزشی حساس داخلی و بین المللی

تهیه و تدوین دستورالعمل امنیت و انتظامات در حوادث غیر مترقبه طبیعی

تهیه و تدوین طرح مشارکت مردم در توسعه نظم و امنیت عمومی

تهیه و تدوین پیش‌نویس آئین‌نامه اجرایی بند (پ) ماده (۱۰۸) قانون برنامه ششم توسعه کشور (پیشگیری از سرقت)

تهیه وتدوین پیش‌نویس آیین‌نامه اجرایی جزء (۴) بند (ب) ماده (۴۶) قانون احکام دایمی برنامه‌های توسعه کشور (فرهنگ سازی برای کاهش تصادفات و تعمیق نظم)

تهیه و تدوین دستورالعمل اجرایی گشت‌های محله محور بسیج (رضویون)

تقویت فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با استفاده از ظرفیت خیرین امنیت ساز

تهیه و تدوین تفاهم نامه چند جانبه (نیروی انتظامی- وزارت کشور- استانداری‌ها) به منظور تقویت بنیه انتظامی استان‌ها با استفاده از ظرفیت‌های استانی

راهبری طرح ساماندهی و به روز رسانی ایستگاه‌های ایست و بازرسی کشور (برگزاری ۱۰ جلسه)

نظارت مستمر بر اجرای "طرح پیشگیری از سرقت" (برگزاری ۲۳ جلسه)

هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای

تهیه برنامه عملیاتی توسعه پایدار با تاکید براجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در ۳۱ شهرستان کمترتوسعه یافته
تثبیت وضعیت بازارچه‌های مشترک مرزی (حذف، ادغام، انتقال و ابقاء) " به منظور فراهم ساختن امکان برنامه ریزی برای فعال سازی و رونق بخشیدن به فعالیت بازارچه‌های مصوب

اخذ مصوبه هیأت محترم وزیران موضوع "آیین نامه ورود کالا توسط ملوانان شناور‌های دریایی سنتی با ظرفیت کمتر از (۵۰۰) تن (لنج تجاری) و ساماندهی و نوسازی آن شناور‌ها " با هدف انسجام بخشیدن به روند امور خدمات بازرگانی در حوزه فعالیت ملوانان لنج‌های تجاری و کمک به نوسازی ناوگان دریایی سنتی

اخذ مصوبه هیأت محترم وزیران موضوع" آیین نامه ساماندهی مبادله در بازارچه‌های غیررسمی موقت مرزی" به منظور اقدام برای ضابطه‌مند نمودن معابر غیررسمی و ساماندهی فعالیت‌های موسوم به کوله بری و کمک به معیشت مرزنشینان در چهار استان کشور به شیوه ساماندهی (۱۵) بازارچه غیررسمی موقت مرزی به عنوان بازارچه رسمی به منظور ساماندهی کولبران

اصلاح تصویب نامه هیأت محترم وزیران با موضوع "آیین نامه ساماندهی مبادله در بازارچه‌های غیررسمی موقت مرزی" با هدف ایجاد اصلاحات لازم، مخصوصا اصلاح در تخفیف سود بازرگانی ماهانه به مبلغ ۷ میلیون ریال و برای هر خانوار مرزنشین مشمول این تصویب نامه حداکثر تا سقف ۲۸ میلیون ریال

اصلاح تصویب نامه هیأت وزیران با موضوع " نحوه‌ی تعیین منشاء و تأمین ارز مورد نیاز برای واردات اقلام مجاز قابل ورود مرز نشینان، مجوز ورود مواد اولیه مصرفی بخش تولید توسط مرزنشینان از طریق بازارچه‌های مرزی، مجوز تخفیف ۲۰ درصدی سود بازرگانی بازارچه‌های مرزی غرب کشور و تسهیل در فرآیند کنترل کیفیت کالای مجاز واردات مشمولین آیین نامه، که باعث کمک به معیشت و ارتقاء سطح کسب و کار مرزنشینان می‌گردد.

اخذ مجوز کارگروه موضوع ماده (۱۲) قانون ساماندهی مبادلات مرزی درخصوص تعیین اقلام قابل ورود مرزنشینان و ملوانان و همچنین تعیین (۱۰۰) قلم کالای مستثنی شده از (۱.۵۲۳) قلم کالای ممنوع واردات، صرفاً برای مرزنشینان
اقدام قانونی برای تأسیس بازارچه‌های جدید در استان‌های آذربایجان غربی، سیستان و بلوچستان، ایلام و خراسان رضوی، که در مرحله رسیدگی در مراجع ذیربط در دبیرخانه هیأت دولت می‌باشد

تهیه و ارسال گزارش‌های تحلیلی ملی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی برای ریاست محترم جمهور

تقویت نقش مراکز خدمات سرمایه گذاری استان‌ها در بهبود محیط کسب و کار و جذب سرمایه گذاری، که در این زمینه آیین نامه تشکیل مراکز خدمات سرمایه گذاری دراستان‌ها با همکاری وزارت امور اقتصادی ودارایی اصلاح و پس از طی مراحل تصویب در کمیسیون اقصاد دولت، برای تصویب و ابلاغ در دستور کار هیات محترم دولت می‌باشد

ارائه پیشنهاد تفویض اختیار رییس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به وزارت کشور به منظور راهبری استان‌های الگوساز اقتصاد مقاومتی (آذربایجان شرقی، کرمان و لرستان) و اخذ تفویض از سوی معاون اول محترم رییس جمهور وتحقق بخشی از برنامه‌ها و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) " یکی از برنامه‌های وزارت کشور در راستای افزایش نقش استان‌ها در توسعه منطقه‌ای بود که با توفیقات مطلوبی مواجه گردید. با توجه به توفیقات حاصله و به منظور سرعت بخشیدن به اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، تعمیم روش مذکور به سایر استان‌ها از برنامه‌های دولت قرار گرفت و طی احکام جداگانه‌ای تعداد (۱۶) مسئول ملی (۱۱وزیر،۵ معاون رییس جمهور و رییس کل بانک مرکزی) به عنوان جانشین رییس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در ۲۸ استان کشور به عنوان معین استان‌ها انتخاب شدند

پیگیری تشکیل ستاد ویژه تدابیر اقتصادی در استان‌ها به منظور تمرکز زدایی و تسریع در اتخاذ تصمیمات متناسب با شرایط هر استان، که تا امروز حکم استاندار خراسان رضوی به عنوان رییس ستاد مذکور در آن استان صادر گردیده وبرای سایر استان‌ها نیز در دست پیگیری می‌باشد

تلاش برای احیای مجدد واحد‌های تولیدی که به دلایل مختلف از چرخه فعالیت خارج گردیده و نیز واحد‌های تولیدی که توسط شبکه بانکی تملک شده اند؛ در این زمینه موضوع اصلاح "آئین نامه نحوه واگذاری دارایی‌های غیرضروری و اماکن رفاهی بانک‌ها مصوبه شماره ۱۷۵۰۴۳/ت/۴۳۶ھ مورخ ۳۰/۱۰/۱۳۸۶ هیات محترم وزیران" بمنظور تسهیل در راه اندازی مجدد اینگونه واحد‌ها دردستورکارقرار گرفت وبا همکاری شبکه بانکی این آیین نامه اصلاح گردیده ودر سیر مراحل تصویب در شورای پول واعتبار قرار دارد

تلاش جهت ارائه مشوق‌های انگیزشی بمنظور جذب منابع ارزی درکشور، که در این زمینه موضوع اعطاء اقامت ۵ ساله به اتباع خارجی که در کشور مبلغ ۲۵۰ هزار دلار سرمایه گذاری می‌کنند، به پیشنهاد وزارت کشور و وزارت امور اقتصادی و دارایی به تصویب هیات محترم وزیران رسید؛ به منظور تحقق اهداف مصوبه موصوف، ساز وکار اجرایی مربوط به صدورمجوز وتمدید آن، وضعیت قانونی وتعداد افراد تحت تکفل فرد دارای مجوز اقامت، منافع حاصل ازسپرده گذاری بلند مدت و... در قالب «شیوه نامه اعطای مجوز اقامت پنج ساله به سپرده گذاران و سرمایه گذاران خارجی» «ضوابط سپرده‌گذاری ارزی ویژه اتباع خارجی جهت صدور مجوز اقامت پنج ساله» و «نمودار فرآیند اجرایی» با همکاری دستگاه‌های ذی ربط تدوین وبه تایید کمیسیون ویژه اقامت رسیده وابلاغ گردید.

برگزاری نشست‌های تخصصی با سرمایه گذاران بخش خصوصی و نهاد‌های عمومی غیر دولتی در راستای رونق سرمایه گذاری وبهبود فضای مناسب کسب و کار کشور

تدوین دستور العمل‌های لازم جهت رصد و تنظیم بازار استان‌ها در مواقع خاص همچون ایام پایانی سال، ماه مبارک رمضان و ... و نیز تنظیم گزارشات مربوط به میزان کالا‌های اساسی در کشور و رصد مستمر میزان موجودی کالا‌ها و بازار رسانی بهنگام آن‌ها

حل و فصل تمامی مسائل شرکت پدیده شاندیزدرسطح ملی، امضاء اسناد همکاری با اتاق اصناف، اتاق تعاون وخانه معدن، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران به منظور تشریک مساعی در راستای نظام‌مند نمودن فعالیت بخش خصوصی، هم افزایی، همکاری، تشریک مساعی و استفاده از ظرفیت‌های طرفین در رفع موانع موجود

پیگیری برنامه‌های مربوط به احیاء تالاب انزلی به منظور جلوگیری از خشک شدن تالاب مذکور

برگزاری کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و پاکستان در سال ۱۳۹۵ در تهران

برگزاری کمیسیون مشترک همکاری ایران و افغانستان در تهران به ریاست وزارت کشور

برگزاری نشست مشترک استانداران استان‌های شمال غرب کشور (آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و زنجان) با سفرای جمهوری اسلامی ایران در کشور‌های ارمنستان، روسیه، گرجستان، ترکیه و جمهوری آذربایجان در تبریز

برگزاری نشست استانداران مرز‌های شرقی (خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان) با استانداران همجوار در افغانستان (هرات، فراه و نیمروز) در مشهد مقدس

برگزاری نشست مشترک استانداران مرزی با سفرای جمهوری اسلامی ایران در کشور‌های همجوار به منظور ارتقاء مناسبات و توسعه روابط اقتصادی و تجاری

برگزاری نشست برقراری پرواز بجنورد- عشق آباد با حضور استاندار، سفیر جمهوری ایران در ترکمنستان و مسئولان مربوطه در وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی مرتبط به منظور بهبود مراودات اقتصادی استان‌های شمال شرقی

برگزاری سه دوره (تبریز، تهران و مسکو) کارگروه همکاری‌های استانی و منطقه‌ای ایران و روسیه به ریاست وزارت کشور (معاونت اقتصادی) ذیل کمیسیون مشترک همکاری دو کشور

شناسایی میزان تصرفات غیرقانونی اراضی واقع در نوار ساحلی خلیج فارس، دریای عمان و خرز، توسط اشخاص حقوقی و حقیقی جهت استیفای حقوق عمومی و معرفی به مراجع قضایی و حاکمیتی به منظور رفع تصرف

اعطای مشوق‌های قانونی بالاخص اعطای یارانه نرخ سود تسهیلات بانکی به مشمولین در نواحی و مناطق مرزی و برقراری بیمه سرمایه گذاری، با تصویب شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور با هدف توسعه اقتصادی و اجتماعی مناطق مرزی

عمران و توسعه امور شهری و روستایی

تدوین لایحه مدیریت شهری و ارسال آن به دولت

تهیه و تدوین لایحه درآمد پایدار شهرداری‌ها با رویکرد بهبود نظام درآمدی شهرداری‌های کشور از طریق افزایش درآمد‌های پایدار و کاهش تصاعدی درآمد‌های ناپایدار

تهیه و تدوین شیوه نامه نحوه هزینه اعتبارات شهرداری‌ها و دهیاری‌ها

خرید بیش از ۹۷۵ دستگاه خودروی آتش نشانی از سال ۱۳۹۳ تاکنون و همچنین خرید ۲.۸۷۰ دستگاه تجهیزات آتش نشانی و امداد و نجات

خرید و توزیع بیش از ۳۳۹۲ دستگاه خودروی حمل زباله و خدماتی، خرید و توزیع ۲.۱۸۹ دستگاه خودروی عمرانی از سال ۱۳۹۳ تاکنون

ایجاد، راه اندازی، توسعه و ارتقاء سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران (سیمفا)

تدوین آئین نامه اجرایی برنامه ملی بازآفرینی شهری پایدار با همکاری شرکت بازآفرینی شهری (مصوب خرداد ماه ۱۳۹۷ هیئت وزیران)

توزیع بیش از یک میلیون تن قیر از سال ۱۳۹۳ تاکنون از محل بند‌های قانون بودجه با ارزش ۱۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال

کمک به احداث و تکمیل پروژه‌های منطقه‌ای مدیریت پسماند در شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور بالغ بر ۷۰۰ میلیارد ریال

نوسازی ۶۸.۱۵۴ دستگاه تاکسی در راستای طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی از ۱۲ بهمن ۹۴ لغایت پایان ۹۸

تا سال ۱۳۹۹ تعداد ۶۲۴ مرکز معاینه فنی با ظرفیت ۷۹۲ خط و ۴۹۸ آزمایشگاه هیدرواستاتیک در سامانه سیمفا در حال فعالیت می‌باشند

اتصال سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران به سامانه سازمان راهداری (خودرو‌های سنگین)

تغییر مشخصات نوع سوخت مصرفی در مدارک شناسایی خودرو‌های دوگانه سوز تبدیلی (صدور گواهی سلامت سامانه سوخت رسانی cng) و هوشمند سازی جایگاه‌های عرضه سوخت cng

امضا قرارداد تامین ۶۳۰ دستگاه واگن متروی تهران با کنسرسیوم واگن سازی تهران، CRC چین و نورینکو، ابلاغ قرارداد به کنسرسیوم و معرفی طرح به فاینانسور از طرف بانک مرکزی

افزایش تعداد واگن‌های در دست بهره برداری کلان شهر‌ها به ۱۸۳۸ واگن از طریق تامین ۶۵۷ دستگاه واگن جدید طی دو سال گذشته (معادل ۳۶% کل ناوگان مترویی در دست بهره برداری)

افزایش طول شبکه متروی کلان شهر‌ها به ۳۳۸ کیلومتر از طریق بهره برداری از ۱۷۹ کیلومتر خط مترویی از سال ۹۲ تاکنون (معادل ۵۴% کل خطوط مترویی در حال بهره برداری)

افزایش تعداد ایستگاه‌های در دست بهره برداری به ۳۱۲ ایستگاه از طریق بهره برداری از ۱۱۲ ایستگاه جدید طی ۸ سال گذشته (معادل ۵۳% کل ایستگاه‌های در حال بهره برداری)

تاسیس و استقرار ۳۷۰۸۰ دهیاری در روستا‌های کشور و درجه بندی و ارتقاء درجه ۲۷.۶۳۵ دهیاری در کشور.

توسعه مدیریت و منابع

تشکیل کمیته تعیین خسارت و تخصیص منابع قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده و بررسی خسارات وارده براساس اطلاعات ثبت شده در سامانه جامع امداد بازسازی دولت (سجاد)

به‌روز رسانی سامانه داشبورد مدیریتی در ستاد و استانداری‌های سراسر کشور به عنوان یکی از ارکان نظام برنامه‌ریزی

جمع‌بندی نظرات استانداری‌ها و سازمان‌های وابسته به منظور تهیه پیش‌نویس اصلاحیه آیین‌نامه شورا‌های برنامه‌ریزی و توسعه استان، موضوع ماده ۳۱ قانون احکام دائمی برنامه توسعه کشور. اقدام برای فراهم نمودن زمینه تهیه و تدوین برنامه پنج ساله توسعه هفتم وزارت کشور و آمادگی برای اقدامات آتی در چارچوب یکپارچه و منسجم با محوریت ابلاغیه‌های سازمان برنامه و بودجه کشور

تکمیل فرآیند پیاده­سازی رویکرد بودجه­ریزی مبتنی بر عملکرد

استقرار کانون ارزیابی مدیران وزارت کشور

استقرار سامانه بر خط بانک اطلاعات مدیران تا سطح بخشداری

استقرار سامانه بر خط سند نیروی انسانی

توسعه فرم‌های الکترونیک داخلی و تسهیل دسترسی به اطلاعات مرتبط

آغاز پروژه الکترونیکی سازی پرونده جاری کارکنان (پروفایل یکپارچه کارمند)

اخذ مجوز استخدام پیمانی ۱۵۰۰ نفر با محوریت واحد‌های جدیدالتاسیس مبتنی بر موازنه هرم نیروی انسانی

رعایت بند «الف» ماده (۵۴) قانون مدیریت خدمات کشوری (موضوع مأموریت کارکنان برای حداکثر ۱۵ درصد سمت‌های مدیریتی خارج از دستگاه)، به طوری که تعداد مأمورین سمت­های سرپرستی و مدیریتی مجموعه وزارت کشور و استانداری­ها از۴۰ درصد در سال ۱۳۹۲ به ۱۰.۸ درصد طی سال ۱۳۹۸ کاهش یافته است.

رویکرد استفاده بهینه و مطلوب از خدمات جوانان و بانوان در سمت­های مدیریتی در راستای مصوبه شماره ۱۳۵۱۸۲۴ مورخ ۳۰/۰۵/۱۳۹۶ شورای عالی اداری که بررسی وضعیت موجود نشان می­دهد که در حال حاضر ۲۲ درصد پست­های مدیریتی ستاد به زنان و ۳۹ درصد نیز به جوانان ۴۵-۳۰ سال اختصاص یافته است.

تحقق تفویض ۳۴۶ اختیار جدید به استانداران و مدیران استانی

اجرای حسابداری تعهدی براساس دستورالعمل­های وزارت اموراقتصادی و دارایی در قالب سیستم یکپارچه مالی MIS
انجام کلیه فرآیند خرید و قرارداد‌های وزارت کشور درچارچوب سامانه تدارکات الکترونیک دولت بمنظور شفاف سازی معاملات و نیز ثبت قرارداد‌ها در پایگاه ملی مناقصات و مستندسازی قرارداد‌ها

توسعه دولت الکترونیک، فناوری اطلاعات و آمار

انتخابات الکترونیک

الکترونیک نمودن فرآیند‌های ۴ انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، شورا‌های اسلامی شهر روستا و و مجلس خبرگان رهبری.

انجام استعلامات الکترونیک فرایند‌های انتخابات

بهینه سازی و تقویت زیرساخت‌های سخت افزاری و شبکه ارتباطی جهت برگزاری انتخابات الکترونیک.

تولید ۵۸.۰۰۰ دستگاه احراز هویت و انجام احراز هویت برخط رای دهندگان در روز اخذ رای

انجام اقدامات لازم جهت فراهم سازی بستر اخذرای الکترونیک از شهروندان در روز اخذ رای

ارائه موبایل اپلیکیشن ویژه ثبت نام داوطلبین

ارائه موبایل اپلیکیشن ویژه روز رای اخذ رای (آدرس دهی شعب اخذ رای)

تحقق اهداف دولت الکترونیک منطبق بر ماموریت‌های وزارت کشور

راه اندازی سامانه جامع اتباع و مهاجرین خارجی کشور و الکترونیک نمودن فرایند‌های مربوطه در راستای تحقق اهداف دولت الکترونیک، دربرگیرنده فرایندهای: خدمت مرتبط با اتباع مزدوج با بانوان ایرانی و فرزندان آنها، تمدید روادید خانواری اتباع خارجی، طرح ثبت نام دانش آموزان اتباع مجاز و غیر مجاز، طرح اسکن عنبیه اتباع خارجی، راه اندازی سامانه جامع اربعین (سجا)، راه اندازی سامانه سماس (سامانه مشترک اطلاعات سفرها)، راه اندازی سامانه سیمفا (سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران)

الکترونیک سازی ارائه خدمات به سازمان‌های مردم نهاد، شامل؛ صدور مجوز پروانه تاسیس سمن ملی و استانی، صدور مجوز فعالیت سازمان‌های دوستی، صدور پروانه تاسیس شبکه موضوعی، خدمت ارتفاء وضعیت سمن ها، خدمت تمدید پروانه سمن‌ها

الکترونیک سازی ارائه خدمات به احزاب و تشکل‌های سیاسی شامل:صدور پروانه فعالیت تشکل‌های مشمول قانون فعالیت احزاب و جمعیت ها، صدور مجوز دفاتر فرعی احزاب و گروه‌های سیاسی در سطح استان و شهرستان ها، صد ور مجوز شعب احزاب و گروه‌های سیاسی در سطح استان و شهرستان ها، دور مجوز راهپیمایی، صدور مجوز تجمعات (مسقف و غیر مسقف)

الکترونیک سازی ارائه خدمات به شورا‌های اسلامی شهر و روستا شامل:خدمت نظارت بر ثبت مصوبات شورا‌های اسلامی شهر و روستا، خدمت تطبیق مصوبات شورا‌های اسلامی شهر و روستا

الکترونیک سازی ارائه خدمات به حوزه بازرسی و مدیریت عملکرد شامل:ارزیابی شهر‌های کمتر توسعه یافته، رسیدگی و پاسخگویی به شکایت از خانواده وزارت کشور در سطح ستاد، صف و دستگاه‌های اجرایی

توسعه امنیت و زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات شامل:ایجاد مرکز داده جدید وزارت کشور، راه اندازی و بهره برداری از سامانه SOC (سامانه مدیریت مرکز امنیت عملیات)، پیاده سازی مقدماتی سیستم ISMS (سیستم مدیریت امنیت اطلاعات)، تمهید ساز و کار لازم جهت برگزاری جلسات مجازی، به روز آوری و توسعه زیر ساخت ارتباطی و تجهیزات شبکه وزارت کشور، تجمیع دبیرخانه‌های وزارت کشور و الکترونیک نمودن مکاتبات اداری، الکترونیک نمودن دبیرخانه محرمانه وزارت کشور، توسعه سامانه MIS (سامانه مدیریت اطلاعات وزارت کشور)

هوشمندسازی راهبردی براساس آمار و داده‌های مکانی دقیق شامل:توسعه پایگاه جامع آماری وزارت کشور، راه اندازی سامانه آسیب دیدگان اجتماعی، راه اندازی سامانه جامع امداد و بازسازی دولت (سجاد)، توسعه پایگاه داده‌های مکانی وزارت کشور

مطالعات راهبردی و آموزش

اجرای طرح شناسایی و جذب نیرو‌های مستعد درون سازمانی برای انتصابات سیاسی (شناسایی نیرو‌های مستعد در ۲۰ استان کشور از طریق برگزاری آزمون­های حضوری و الکترونیکی)

طرح مدیریت دانش و مستندسازی تجارب استانداران ادواری جمهوری اسلامی (ثبت تجارب حدود ۱۸۰ نفر از استانداران و معاونین وزرای کشور از ابتدای انقلاب تا کنون)

توانمندسازی فرمانداران در قالب ارسال آموزش‌های کاربردی لازم و انتقال تجارب از طریق نشریه هفتگی سلام فرماندار

تهیه، تدوین و انتشار ده‌ها موضوع کتاب و نشریه که مهمترین آن‌ها عبارتند از: راهنمای فرماندار – راهنمای بخشدار – کتاب آبی - دوره‌های آموزشی وزارت کشور – نشریه هفتگی سلام فرماندار و تفکر بسیجی

توانمندسازی کارکنان و مدیران ستاد و صف و عوامل اجرایی ادوار مختلف انتخابات در ۷ سال اخیر با برگزاری بیش از یک میلیون و پانصد هزار نفر ساعت آموزش عمومی و تخصصی شغلی.

انعقاد بیش از ۶۵ فقره قرارداد پژوهشی از محل یک درصد اعتبارت پژوهش وزارت کشور و بیش از ۴۰۰ نشست تخصصی با اعتباری بالغ بر نود و پنج میلیارد ریال.

الکترونیکی نمودن کلیه فرآیند‌های مرکز (سامانه آموزش جام – سامانه پژوهش – سامانه کتابخانه و کتابخانه دیجیتال- پرتال اطلاع رسانی، پیامک انبوه و سامانه VOIP)

امور زنان و خانواده

همکاری در تدوین برنامه‌های مرتبط با اسناد بالادستی زنان و خانواده و نظارت بر اجرایی سازی آن" شاخص‌های عدالت جنسیتی" " شاخص‌های خانواده "، "برنامه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار"و"سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده".

افزایش تصدی زنان کارآمد در سطوح مدیریتی در استانداری ها، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی استانی با انتصاب:۱۰۰معاون مدیر کل،۷۰ مدیر کل، ۵۵ بخشدار، ۶۵ معاون فرماندار، ۳ فرماندار و انتصاب ۱۶ معاون استاندار زن برای نخستین بار و ارتقای آنان از مدیریت میانی به مدیریت عالی و ارشد.

ارتقای دانش و توان مدیریتی حدود ۱۹۰۰ زن مدیر و مسئول در ۳۱ استان کشور در قالب اجرای طرح ملی"حمایت از توان افزایی زنان مدیر و مسئول استانها" با ارائه ۲۲.۰۰۰ نفر ساعت آموزش حضوری و ۴۶.۰۰۰ نفر ساعت آموزش غیر حضوری و نیز تولید متون آموزشی در زمینه ارتقاء توان مدیریت زنان.

شناسایی و حمایت از زنان تولید کننده و کارآفرین و تسهیلگری جهت رفع مشکلات ۲۰.۴۶۱ واحد از بنگاه‌های تولیدی و اقتصادی زنان در سراسر کشور.

تدوین" سند امنیت زنان و کودکان در روابط اجتماعی" با مشارکت دستگاه­‌های اجرایی در راستای تکلیف قانونی ماده ۲۲۷ برنامه پنجم توسعه

واگذاری مسئولیت رصد، هماهنگی و نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان در خصوص کودکان به دفاتر امور زنان و خانواده استان‌ها طبق توافق بین وزارت کشور و مرجع ملی حقوق کودک وزارت دادگستری

برگزاری دو دوره جشنواره فرهنگی - ورزشی بانوان شاغل ستاد، استانداری‌ها و سازمان‌های تابعه وزارت کشور

برگزاری نشست‌های تخصصی هم اندیشی زنان فعال در عرصه‌های سیاسی و اقتصادی با حضور فعالین این عرصه‌ها

ثبت احوال

ارتقاء سخت افزاری، امنیتی و نرم افزاری مرکز داده سازمان ثبت احوال کشور

ایجاد درگاه احراز هویت اشخاص حقیقی ایرانی در فضای مجازی

گسترش وب سرویس استعلام الکترونیکی هویت و فراهم نمودن امکان برقراری ارتباط بر خط ۲۰۰ دستگاه اجرایی

کشور در بیش از ۲۰۰هزار نقطه با پایگاه اطلاعات جمعیت کشور (پاسخ به بیش از ۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۴ استعلام)

تکمیل ثبت نام بیش از ۰۰۰/۰۰۰/۵۷ نفر از افراد واجد شرایط وصدور ۰۵۹/۹۶۲/۴۶ کارت هوشمند ملی و ۱۳۱/۶۶۴/۲۸ جلد شناسنامه مکانیزه

بومی سازی تولید بدنه کارت هوشمند ملی در راستای عبور از تحریم‌ها و اتکاء برتوان داخلی

تولید و انتشار آمار‌های جمعیتی ومهاجرت برای استفاده برنامه ریزان، سیاستگذاران و محققین

مدیریت نشانی در کشور از طریق ایجاد سامانه اینترنتی اعلام تغییر نشانی و ارائه سرویس نشانی محل اقامت به دستگاه‌های اجرایی

مشارکت در اجرای پروژه حذف کپی صفحه اول شناسنامه و کارت ملی در سراسر کشور به واسطه ارائه سرویس احراز هویت برخط

راه اندازی بخش خدمات سازمان ثبت احوال در ۱۵۶۹دفتر پیشخوان خدمات دولت و ۸۰۲ دفتر پست اعم از ثابت و سیار در راستای افزایش نقاط دسترسی و کاهش تصدی گری

ارائه خدمات مکان محور بدون در نظر گرفتن محل صدور سند هویتی با بهره برداری از آرشیو الکترونیکی اسناد هویتی (بهره برداری از ۰۰۰/۰۰۰/۱۲۶ سند)

بهبود و ارتقاء کیفی و کمی ثبت وقایع حیاتی با افزایش شاخص ثبت ولادت از ۹۶.۳ به ۹۶.۵ درصد وثبت فوت از ۹۴.۶ به ۹۸ درصد

ثبت بر خط اعلامیه ازدواج و طلاق در پایگاه اطلاعات جمعیت کشور

بهره برداری و کاربردی نمودن کارت هوشمند ملی در۱۳ دستگاه اجرایی بصورت پایلوت (شامل ثبت اسناد و املاک کشور – سازمان تامین اجتماعی، بانک‌ها (عبارت است از ملی، شهر، قرض الحسنه مهر، ملت، پارسیان و سامان) و ...

ایجاد بانک اطلاعات بیو متریک به موازات اخذ درخواست کارت هوشمند ملی

فراهم نمودن امکان بهره برداری از امضای دیجیتالی، تعبیه شده در کارت هوشمند ملی

افزایش نقاط دسترسی به خدمات سازمان ثبت احوال کشور از طریق توسعه ارتباط ادارات، نمایندگی‌های ثبت احوال، بیمارستان‌ها و آرامستان‌ها با پایگاه اطلاعات جمعیت کشور

تجهیز و فعالسازی بیش از ۵۰۰ ایستگاه سیار ثبت نام کارت هوشمند ملی در اقصی نقاط کشور

ایجاد میز خدمت حضوری و الکترونیکی در راستای اجرایی نمودن مصوبات حقوق شهروندی

راه اندازی سرویس انتشار الکترونیکی اطلاعات متوفیان

ایجاد شتاب در الکترونیکی شدن خدمات سازمان ثبت احوال کشور

انجام مطالعات، طراحی وپایلوت فعالیت ایجاد پایگاه اطلاعات سببی و نسبیت احوال

امور اجتماعی کشور

تشریح وضعیت اجتماعی کشور درمحضر مقام معظم رهبری وسران قوا طی هفت جلسه

تدوین، تصویب و پیگیری اجرای طرح جامع کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، اطلس آسیب‌های اجتماعی بر

مبنای آ خرین داده‌های کشور، نظام جامع رصد اجتماعی با هدف پایش و سنجش وضعیت اجتماعی کشور و آیین نامه پیوست اجتماعی کشور

انسجام در مدیریت امور اجتماعی کشور با برگزاری ۶۳ جلسه شورای اجتماعی کشور که ۴ جلسه آن با حضور ریاست محترم جمهور برگزار گردیده است

انعقاد ۱۳۷ تفاهم نامه و تخصیص بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه‌ای طی چهار سال گذشته جهت اجرای بیش از ۱۰۰۰ برنامه فوق العاده در سطح ملی از طریق دستگاه‌های اجرایی وبیش از ۲۰۰۰ برنامه استانی از طریق استانداری‌ها، سازمان‌های مردم نهاد و دستگاه‌های استانی در زمینه کاهش اعتیاد، کاهش طلاق، مفاسد اخلاقی، حاشیه نشینی، ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی (کودکان کارو متکدیان) مناطق حاد وبحرانی و با هدف کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی

ایجاد و راه اندازی ۱۳۵ دفتر تسهیل گری و توسعه محلی در ۲۳۳ محله هدف ۲۲ استان کشوربا جمعیتی بالغ بر۳ میلیون نفر در ۳۷ هزار هکتار با هدف ارتقاء کیفیت زندگی ساکنین محلات حاشیه نشین و سکونتگاه‌های غیررسمی و اجرای صد‌ها پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر ۳۰۰۰ میلیارد تومان توسط دستگاه‌های مختلف، بازگرداندن هزاران کودک بازمانده از تحصیل به مدرسه، آموزش واشتغال زایی برای ۲۰۰۰۰ زن سرپرست خانوار ساکن محلات حاشیه نشین و.

تشکیل کارگروه ملی مشارکت‌های مردمی وبرگزاری سه جلسه با حضور دستگاه‌های ستادی عضو کارگروه ملی و نمایندگان شبکه‌های تخصصی و تشکل‌های ملی و اقدام در جهت جذب بیش از ٤٠٠ میلیارد تومان کمک از خیرین کشور جهت تامین بخش قابل توجهی از اقلام تجهیزاتی و سرمایه‌ای حوزه بهداشت و درمان کشور

سیاستگذاری به موقع در حوزه «مدیریت محله محور» مبارزه با بیماری کرونا

تعمیر و تجهیز مراکز اجتماعی وفرهنگی مناطق حاشیه نشین، مناطق حاد و بحرانی و مناطق محروم و آسیب دیده از سیل با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان از محل ردیف کاهش آسیب‌های اجتماعی

مدیریت بحران کشور

تصویب قانون دائمی مدیریت بحران کشور در مجلس شورای اسلامی و ابلاغ به دستگاه‌های مرتبط

تدوین سند راهبردی مدیریت بحران و ۲۳ دستورالعمل مرتبط با قانون مدیریت بحران کشور

بسیج منابع و مدیریت کارآمد سیل فروردین ۹۸

تهیه و تدوین "سند آسیب شناسی مدیریت بحران کلانشهر‌های کشور" و تصویب و ابلاغ توسط هیئت محترم وزیران جهت اجرا

استفاده از ظرفیت سازمان فضایی ایران، سازمان نقشه برداری کشوری و سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح در امر دریافت تصاویر ماهواره‌ای و دریافت خدمات پهپاد در پایش حوادث

تامین هزینه‌های ناشی از امهال وام آسیب دیدگان مخاطرات طبیعی بین استان‌های سراسر کشور

مدیریت زلزله کرمانشاه در سال ۹۶

مدیریت سیل استان‌های شمالی کشور مهر ماه سال ۹۷ از جمله استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی

تشکیل تیم‌های جستجو ونجات و پیگیری برای دریافت منابع مالی از اتحادیه اروپا جهت تامین مالی گرو‌های امداد و نجات (اینساراگ)

انجام تدابیر پیشگیرانه برای عدم سکونت عشایر در حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها با هدف پیشگیری از عدم سکونت به منظور کاهش تلفات جانی ناشی از حادثه سیلاب در مسیل‌ها

مدیریت زلزله مرداد ماه سال ۹۳ استان ایلام

مدیریت زلزله مورخ ۲۰/۱/۹۲ شهرستان دشتستان استان بوشهر در سال ۹۲

تهیه، تدوین و تصویب "ضابطه ۴۰۶ (برنامه آمادگی مدارس در برابر زلزله) " و ابلاغ به دستگاه‌های ذیربط و استان‌های سراسر کشور توسط رییس محترم سازمان برنامه و بودجه و وزیر محترم کشور

آموزش ۲۰۰ فرماندار، ۳۱ معاون هماهنگی امور عمرانی، ۳۱ مدیر کل مدیریت بحران استان و ۶۰ کارشناس ستادی و استانی در زمینه‌های آشنایی با وظایف و کاهش خطرپذیری لرزه‌ها

آموزش ۲۰۰۰ نفر از بخشداران، شهرداران و سایر مدیران ذیربط در سال ۹۷ با هدف ادامه این آموزش به ۰۰۰/۱۰ نفر در سال ۹۸

برگزاری کارگاه‌های آموزشی وتمرینی ستادی غدیر ۲ در استان‌های آذربایجان شرقی، همدان، فارس، مازندران وخراسان رضوی با حضور اعضای ستاد پیشگیری، هماهنگی و عملیات پاسخ بحران استان‌های سراسر کشور

برگزاری مانور سراسری ۸ آذر با همکاری دستگاه‌های ذیربط از جمله وزارت آموزش و پرورش، جمعیت هلال احمر

ایجاد پایگاه جامع اطلاعات حوادث طبیعی

تدوین و ابلاغ بخشنامه آمادگی در مقابل حوادث طبیعی در تعطیلات نوروزی

احداث مرکز کنترل و مدیریت مخاطرات طبیعی کشور

تهیه، تدوین و ارسال پیش نویس بسته اجرایی فرونشست

تعیین اولویت‌های هفت گانه اقدامات پیشگیرانه و کاهش خطر سیلاب در کشور و ابلاغ به استانداران با همکاری وزارت نیرو

تهیه شاخص‌های برنامه اضطراری سازمان (E o p) و (s O P) و ابلاغ به دستگاه‌های اجرایی و استانداری‌ها جهت اجرا
تصویب معافیت گمرکی سازمان مدیریت بحران کشور در کمیسیون اقتصاد هیات دولت

برگزاری نخستین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه با موضوع حوادث طبیعی (فیلم کوتاه امید (تشکیل اولین جلسه ستاد ملی پیشگیری، هماهنگی و پاسخ به عملیات بحران در تاریخ ۱/۱۲/۱۳۹۸ به ریاست وزیر محترم کشور و نائب رییس شورای عالی مدیریت بحران

در اختیار قرار دادن پایگاه‌های چند منظوره مدیریت بحران جهت استفاده از برنامه اعمال مراقبت‌های بهداشتی در ایام کرونا

همکاری علمی وعملی با دانشگاه‌های علوم پزشکی

همکاری وهماهنگی واستفاده از ظرفیت مدیریت بحران استان‌ها در ایام کرونا

برگزاری دو رویداد جامع مدیریت بحران کشور

دریافت جایزه ساساکاوا در مکزیک بخاطر اقدمات موثر در کاهش آسیب پذیری مدارس

کسب رتبه عالی سازمان مدیریت بحران کشور درسه سال متوالی طی سال‌های ۹۵-۹۶-۹۷ در جشنواره شهید رجایی

صیانت از کارکنان و مقابله با فساد اداری (حراست)

اقدامات صیانتی و پیشگیرانه از کارکنان وزارت کشور
نظارت بر بازنگری سامانه جامع انتخابات
شناسایی گلوگاه ها‌ی فساد، فرصت‌ها و تهدیدات
انجام امور راهبردی و اقدامات تعیین صلاحیت داوطلبین کاندیدا‌های مجلس شورای اسلامی
تهیه طرح‌های حفاظتی و برخی بخشنامه‌های مورد نیاز در راستای رعایت اصول حفاظت اسناد و ابلاغ به کلیه حراست‌های تابعه و همچنین اطلاع رسانی به کارکنان و مدیران مشاغل حساس
ساماندهی اسناد راکد محرمانه ستاد وزارت خانه و استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و انتقال اسناد به سازمان اسناد ملی و امحاء اسناد زائد
گردآوری و چاپ کتاب حفاظت اسناد و مدارک طبقه بندی شده توسط معاونت حفاظت اسناد مرکز حراست و ارسال به کلیه حراست‌های تابعه وزارت کشور، حراست‌های دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها و اطلاع رسانی به کلیه فرمانداران.
راه اندازی معاونت حفاظت اسناد و معاونت حفاظت فناوری اطلاعات و تفکیک وظایف سازمانی برابر قوانین و بخشنامه‌های صادره و پیگیری اقدامات حفاظتی جهت حفاظت از اسناد کاغذی و دیجیتالی
انجام امور تعیین صلاحیت‌ها و پاسخگویی به استعلامات استانداران، فرمانداران بخشداران و شهرداران و در خصوص مدیران و متصدیان مشاغل حساس، پیمانکاران، شرکت‌ها و موسسات.
تهیه و تدوین جزوات آموزشی و لوح‌های فشرده آموزشی در خصوص هشدار‌های حفاظتی و ارائه به کارکنان و واحد‌های وزارت خانه در راستای آگاه سازی.
بررسی پیشنهادات واصله و اقدام در خصوص انتصاب مدیران حراست استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و شهرداری‌های کل کشور و اعلام نظر نهایی و صدور مجوز جهت انتصاب.
تهیه و تدوین دستورالعمل‌های مورد نیاز در حوزه‌های تخصص و عمومی در مجموعه حراست و ابلاغ به حراست‌های تابعه.
بازرسی از حراست شهرداری‌ها
برقراری و ایجاد ارتباط مردمی با استفاده از رایانامه الکترونیکی و سامانه پیامکی و همچنین نصب تراکت در سطح ستاد و توابع

امور حقوقی

تهیه، تدوین و اظهارنظر نسبت به پیش‏نویس طرح‌ها و لوایح مرتبط با وظایف و ماموریت‏های وزارت‏کشور و سازمان‌های تابعه از جمله:

الف- لایحه جامع قانون انتخابات
ب- اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی
ج- اصلاح قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شورا‌های اسلامی کشور و انتخاب شهرداران
ه‍-تدوین پیش‏نویس لایحه توسعه و امنیت پایدار مناطق مرزی
و-تدوین پیش‏نویس اصلاح قانون سلاح و مهمات
ز-اظهار نظر در مورد دستورالعمل ساماندهی و تقویت مدیریت مبادی ورودی وخروجی زمینی کشور

رفع اختلافات فی مابین دستگاه‌های اجرایی در استان‌ها در اجرای آیین‏نامه و شیوه نامه اجرایی رفع اختلاف
تنقیح قوانین و مقررات مرتبط با وزارت کشور با همکاری معاونت امور حقوقی ریاست جمهوری و معاونت امور قوانین مجلس شورای اسلامی
راه اندازی کمیته حقوقی استعلامات با همکاری استانداری‌ها و فرمانداری‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی
تشکیل شورای هماهنگی حقوقی وزارت کشور و سازمان‌های تابعه
جمع‏آوری و تدوین کتابچه قوانین و مقررات کاربردی وزارت کشور
جمع‏آوری و تدوین کتابچه قوانین و مقررات مربوط به تخلفات اداری
جمع‏آوری و تدوین کتابچه قوانین و مقررات مربوط به کارکنان دولت
جمع‏آوری و تدوین کتابچه آموزشی حقوق و تکالیف نامزد‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی

امور بین الملل

امضاء موافقتنامه همکاری با کشور‌های لهستان و قرقیزستان
امضاء یادداشت تفاهم نامه همکاری با کشور‌های سوریه؛ ارمنستان و عراق
همکاری با کشور‌های همسایه مخصوصاً عراق؛ افغانستان؛ پاکستان؛ ارمنستان؛ آذربایجان و ترکیه
مذاکره، تهیه، نهایی سازی و اجرای تفاهم نامه برگزاری مراسم اربعین میان وزارت کشور ایران و وزارت کشور عراق
توسعه دیپلماسی شهری و ارتقاء نقش و جایگاه شهر‌ها در تعاملات بین المللی و منطقه‌ای
زمینه سازی پیوستن شهر‌های بندرعباس و سنندج به شبکه جهانی شهر‌های خلاق یونسکو
توسعه همکاری‌ها با سازمان‌های بین المللی و منطقه‌ای از جمله امضاء و تبادل سند پروژه همکاری با صندوق کودکان ملل متحد (UNICEF)، دفتر ایدز سازمان ملل متحد در ایران (UNAIDS)، کمیساریای عالی امور پناهندگان (UNHCR)، آژانس همکاری‌های بین المللی ژاپن (جایکا JICA)، سازمان همکاری اقتصادی (اکو) و ...
ساماندهی کودکان خیابانی اتباع خارجی با همکاری نهاد‌های داخلی و بین المللی ذیربط و سفارت افغانستان
پیشبرد پروژه شهر دوستدار کودک با همکاری یونیسف و زمینه سازی پیوستن شهرداری‌ها به شبکه شهر‌های دوستدار کودک
توسعه همکاری‌های استانی در عرصه روابط خارجی بالاخص همسایگان مرزی

روابط عمومی و اطلاع رسانی
اطلاع رسانی اخبار برنامه‌ها و اقدامات وزیر کشور، معاونین و استانداران سراسر کشور درقالب‌های مختلف خبری – رسانه‌ای

پاسخگویی به درخواست‌های موضوع قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات و همچنین انتشار اسناد مربوطه و پیگیری عضویت و حضور استانداری‌ها و سازمان‌های وابسته در سامانه موضوع این قانون
مدیریت تعامل با افکار عمومی در روند نوسازی و بازسازی مناطق سیلزده از طریق تشکیل کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیلزده
استفاده بهینه از شبکه‌های اجتماعی و حضور در شبکه‌های پیام رسان موبایل محور در راستای توسعه اطلاع رسانی
ساماندهی روند پویا و متقن اطلاع رسانی انتخابات از طریق تشکیل کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات کشور
تشکیل کارگروه ارزیابی فرصت‌های مدیریت بیماری کرونا و برگزاری جلسات در این حوزه جهت ارتقای کیفی اطلاع رسانی نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی
تقویت رویکرد‌های اطلاع رسانی وزارت کشور وساماندهی مستمر ارتباط با رسانه‌ها و خبرنگاران در جهت تقویت انعکاس رسانه‌ای عملکرد وزارت کشور
جمع‌آوری، تولید و طبقه‌بندی اطلاعات و اخبار مربوط به فعالیت‌ها و اقدامات وزارتخانه به منظور استفاده مدیران متبوع و اطلاع رسانی به مردم و رسانه‌ها
رصد رسانه ها، گزارش دهی مدیریتی و تقویت روند پاسخگویی به انتقادات رسانه‌ای
ارتباط مستمر با شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی و ارتباط مستمر با دبیرخانه شورای اطلاع‌رسانی دولت به منظور تعیین سیاست‌ها و هماهنگی در اجرای سیاست‌ها و خط مشی‌های اطلاع رسانی دولت جمهوری اسلامی ایران.
هماهنگی و مدیریت برنامه‌های سنجش افکار عمومی در چارچوب وظایف وزارتخانه با همکاری مرکز آموزش و حوزه‌های ذیربط و ارائه نتایج حاصله به مسئولین ذیربط به منظور اتخاذ روش‌های اجرائی مطلوب در تدوین طرح‌ها و برنامه‌های لازم.
حمایت از روند تولید فیلم و سریال در مناطق مختلف کشور از طریق هماهنگی سازمان صدا و سیما، سازمان امور سینمایی و ادارات کل روابط عمومی استانداری‌های سراسر کشور
تسهیل مدیریت افکار عمومی و ارتقاء کیفی اطلاع رسانی استانداری‌ها در جهت اجرای سیاست‌های رسانه‌ای وزارت کشور و ارزیابی و رتبه بندی واحد‌های مختلف روابط عمومی‌های صف و ستاد وزارت کشور
مدیریت و هماهنگی جهت انجام مصاحبه‌های رسانه‌ای با مدیران وزارت خانه و برگزاری نشست‌های خبری برای انعکاس سیاست‌های کلی وزارتخانه

انتشار اخبار مربوط به فعالیت‌ها و اقدامات استانداران در پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *