سلامت و کارآیی دو بال پرواز فرشته عدالت در دستگاه قضایی است

12:26 - 11 تير 1399
کد خبر: ۶۳۳۷۶۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رییس دفتر دادستان کل کشور گفت: سلامت و کارآیی دو بال پرواز فرشته عدالت در دستگاه قضایی است و احقاق حق و اجرای عدالت و صیانت از حقوق عمومی که قوه قضاییه پرچمدار آن است در سایه این پرواز میسر خواهد بود.

سلامت و کارآیی دو بال پرواز فرشته عدالت در دستگاه قضایی است - علی اکبر بختیاری در رابطه با ارتقای سلامت در قوه قضاییه گفت: سلامت و کارآیی دو بال پرواز فرشته عدالت در دستگاه قضایی است و احقاق حق و اجرای عدالت و صیانت از حقوق عمومی که قوه قضاییه پرچمدار آن است در سایه این پرواز میسر خواهد بود.


رییس دفتر دادستان کل کشور تصریح کرد: اصولا سلامت و کارآیی نیازمند نیرو‌هایی است که بتوانند با صلابت از حقوق عموم مردم دفاع کنند و متعدیان به این حقوق را عقب برانند و با تحول در فرآیند رسیدگی‌های قضایی و صدور آرای قطعی و حتمی امید و اطمینان را برای مردم به ارمغان آورند.

وی عنوان کرد: آرایی که تعدیات به حقوق عمومی و خصوصی را متوقف نکند و مسیر انحراف و ویرانی‌های ناشی از جرم را اصلاح نکند شخص مظلوم را تسکین نداده و ظالم را از اقدامات مجرمانه خود پشیمان نخواهد کرد.

بختیاری افزود: وجود نیرو‌های سالم و کارآمد نقش ارزنده‌ای در ارتقاء سلامت دستگاه قضایی خواهند داشت.

رییس دفتر دادستان کل کشور در ادامه به اهمیت نحوه جذب و بکارگیری این افراد اشاره کرد و گفت: برای داشتن چنین افراد شایسته‌ای که خوشبختانه در تشکیلات قضایی ما کم نیستند لازم است از ابتدای بکارگیری دقت لازم بعمل آید و نیرو‌هایی با ظرفیت‌های مناسب و برخوردار ازسلامت نفس و شم قضایی به کار گرفته شوند و در حوزه آموزش و پرورش آن‌ها دقت و مراقبت لازم صورت گیرد. هم چنین لازم است در طول دوران خدمت نظارت‌های لازم معمول گردد.

این مقام قضایی به تقسیم بندی نوع نظارت‌ها هم اشاره کرده و گفت: در حوزه نظارت لازم است اولاً به نظارت از درون و سپس نظارت از بیرون بپردازیم. نظارت از درون همان نظارت‌هایی است که ما در مبانی دینی خود ازآن با عنوان تقوا یاد می‌کنیم. در این خصوص بر همه مسئولان و مدیران فرض است که در جهت تقویت تقوای الهی تلاش کنند و زمینه را برای ارتقای آن فراهم نمایند و خود از این حیث الگو باشند.

دادیار دادسرای دیوانعالی و رییس دفتر دادستان کل کشور به موضوع نظارت از بیرون هم پرداخت و گفت: در بحث نظارت از بیرون می‌توانیم به نظارت مردم بر مردم، نظارت مردم بر مسئولان، مسئولان بر مسئولان و نظارت مسئولین بر مردم اشاره کنیم که هرکدام از آن‌ها در جای خود می‌تواند به ما در امر سلامت سازمانی و نظام حکمرانی کمک کرده و ما را به سوی راهبرد‌های کلان جامعه اسلامی هدایت نماید که لازم است دستورالعمل‌های اجرایی آن در اختیار جامعه قرار گیرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *