جهش تحصیلی خوب یا بد؟
- مهر نوشت: محمدحسن عظیمعراقی در خصوص موضوع جهش تحصیلی و تقاضای زیاد آن در مقایسه با استانداردها گفت: شخصاً مخالف جهش تحصیلی هستم و بسیاری از پژوهشها و رفرنسهای علمی نیز آن را تایید نمیکند چرا که در جهات تربیتی و روانی و اجتماعی میتواند برای کودک آسیب رسان باشد. بچهها از نظر روابط اجتماعی باید با همسالان خود باشند.
معاون تشخیص سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور افزود: در بحث جهش تحصیلی چند مساله مطرح است. یکی اینکه متاسفانه الان چشم و هم چشمی در این باره صورت میگیرد.خانوادههایی داریم به فرزندان فشار میآوردند که طی ۳ ماه و شش ماه کلاسهای به اصطلاح تقویتی هوش میروند که آن را تقویت کنند در حالیکه ما چیزی به اسم تقویت هوش نداریم.
عظیمعراقی ادامه داد: متاسفانه درخواست جهش در کشور ما از استاندارد بالاتر است و چیزی حدود ۷۰ درصد بالاتر از استانداردی است که باید انتظار داشته باشیم. از تعدادی که درخواست میدهند معمولاً ۴۸ درصد در جهش پذیرفته میشوند.
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانههای داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانهای منتشر میشود.