بازگشت بازیگر «زی زی گولو» به تلویزیون/فهرست پولسازترین بازیگران جهان منتشر شد
کرونا همه چیز مرا نابود کرد/بعد از سالها به تلویزیون برمیگردم
رضا فیاضی در گفتوگو با ، پیرامون دلیل بازگشت خود به شهر تهران گفت: پیشتر در شهر کیش زندگی میکردم و سالها در آنجا مشغول به فعالیت بودم، در جزیره کیش یک کتابفروشی داشتم و در کنار آن یک تماشاخانه احداث کرده بودم اما متاسفانه کرونا همه چیز مرا نابود کرد و پس از آن به تهران بازگشتم.
وی در همین راستا ادامه داد: من همچنان بر نیت قبلی خود یعنی حضور یک تماشاخانه عروسکی در جزیره کیش اصرار دارم، نامه نگاریهای فراوانی هم انجام دادهام تا بتوانم بار دیگر تماشاخانه عروسکی در کیش را فعال کنم، حال که بودجه فراوانی برای ساخت آثار بی کیفیت داده میشود نمیدانم چرا نباید از این قسم فعالیتها حمایت شود. بنده معتقدم که باید بیشتر به نسل کودک و نوجوان اهمیت دهیم، سرمایه گذاری برای این نسل آینده را کشور را رقم میزند.
بازیگر سریال «زی زی گولو» با اشاره به پیشنهادات فراوانی که برای بازی داشته اضافه کرد: به محض بازگشت به تهران خوشبختانه با پیشنهادات فراوانی برای بازیگری روبرو شدم و به همین واسطه مشغول به کار شدم.
وی درباره حضور در سریال تلویزیونی «سایهها» اضافه کرد: در این سریال به کارگردانی «امیرحسین عنایتی» نقش بسیار خوبی را ایفا کردهام، «سایه ها» در شهر اصفهان تولید شد اما پخش آن شبکه دوم سیما رخ خواهد داد، علاوه بر آن با «سیامک خواجه وند» قراردادی را برای بازی در سریال «دادزن» به کارگردانی وی امضا کردهام که دو روز پیش برای اولین بار جلوی دوربین رفتم.
بازیگر سریال «سایهها» در همین راستا اضافه کرد: به غیر از دو سریال فوق در مجموعه داستانی و تلویزیونی به نام «خوشبرگ» به ایفای نقش پرداختم که در میان این آثار از همه برایم جذابتر است، در این اثر نقش «آقای حکمت» را بازی میکنم که یک رستوران تاسیس می کند و در این رستوران به پخش کتاب و ترویج کتابخوانی می پردازد.
برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید
کتاب «بر مدار حرم» نگاهی به زندگی شهید خانطومان «مرتضی کریمی»
محمدحسین علیجانزاده روشن در گفتوگو با پیرامون مضمون کتاب «بر مدار حرم» گفت: کتاب «بر مدار حرم» خاطرات شهید مرتضی کریمی شالی مدافع حرم حاضر در یگان صابرین تیپ الزهرا(س) «لشکر ۱۰ سیدالشهدا (ع)» است، این شهید بزرگوار دی ماه ۹۴ در خانطومان به شهادت رسید.
وی در همین راستا ادامه داد: کتاب «بر مدار حرم» در سه فصل به زندگی و خاطرات شهید مرتضی کریمی شالی پرداخته است، در این کتاب خاطرات اعضای خانواده، دوستان، همرزمان و فرماندهان از زندگی و فعالیتهای این شهید آمده و کتاب با وصیت نامه و تصاویر دورههای مختلف زندگی شهید به پایان میرسد.
- بیشتر بخوانید:
- برای مطالعه معرفى آخرین كتب منتشر شده اینجا کلیک کنید
علیجانزاده در مورد ویژگیهای شهید مرتضی کریمی بیان کرد: شهید مرتضی کریمی شالی یکی از جوانان فعال فرهنگی خصوصا در محله خود بود، فردی فعال در پایگاه که تعداد زیادی از جوانان را با خود همراه میکرد، وی دوستان بسیاری را در کنار خود جمع کرده بود، دوستان هم محلی که مسیر زندگی خود را به شیوهای متفاوت در پیش گرفته بودند، اما شهید کریمی با آنها دوست میشد و پس از آشنایی آنان را به پایگاه بسیج محله میآورد، رفتار خوب او باعث شده بود بچههای محله که بیشتر آنها دوست شهید مرتضی کریمی بودند با پایگاه آشنا و خود از فعالان آنجا شوند، در عین حال بسیاری از جوانان محله خود را به هیاتهای مذهبی وارد کرد و راه را برای حرکت این جوان به سوی «اهل بیت (ع)» باز میکرد.
وی به بخشی از کتاب «بر مدار حرم» اشاره و ابراز کرد: فعالیتهای اجتماعی شهید مرتضی کریمی و کمک به کسانی که دچار آسیبهای اجتماعی شده بودند به حدی بود که تعداد قابل توجهی از آنان همرزم شهید مرتضی کریمی شدند و بسیاری علاقمند به هیاتهای «اهل بیت (ع)» گشتند، در عین حال کسانی که توان مالی مناسبی نداشتند و در معرض آسیب اقتصادی و اجتماعی بودند نیز با کمکهای شهید مرتضی کریمی در شرایط بهتری قرار میگرفتند.
برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید
نبود قانون کپی رایت و نابودی کامل اکران سینما آنلاین
- بعد از شیوع بیماری کرونا و بسته تمامی سالنهای سینما در اسفند ماه سال گذشته نه تنها سینمای ایران بلکه سینمای سراسر جهان تحت الشعاع این بیماری قرار گرفت، تمامی سالنها تعطیل شدند و از سویی چرخ تولیدات نیز متوقف شد.
اکثریت کارشناسان ضرر وارد شده بر سینمای جهان را میلیاردها دلار تخمین زدند، کرونا باعث شد تا بسیاری از آثار محبوب سینما در سال جدید به تعویق بیفتند، از سویی این بیماری بهترین زمان اکران در سینمای ایران یعنی اکران نوروزی را هم نابود کرد.
***نبود قانون کپی رایت باعث قاچاق فیلم شده است
امیر غفارمنش در گفتوگو با ، درباره چرخه اکران آنلاین در سینماهای کشور و قاچاق آثار گفت: از نظر من تکنولوژی باید به داد سینمای امروز برسد، باید بستری مناسب و امن برای پخش آثار در اینترنت ایجاد کنیم، این اتفاق علاوه بر موفقیت سینما خدمتی به جامعه پزشکی هم خواهد بود، جامعهای که طی ماههای گذشته ایثار فراوانی کرده است.
وی در همین راستا ادامه داد: نبود قانون کپی رایت به عنوان قانونی منسجم و قاطع باعث شده تا هرکسی جرات کپی فیلمها را به خودش بدهد، سینمای امروز ما نیازمند تغییری اساسی در سیستم پخش است، از نظر من می توان راهی پیدا کرد که سینماگران هم بدون ترس از قاچاق اثرشان راهی چرخه اکران آنلاین شوند.
در ابتدا بنا به تصور کوتاه مدت بودن تعطیلات اهالی سینما امیدوارانه به آینده نگاه می کردند اما نزدیک به چهار ماه درگیر این بحران تازه بودند، در این میان اتفاق تازه ای در سینمای کشور افتاد، چرخه اکران آنلاین به سینما راه یافت تا بتواند همچون نسخه های موفق خارجی در ایام قرنطینه گلیم خود را از آب بیرون بکشد.
فیلم سینمایی «خروج» ساخته ابراهیم حاتمی کیا نخستین فیلم چرخه اکران آنلاین بود، پس از این فیلم بسیاری از آثار راهی این چرخه شدند اما قاچاق سریع و نبود کپی رایت به راحتی توانست یکی از پتانسیل های خوب سینمای کشور را به راحتی رو به نابودی بکشاند.
- بیشتر بخوانید:
- برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنید
***فیلم «بهت» به دلیل نبود قانون کپی رایت نابود شد
عباس رافعی در گفتوگو با ، پیرامون اکران آنلاین فیلم سینمایی «بهت» گفت: به هیچ وجه از اکران آنلاین فیلم بهت راضی نیستم، این فیلم در همان روز اول اکران آنلاین به سرعت قاچاق شد و در همان شب از شبکههای ماهوارهای به پخش رسید.
وی در همین راستا ادامه داد: متاسفانه فیلم سینمایی «بهت» به دلیل نبود قانون کپی رایت و همچنین عدم نظارت صحیح برای جلوگیری از قاچاق فیلم حیف شد، این فیلم میتوانست اتفاقات بسیار بهتری را تجربه کند منتها با قاچاقش در همان لحظات اول ورشکست شد.
کارگردان فیلم «فصل فراموشی فریبا» نبود قانون کپی رایت را معضلی بزرگ در سینما دانست و اظهار کرد: به دلیل نبود قانون کپی رایت شبکههای ماهوارهای به راحتی میتوانند اثر را بدون هیچ ترسی پخش کنند و از سرانجام کار هم هیچ ترسی ندارند، این شبکه ها به راحتی فیلم قاچاق میکنند و هیچکس هم با آنها برخورد نمی کند.
وی در همین رابطه تاکید کرد: برای موفقیت در اکران آنلاین باید پلتفرمهای اکران آنلاین امنیت خود را تقویت کنند، در حال حاضر هر فرد می تواند به راحتی فیلم چرخه اکران آنلاین را دانلود کند، بدون شک با این وضعیت شکست چرخه اکران آنلاین قطعی است.
برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید
«دواین جانسون» بار دیگر پردرآمدترین بازیگر مرد جهان شد
- دواین جانسون بازیگر مطرح سینمای هالیوود برای دومین سال پیاپی به عنوان پردرآمدترین بازیگر سینمای جهان معرفی شد، وی سال پیش هم توسط مجله فوریز به این رتبه دست یافته بود.
جانسون امسال هشتاد و هفت و نیم میلیون دلار درآمد داشته است، هرچند جانسون بار دیگر به عنوان پردرآمدترین بازیگر جهان شناخته شده اما نسبت به سال گذشته با افت فروش دو میلیون دلاری روبرو بوده است.
- بیشتر بخوانید:
- برای مشاهده آخرین اخبار تئاتر طی هفته جاری اینجا کلیک کنید
راک فعالیت خود را از سال ۱۹۹۶ در قالب ویدیوهای کشتی کج آغاز نمود. پس از آن و با حضور مستمر وی در عرصه تلویزیون و با توجه به استقبال بی نظیر جامعه امریکا از شخصیت وی؛ راک موقعیت را برای حضور در سینما مناسب دید. این تجربه او در یک فیلم تلویزیونی به نام "راهی برای خروج نیست" رقم خورد تا بالاخره مورد پسند لیونل مارتین قرار گرفته و در فیلم سینمایی "دید باز" مورد استفاده قرار گیرد.
برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید
نقالی،پرده خوانی، منقبتخوانی و خطبهخوانی از نگاه پیشکسوتان
- پس از شیوع بیماری کرونا و تعطیلی کامل تمامی تماشاخانههای تئاتر در کشور، این هنر با سکون غیر قابل منتظرهای روبرو شد، هر چند بسیاری از هنردوستان تئاتر با ایجاد رویدادهای مجازی سعی در زنده نگه داشتن این هنر طی پنج ماه اخیر داشتند اما ضرر وارد شده بر تئاتر بسیار بالا بود.
بعد از نزدیک به پنج ماه تعطیلی، روند بازگشایی تماشاخانههای تئاتر هم با موفقیت چندانی روبرو نبود و اوج دوباره بیماری کرونا بار دیگر نمایش فیلم تئاتر میتواند به بقای این هنر کمک شایانی نماید.
- بیشتر بخوانید:
- برای مشاهده آخرین اخبار تئاتر طی هفته جاری اینجا کلیک کنید
مرشد احدی: نیاز به اجرای نقالی و پردهخوانی در طول سال
مرشد محمد احدی، پیشکسوت نقالی و پردهخوانی اعتقاد دارد: بهتر است جشنوارههای نقالی به چند اجرای کوتاه در محدوده زمانی و تاریخی کم اکتفا نکند و برای کمک به زنده ماندن شیوههای اجرای سنتی ایرانی از جمله پردهخوانی در سراسر سال و تمامی کشور اقدام کند.
آنچه هم امروزه به آنها نشان داده میشود اصالت واقعی ندارد. چرا که مطالبی به این هنر سنتی و با اصالت ایرانی اضافه شده است که با واقعیت آن همخوانی ندارد. پردهخوانی، هنری و حرفهای است که به فراخور ظرفیت و نگاه جمعیت حاضر انجام میشود.
بهتر است جشنوارههای نقالی به چند اجرای کوتاه در محدوده زمانی و تاریخی کم اکتفا نکند و برای کمک به زنده ماندن شیوههای اجرای سنتی ایرانی از جمله پردهخوانی در سراسر سال و تمامی کشور اقدام کند.
مشکل اینجاست که چگونه اجرایی که حدود نود دقیقه به طول خواهد انجامید را در بیست دقیقه خلاصه کنیم. در این صورت مخاطب با متن اصلی نمیتواند ارتباط برقرار کند و هیچ چیز از داستان و مقصود آن پردهخوانی دریافت نمیکند.
پس اگر میخواهند واقعاً به هنرهای سنتی ایرانی در حوزه اجرای پردهخوانی و نقالی و همانند آنها بهصورت جدی اقدامی کنند، باید در مناطق مختلف شهرهای ایران اجرای این آثار را داشته باشیم.
برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید