کلاهبرداری مجازی در پوشش سایت های حراجی
کارشناس حوزه فناوری گفت: یکی دیگر از شیوههای کلاهبرداری اینترنتی شرکت در حراجی و فروش کالا با قیمت کمتر به کاربران است.
خبرگزاری میزان -
این کارشناس حوزه فناوری تصریح کرد: افزایش استفاده کاربران از فضای مجازی نیازمند آموزشهای عمومی و ایجاد شرایط برای جلوگیری از سواستفاده برخی کلاهبرداران اینترنتی است.
محمدی عنوان کرد: ارائه اینترنت رایگان به دلیل کرونا یکی از ترفندهای جذاب برای کشاندن قربانی به شبکه خدمات ارزش افزوده است که طی ماههای گذشته به منظور جذب کاربران به صورت تصاعدی حجم بستههای پیشنهادی خود را افزایش داده اند.
این کارشناس حوزه فناوری بیان کرد: یکی دیگر از شیوههای کلاهبرداری اینترنتی پیشنهاد فروش برخی از کالاها با قیمتی کمتر به کاربران فضای مجازی است، زمانی که کاربر نسبت به پرداخت هزینه اقدام میکند، با هدایت به درگاه جعلی بانکی نسبت به سرقت اطلاعات و رمز قربانی اقدام میکنند.
وی عنوان کرد: بنا به آمارهای موجود استفاده از رمزهای پویا و پیامکی توانسته تا ۸۵ درصد از سرقت اطلاعات مشترکان جلوگیری کند با این وجود کاربران در زمان پرداخت هزینه محصول باید آدرس درگاه بانکی را بررسی کنند.
محمدی بیان کرد: کاربران فضای مجازی به دلیل پیچیدگیهای فنی و محتوایی نیاز به دریافت آموزشهای لازم برای جلوگیری از سواستفاده متخلفان هستند.
این کارشناس حوزه فناوری بیان کرد: یکی از شیوه های جدید برای کلاهبرداری در فضای مجازی، پیامک به کاربر و دادن وعده هایی در خصوص ثبت نام دوباره برای جاماندگان از دریافت سهام عدالت و ثبت نام خارج از نوبت برای دریافت خودرو است که با دریافت اطلاعات کاربر اقدام به سرقت از کارت بانکی آن می کنند.
جواد محمدی در گفتوگو با میزان با اشاره به افزایش تعداد کاربران فضای مجازی اظهار کرد: باشیوع بیماری کرونا و طرحهایی به منظور کاهش تردد و تجمع مردم، فعالیتهای بسیاری بر روی بستر فضای مجازی بارگذاری شد.
این کارشناس حوزه فناوری تصریح کرد: افزایش استفاده کاربران از فضای مجازی نیازمند آموزشهای عمومی و ایجاد شرایط برای جلوگیری از سواستفاده برخی کلاهبرداران اینترنتی است.
وی ادامه داد: شیوههای فراوانی برای سواستفاده از کاربران توسط کلاهبرداران فضای مجازی شکل گرفته است که میتوان عضویت ناخواسته در خدمات ارزش افزوده است که از طریق روشهایی مانند دریافت اینترنت رایگان با وارد کردن تلفن همراه و استفاده از خبرنامههایی که هزینههای فراوانی را به کاربران تحمیل میکند، اشاره کرد.
محمدی عنوان کرد: ارائه اینترنت رایگان به دلیل کرونا یکی از ترفندهای جذاب برای کشاندن قربانی به شبکه خدمات ارزش افزوده است که طی ماههای گذشته به منظور جذب کاربران به صورت تصاعدی حجم بستههای پیشنهادی خود را افزایش داده اند.
این کارشناس حوزه فناوری بیان کرد: یکی دیگر از شیوههای کلاهبرداری اینترنتی پیشنهاد فروش برخی از کالاها با قیمتی کمتر به کاربران فضای مجازی است، زمانی که کاربر نسبت به پرداخت هزینه اقدام میکند، با هدایت به درگاه جعلی بانکی نسبت به سرقت اطلاعات و رمز قربانی اقدام میکنند.
وی عنوان کرد: بنا به آمارهای موجود استفاده از رمزهای پویا و پیامکی توانسته تا ۸۵ درصد از سرقت اطلاعات مشترکان جلوگیری کند با این وجود کاربران در زمان پرداخت هزینه محصول باید آدرس درگاه بانکی را بررسی کنند.
محمدی بیان کرد: کاربران فضای مجازی به دلیل پیچیدگیهای فنی و محتوایی نیاز به دریافت آموزشهای لازم برای جلوگیری از سواستفاده متخلفان هستند.
این کارشناس حوزه فناوری بیان کرد: یکی از شیوه های جدید برای کلاهبرداری در فضای مجازی، پیامک به کاربر و دادن وعده هایی در خصوص ثبت نام دوباره برای جاماندگان از دریافت سهام عدالت و ثبت نام خارج از نوبت برای دریافت خودرو است که با دریافت اطلاعات کاربر اقدام به سرقت از کارت بانکی آن می کنند.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *