درآمد 9 میلیارد تومانی شرکتهای دانش بنیان در فن بازار سال گذشته شهرداری
وی در تشریح دلایل منجر به خرید نشدن 90 درصد از این تفاهم نامه ها اذعان کرد: در برخی موارد ادعای محصول مورد قرارداد اثبات نشد، همچنین در برخی موارد شرکت های توانایی تولید انبوه نداشتند.
معاون فناوری مرکز مطالعات شهر تهران ادامه داد: در برخی موارد نیز بودجه کافی برای خرید محصول وجود نداشت، زیرا این نمایشگاه در اواسط سال برگزار شده و سال بودجه ای به پایان رسیده بود.
فرهادی تاکید کرد: ارائه تسهیلات در سال جاری برای جبران برخی از دلایل منجر به قرارداد نشدن محصولات در سال گذشته در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به این که در فن بازار بیشتر شرکت ها با فعالیت های زیرساختی و عمرانی حضور داشتند، گفت: اما یکی از بخش هایی که در سال گذشته پررنگ بود و بسیار به چشم می آمد بخش های مربوط به حفاظت از محیط زیست بود.
معاون علم و فناوری مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران افزود: زباله سوزها، تجهیزات کاهش مصرف آب و آلودگی هوا و غیره از جمله تجهیزات ارائه شده در نمایشگاه سال گذشته بود. بعد از حوزه محیط زیست در حوزه نرم افزارها نیز فعالیت های خوبی صورت گرفته بود.
فرهادی با تاکید بر این که موضوع ترافیک از موضوع محیط زیست جدا نیست، عنوان کرد: کاربرد تکنولوژی در کاهش ترافیک پیش از این که منجر به صرفه جویی در انواع هزینه ها شود منجر به کاهش چشم گیر آلودگی هوا می شود.
وی با تاکید بر این که ترافیک از ابعاد اجتماعی نیز می توان نگریست، افزود: حضور طولانی مدت مردم در ترافیک می تواند منجر به درگیری های بین فردی و افزایش خشونت شود. همچنین بر روان افراد تاثیر منفی گذاشته و کیفیت زندگی را کاهش می دهد.
فرهای با اشاره به این که کنترل ترافیک با تکنولوژی نوین همچنین می تواند در کاهش تلفات انسانی نیز موثر باشد، اظهار کرد: تصور کنید اگر سرعت خودروها در تونلی همانند تونل توحید با دوربین های فوق پیشرفته کنترل نمی شد روزانه شاهد تصادف های مرگبار در این نقطه بودیم.
معاون علم و فناوری مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران با ابراز خرسندی از این که در فن بازار سال گذشته تجهیزات مطلوبی در حوزه ترافیکی وجود داشت، تصریح کرد: در فن بازار سال جاری نیز بخش های ترافیکی و زیست محیطی حضور پر رنگی خواهند داشت.
فرهادی ادامه داد: این تجهیزات در کاربری های متفاوت شامل کنترل هوشمند خودروها، نرم افزارهای موقعیت یاب، دوربین های ثبت سرعت، فناوری های خورشیدی در حوزه ترافیک و فناوری های موجود در حوزه موبایل برای ایجاد نظم ترافیکی بود.
وی با تاکید بر این که یکی از سنگین ترین بازارهای تجهیزات ترافیکی شهرداری ها هستند، خاطرنشان کرد: این در حالی است که در حوزه تجهیزات ترافیکی واردات محصول امری آسان است اما مهم ورود تکنولوژی ساخت این محصولات و بومی کردن آنها است.
فرهادی ادامه داد: خوشبختانه در فن بازارهای برگزار شده محصولات داخلی به نمایش در می آید. این در حالی است که باز شدن عرصه تکنولوژی به سوی شرکت های داخلی باعث می شود، این شرکت ها خود به سمت حل مشکلات موجود با تکیه بر تجهیزات و تکنولوژی نوین حرکت کنند.
معاون علم و فناوری مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران با تاکید بر این که مدیران شهرداری در سراسر کشور باید بپذیرند به تنهایی قادر به حل تمامی مشکلات موجود نیستند، اظهار کرد: در نتیجه باید اجازه شکوفایی به اصحاب فن داده شود، این در حالی است که در دنیای امروز تغییرات تکنولوژیک به سرعت در حال انجام است.