۶۰٫۷ درصد مخاطب شبکه‌های استانی / صدرنشینی سیمای گرگان و رادیو سنندج در جذب مخاطب

18:01 - 20 مرداد 1399
کد خبر: ۶۴۵۵۷۶
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی درباره میزان مخاطبان شبکه‌های استانی و محلی صداوسیما و رضایت آنان از این شبکه‌ها در بهار ۱۳۹۹ نشان می‌دهد ۶۰٫۷ درصد از مردم پای این شبکه‌ها نشسته‌اند و خبر تلویزیون با ۷۸٫۳ درصد بیننده و خبر رادیو با ۵۰٫۳ درصد شنونده، پرمخاطب‌‎ترین قالب برنامه‌ای پخش شده در این شبکه‌ها بوده است.
۶۰٫۷ درصد مخاطب شبکه‌های استانی / صدرنشینی سیمای گرگان و رادیو سنندج در جذب مخاطب - طبق اعلام روابط عمومی رسانه ملی، بر اساس این نظرسنجی برنامه‌های سیمای گرگان توانسته با جذب ۷۷ درصد مخاطب، این شبکه را به پربیننده‌ترین شبکه استانی تبدیل کند و رادیو سنندج هم با ۴۴٫۵ درصد مخاطب در جایگاه پرشنونده‌ترین رادیوی استانی ایستاده است.
 
بر این اساس، ۷۰٫۵ درصد بینندگان شبکه‌های استانی و محلی از برنامه‌های این شبکه‌ها راضی بوده‌اند و در همین حال، شبکه مهاباد با جلب رضایت ۸۶ درصدی، توانسته بیشترین میزان رضایت مخاطب را از آن خود کند.
 
مقایسه این نظرسنجی با مدت زمان مشابه پارسال حکایت از آن دارد که میزان بیننده شبکه‌های استانی و محلی در مقایسه با آمار ۵۹ درصدی بهار سال گذشته ۱٫۷ درصد رشد داشته است.
 
اخبار شبکه‌های استانی و محلی سیما هم ۵۶٫۷ درصد از مخاطبان را مشتری تلویزیون کرده است و در این میان زنجان با ۷۱٫۸ درصد مخاطب، بیشترین میزان بیننده خبر را در میان شبکه‌های استانی داشته است.
این نظرسنجی نشان می‌دهد در میان قالب‌های مختلف، بینندگان شبکه‌های استانی بیشتر خبر (۷۸٫۳ درصد) را تماشا کرده‌اند. فیلم‌های سینمایی (۲۹٫۳ درصد)، سریال‌ها (۲۱٫۷ درصد) و برنامه‌های ترکیبی (۲۰٫۸ درصد) دیگر برنامه‌ها و قالب‌هایی بوده‌اند که بینندگان شبکه‌های استانی تماشا کرده‌اند. در جدول زیر، میزان تماشای قالب‌های مختلف برنامه را ملاحظه می‌کنید.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *