تاثیر شیوع کرونا بر میزان استقبال مردم از موزه‌ها

11:00 - 31 خرداد 1399
کد خبر: ۶۲۹۶۶۵
مدیر کل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی به تشریح تاثیر شیوع کرونا بر میزان استقبال مردم از موزه‌های کشور پرداخت.

محمدرضا کارگر در گفت‌وگو با میزان به تشریح تاثیر شیوع کرونا در بازدید مردم از موزه‌ها پرداخت و اعلام کرد: با شیوع کرونا توریست خارجی نداریم و تنها مخاطبان موزه‌ها توریست‌های داخلی هستند که آن هم بسته به موزه‌ها به طور میانگین ۳۰ درصد بازدید‌های گذشته است که روز به روز در حال افزایش است.

مدیر کل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه با تعطیلی موزه‌ها هزینه سنگینی به این بخش وارد می‌شود و چه تمهیدات مالی برای این مساله در نظر گرفته شده است، اعلام کرد: ما برای نگهداری موزه‌ها از دولت کمک می‌گیریم مگر نه اینکه درآمد‌های ناشی از مراجعات مردمی به موزه کفاف هزینه‌ها را نمی‌دهد.

وی ادامه داد: در مورد موزه‌های خصوصی هم کمک‌هایی هم به صاحبان شده است تا از این شرایط کرونایی آسیب نبینند.

مدیر کل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی در پاسخ سوال دیگری مبنی بر اینکه شیوع کرونا چه تاثیری بر همکاری مشترک ایران با دیگر کشور‌ها در حوزه تبادل آثار تاریخی گذاشته است، تصریح کرد: تفاهمنامه‌ها در این زمینه وجود دارد و همکاری‌های ایران با دیگر کشور‌ها مطرح شده است، اما به خاطر شرایط کرونای در همه دنیا مسکوت مانده است و منتظریم تا این شرایط بهبود یابد.

وی ضمن از دعوت برای مراجعه به موزه‌ها خاطرنشان کرد: من از مردم می‌خواهم که به موزه‌ها بیایند و از آثار تاریخی بازدید کنند، اما در عین حال به رعایت نکات بهداشتی توجه داشته باشند و با حفظ فاصله‌اجتماعی و استفاده از ماسک و دستکش از لمس کردن آثار تاریخی نیز خودداری کنند.

کارگر در ادامه با اشاره به استقبال مردم از بازدید مجازی موزه‌ها گفت: در حال فراهم کردن زیرساخت این مساله هستیم و به زودی این مساله را هم گسترش خواهیم داد.


برچسب ها: کرونا موزه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *