موضوعاتی که نمایندگان مجلس یازدهم در شبکه‌های اجتماعی مطرح کردند

14:36 - 02 مرداد 1399
کد خبر: ۶۴۰۱۸۳
محتوای توییت‌هایی که ۱۶ نماینده فعال توییتر طی ۵۰ روز نخست حضورشان در بهارستان منتشر کردند چه تاثیری و چه اهدافی را در انتشار توییت و ریتوییت‌ها دنبال می‌کنند.

- آنا نوشت: یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حالی کار خود را آغاز کرده که طی همین مدت کوتاه بسیاری از نمایندگان، شبکه‌های اجتماعی و مخصوصا توییتر را به عنوان یکی از اصلی‌ترین بستر‌های ارائه گزارش کار به مردم انتخاب کرده‌اند.

در این اینفوگرافیک برآن شدیم تا محتوای توئیت‌های منتشره از سوی ۱۶ نماینده فعال در توییتر، طی ۵۰ روز نخست حضورشان در بهارستان را بررسی کنیم. نمایندگان در فضای مجازی چه می‌کنند؟ به دنبال ارائه گزارش هستند یا وقت خود را به دعوا‌های سیاسی و موضع‌گیری‌های بی‌حاصل می‌گذرانند.

موضوعاتی که نمایندگان مجلس بیشتر در توییتر مطرح می کنند

توییت‌های نمایندگان از غیزانیه تا پیش‌فروش خودرو

شاید به جرأت بتوان گفت بررسی موضوع مشکلات آب آشامیدنی مردم غیزانیه، گلایه از طرح پیش‌فروش عجیب خودرو، پیگیری موضوع مسکن، توجه به امنیت شغلی کارگران، تأکید بر مبارزه با فساد و شفافیت آرای نمایندگان (که این موضوع می‌تواند بستری برای ترمیم اعتماد عمومی به حکومت باشد) به عنوان بیشترین موضوعاتی مطرح بودند که نمایندگان مجلس درباره آنان توییت زده و یا ریتوییت و واکنش داشتند و البته استقبال کاربران را در پی داشت.

با یک بررسی اجمالی در فضای توییتری نمایندگان مجلس و بررسی عمده توییت‌های منتشره موضوعات زیر مدنظر قرار گرفت:

  • همسان‌سازی حقوق بازنشستگان
  • مبارزه با فساد دانه‌درشت‌ها
  • رسیدگی به مشکلات و وضعیت نابسامان آب آشامیدنی غیزانیه
  • شفافیت حقوق مدیران کشوری
  • بررسی وضعیت مسکن و مالیات بر مسکن‌های خالی
  • تلاش برای کنترل اوضاع نابسامان مسکن
  • تلاش برای اصلاح قوانین بودجه
  • شفافیت آراء نمایندگان
  • حل مشکل اقشار ضعیف جامعه
  • موضوع مشکلات مستاجران و افزایش کرایه خانه‌ها
  • توجه به پیشرفت منطقه‌ای
  • پیگیری مطالبات فرهنگیان و معلمان
  • ساماندهی قیمت خودرو
  • ساماندهی بازار مسکن



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *