«اتوبوسرانی» و مشکلاتی که به جای پیگیری، صرفا رسانهای می شود!
- کرونا هر روز بیشتر از روز گذشته بسیاری از شهروندان را درگیر میکند و مردم چارهای ندارند که با این مساله کنار بیایند؛ گزافه نگفتهایم که بخش عمدهای از مردم به دلیل بالابودن هزینههای حمل و نقل از ناوگان اتوبوسرانی استفاده میکنند اما نه تنها وضعیت سرویسدهی و خدماترسانی در این ناوگان حمل و نقلی خوب نیست بلکه به نظر میرسد مسئولان این سازمان تنها به رسانهای کردن مشکلات ناوگان اتوبوسرانی تهران میپردازند، مسالهای که دردی از مردم تهران نمیکند.
صبح امروز محمود ترفع، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با تاکید بر اینکه از حدود ۶ هزار دستگاه اتوبوس تهران، بالغ بر ۷۰ درصد آنها فرسوده هستند، تاکید کرده است که در حال حاضر، عمر متوسط اتوبوسهای شهر تهران ۱۲ سال و نیم است و بر اساس مطالعات انجام شده، تهران به ۹ هزار دستگاه اتوبوس نیاز دارد، در نتیجه طبق مطالعات جامع حمل و نقل و ترافیک، تهران ۳ هزار دستگاه اتوبوس کم دارد، ضمن اینکه نزدیک به ۴ هزار دستگاه اتوبوس فرسوده موجود نیز باید از رده خارج شوند، اظهار کرد: به این ترتیب، تهران به ۷ هزار دستگاه اتوبوس جدید نیاز دارد.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با تاکید بر اینکه دولت تاکنون در زمینه جبران کاهش درآمدها و افزایش هزینههای بهداشتی به اتوبوسرانی تهران کمک نکرده است، خاطرنشان کرده است که فقط یک قلم در خصوص ماسک مورد استفاده روزانه، با توجه به ۶۳۰۰ پرسنل شرکت واحد اعم از رانندگان و نیروهای عملیاتی و ستادی و نیز ۵ هزار راننده و پرسنل بخش خصوصی، هر روز به ۱۱۳۰۰ ماسک نیاز داریم.
این اظهارات در حالی بیان شده است که وظیفه مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی پیگیری و بهبود این وضعیت این است اما اینکه تنها به بیان رسانهای مشکلات بپردازیم، عملا دردی از مردم تهران دوا نمیشود و مشکلات همچنان به جای خود باقی خواهند ماند.
بهتر است مسئولان اتوبوسرانی به جای صرفا رسانه ای کردن مشکلات هرچه سریعتر برای عملیاتی شدن راه حل ها فکری کرده و پیگیریهای خود را عملیاتی کنند.
اینکه مشکلات توسط مدیر اتوبوسرانی اعلام می شود خوب است، اما «ترفع» بهتر است این موضوع را هم شفاف کند که برای مرتفع شدن این مشکلات تاکنون چه رایزنی ها انجام داده است؟ چراکه صرف اعلام مشکلات، دردی را دوا نمیکند.