ارائه برخی خدمات به مسافران در فرودگاه امام رایگان شد
خبرگزای میزان: مدیرکل فرودگاه بینالمللی امام خمینی (ره) از ساماندهی ترمینال مسافری این فرودگاه با قطع همکاری با یک شرکت پیمانکاری ارائه خدمات خبر داد و گفت: برخی کارکنان این شرکت پیمانکاری هزینههای بالا از مسافران برای حمل بار اخذ می کردند که اکنون رایگان شده است.
به گزارش ، حمیدرضا سیدی با اشاره به ساماندهی ترمینال مسافری فرودگاه بینالمللی امام خمینی گفت: در مجموعه فرودگاه حدود ۱۰۰ نفر از کارگران یکی از شرکت های پیمانکاری وظیفه انتقال بار مسافران با چرخهای دستی را داشتند که در قبال آن در ماه ۴۵ میلیون تومان به فرودگاه پرداخت میکردند.
وی افزود: سال گذشته بر اساس دستور مدیرعامل فرودگاههای کشور دریافت این مبلغ از شرکت مذکور قطع شد اما این شرکت متعهد شد تا خدمات خوبی را در بخش انتقال بار مسافران با چرخهای دستی ارائه دهد ضمن اینکه کارگران حمل این چرخها باید حداکثر ۵ هزار تومان از مسافران دریافت می کردند اما این شرکت و کارگران با نقض تعهد خود مبلغی بین ۵ تا ۲۰ هزار تومان تحت عنوان انعام و سایر موارد از مسافر دریافت می کردند ضمن اینکه برخی از این کارگران به موضوعاتی که امنیت فرودگاه را به خطر میانداخت از جمله ورود کالاهای قاچاق دخیل شده بودند و مشکلات متعددی برای فرودگاه ایجاد کردند.
مدیرکل فرودگاه بینالمللی امام خمینی ادامه داد: دریافت هزینههایی بیش از ۵ هزار تومان از مسافران برای حمل بار، ورود به مسائل امنیتی فرودگاه و بر هم زدن وضعیت ظاهری ترمینال در مقابل مسافران خارجی در نهایت موجب قطع همکاری با این شرکت پیمانکاری شد و از روز گذشته مسافران در صورت نیاز از چرخ دستی به صورت رایگان استفاده می کنند و کارکنان خدماتی مجدد این چرخ ها را در محل های مخصوص در نظر گرفته شده قرار میدهند.
سیدی افزود: این شرکت هیچ ارتباطی با فرودگاه بین المللی امام نداشت و تنها خدمات باربری و حمل چرخ دستی مسافران را برعهده داشت بنابراین به دلیل اینکه مسافران در هنگام ورود یا خروج از فرودگاه با درخواستهای کارگران برای حمل بار مواجه نشوند و وضعیت ظاهری ترمینال در مقابل مسافران به ویژه مسافران خارجی نامناسب نباشد تصمیم بر قطع همکاری با این شرکت گرفته شد.
وی با تاکید بر اینکه فرودگاه امام خمینی یک فرودگاه بینالمللی است و باید وضعیت ظاهری ترمینال در برابر دیدگان مسافران خارجی حفظ شود گفت: مسافران می توانند در زمان ورود به فرودگاه بار خود را با استفاده از چرخهای دستی حمل کنند و در ایستگاههای تاکسی یا محلهای دیگر در فرودگاه رها کنند سپس کارکنان خدماتی سریعا این چرخ ها را جمعآوری و به محل مخصوص میبرد.
وی افزود: سال گذشته بر اساس دستور مدیرعامل فرودگاههای کشور دریافت این مبلغ از شرکت مذکور قطع شد اما این شرکت متعهد شد تا خدمات خوبی را در بخش انتقال بار مسافران با چرخهای دستی ارائه دهد ضمن اینکه کارگران حمل این چرخها باید حداکثر ۵ هزار تومان از مسافران دریافت می کردند اما این شرکت و کارگران با نقض تعهد خود مبلغی بین ۵ تا ۲۰ هزار تومان تحت عنوان انعام و سایر موارد از مسافر دریافت می کردند ضمن اینکه برخی از این کارگران به موضوعاتی که امنیت فرودگاه را به خطر میانداخت از جمله ورود کالاهای قاچاق دخیل شده بودند و مشکلات متعددی برای فرودگاه ایجاد کردند.
مدیرکل فرودگاه بینالمللی امام خمینی ادامه داد: دریافت هزینههایی بیش از ۵ هزار تومان از مسافران برای حمل بار، ورود به مسائل امنیتی فرودگاه و بر هم زدن وضعیت ظاهری ترمینال در مقابل مسافران خارجی در نهایت موجب قطع همکاری با این شرکت پیمانکاری شد و از روز گذشته مسافران در صورت نیاز از چرخ دستی به صورت رایگان استفاده می کنند و کارکنان خدماتی مجدد این چرخ ها را در محل های مخصوص در نظر گرفته شده قرار میدهند.
سیدی افزود: این شرکت هیچ ارتباطی با فرودگاه بین المللی امام نداشت و تنها خدمات باربری و حمل چرخ دستی مسافران را برعهده داشت بنابراین به دلیل اینکه مسافران در هنگام ورود یا خروج از فرودگاه با درخواستهای کارگران برای حمل بار مواجه نشوند و وضعیت ظاهری ترمینال در مقابل مسافران به ویژه مسافران خارجی نامناسب نباشد تصمیم بر قطع همکاری با این شرکت گرفته شد.
وی با تاکید بر اینکه فرودگاه امام خمینی یک فرودگاه بینالمللی است و باید وضعیت ظاهری ترمینال در برابر دیدگان مسافران خارجی حفظ شود گفت: مسافران می توانند در زمان ورود به فرودگاه بار خود را با استفاده از چرخهای دستی حمل کنند و در ایستگاههای تاکسی یا محلهای دیگر در فرودگاه رها کنند سپس کارکنان خدماتی سریعا این چرخ ها را جمعآوری و به محل مخصوص میبرد.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *