۵۰۰ کیلومتر پیاده راه تا پایان سال در تهران ساخته میشود
- بنا به اعلام پایگاه اطلاعرسانی شهرداری تهران، بخشی از پروژه پیاده راه سازی تهران که در حال ساخت و ترمیم است امروز با حضور زهرا نژاد بهرام، رییس کمیته شهر سازی شورای شهر و صفا صبوری دیلمی، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران مورد بازدید قرار گرفت.
در این بازدید که امروز، دوشنبه ۲۶ خرداد در خیابان کریمخان از حدفاصل خیابان حافظ تا پل کریم خان و به سمت میدان هفت تیر انجام شد، تعدادی از معلولان حرکتی و حسی نیز تیم شهرداری و شورای شهر را همراهی میکردند.
در طول مسیر معلولان ترمیم سازی پیاده راهها را مورد بررسی قرار دادند و ایرادات مد نظر را برای بهبود شرایط مطرح کردند.
بخشهایی از مسیر با ایجاد شیارهایی برای نابینایان طراحی شده بود و نابینایانی که به همراه زهرا نژاد بهرام، رئیس کمیته شهرسازی و معماری شورای شهر تهران برای بازدید از پیاده راهها حاضر شده بودند زمان استفاده از این مسیر رضایت خود را از نحوه ساخت اعلام کردند.
همچنین تعدادی از معلولان ویلچری نیز از مسیر مخصوص دوچرخه سواری که در خیابان کریم خان در بخش پیاده راه طراحی شده، استفاده کردند و برخی از ایرادات و ناهمواریها را مطرح کردند که معاون شهردار اعلام کرد به همه موضوعات مطرح شده توجه و رسیدگی خواهد شد.
قرار است در تهران ۵۰۰ کیلومتر از مسیر پیاده راهها تا پایان سال ۹۹ به این ترتیب بازسازی و بهینه سازی شود.
زهرا نژاد بهرام درباره این بازدید گفت که او از معلولان درخواست کرده است تا در این بازدید او و صبوری را همراهی کنند تا به صورت عملی ایرادهای مربوط به بازسازی پیاده راههای تهران مشخص شود و بهینه سازی به درستی انجام شود.
از سوی دیگر نیز صفا صبوری دیلمی، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت که طرح ۵۰۰ کیلومتر پیاده راه سازی قرار است در همه نواحی تهران تا پایان سال ۹۹ اجرایی شود.
صبوری دیلمی در توضیح اقدامی که در این بهسازی انجام شده است گفت: در پیاده راهها مانند بلوار کشاورز مسیر دوچرخه اضافه شده که به این ترتیب ۲/۵ متر به عرض پیاده رو افزوده شده است. در این مسیرها مسیر هدایت نابینایان نیز در نظر گرفته شده است و این مسیرها در خیابان شریعتی، ملک، بهار وجود دارد و میتوان تا هزار کیلومتر در این مسیر پیاده روی کرد.
زهرا نژاد بهرام نیز توصیههایی را مطرح کرد و گفت: پیمانکار حتما باید آموزشهای لازم برای مناسب سازی را ببیند چراکه به طور مثال در میدان سلماس پیمانکار تفاوت «شیار» و «سکه ای» را نمیدانست و مشکلاتی وجود دارد. از سوی دیگر حتما باید یک برنامه عملیاتی برای این کار وجود داشته باشد که باید منطبق بر برنامه جامع مناسب سازی باشد. همچنین این اقدام باید حتما بر روی مسیر ناسب سازی و با پیوستگی انجام شود.