خاطرات عجیب اما واقعی مشتریان خودروی داخلی/ از «پراید صفر با گلگیر تعویضی» تا «ایربگ یا کیسه بوکس»!

8:24 - 07 مرداد 1394
کد خبر: ۶۲۷۷۲
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
خبرگزاری میزان: با توجه به اینکه نیم قرن از خودروسازی در ایران می گذرد اما این صنعت به دلیل حمایتهای دولت و بازارهای کاملا بسته در برابر واردات، به صنعتی بی کیفیت در کشور تبدیل شده است.
خاطرات عجیب اما واقعی مشتریان خودروساز/ از «پراید صفر با گلگیر تعویضی» تا «ایربگ یا کیسه بوکس»!به گزارش خبرنگار اقتصادی میزان، متاسفانه خودروسازی در ایران به نوعی مونتاژسازی است و اگر در گذشته خودروسازان برای تولید خودرو از آمریکایی ها و اروپایی ها و ژاپنی ها الگوبرداری می کردند هم اکنون به شبه خودروسازهای چینی تنزل یافته اند.

با اینکه همواره از این صنعت در کشور حمایت شده است اما خودروسازان کارنامه بی کیفیت و ناامید کننده ای از خود ارائه داده اند.

چندی پیش در خبری در گفت وگو با رییس انجمن قطعه سازان با عنوان «خودروهای داخلی بر روی دست خودروسازان مانده است/ واردات خودرو ممنوع» منتشر شد که در آن محمدرضا نجفی منش از اشباع شدن بازار خودروهای وارداتی و تاکید بر ممنوعیت واردات داشت و همچنین نظرات جالبی در خصوص کیفیت خودرو تولید داخل مطرح شد که خبر از دل پر درد مشتریان از کیفیت خودروهای داخلی دارد.

نظرات مشتریان خودروسازان داخلی
به‌جرات می‌توان گفت که در دو دهه اخیر از هیچ بخش صنعتی مانند خودروسازی دفاع و پشتیبانی نشده و کارنامه هیچ‌یک از رشته‌های صنعتی مانند آن دلسردکننده و ناامیدکننده نیست. درسایه تحریم‌ها، بازار خودرو و همچنین قطعات و اجزای آن به جولانگاه شرکت‌های چینی تبدیل شد، به‌صورتی‌که ایران رتبه اول یا دوم بازار صادراتی خودروهای سواری چین را به خود اختصاص داده است.

دراین‌میان شرکت‌های خودروساز هم با واردات قطعات و اجزا و تولید تحت لیسانس برندهای چینی سعی کردند تا در مسابقه واگذاری بازار کشور به خودروسازان چینی از رقابت با واردکنندگان باز نمانند. داده‌های گمرک ایران حکایت از مقام اول چین در صادرات، قطعات و اجزای خودرو به ایران دارد. هم‏اکنون هشت خودروساز چینی با واردات یا مونتاژ ٢٧ مدل خودرو در کشور حضور جدی دارند.

 کمترین هزینه، بیشترین سود!
 اگر خودروسازان کشور کیفیت محصولات تولیدی خود را بالا برده بودند حتی در تحریم ها هم می‌توانستند، صادرات داشته باشند اما مشکل اینجاست که دوستان ما میخواهند با کمترین هزینه و تعهد، بیشترین سودها رو داشته باشند.

 سورن صفر کیلومتر بدون گارانتی!
 بنده سال پیش خودرو سمند سورن صفر کیلومتری خریدم که  فرمون خودرو لرزش شدیدی داشت، برای استفاده از دنده عقب هم صدای زوزه بدی از چرخ‌های عقب بلند می شد، دنده 3 ماشین مشکل داشت، همان زمان به نمایندگی هم مراجعه کردم اما  مشکل حل نشد و گفتند شامل گارانتی نیست.  

خودروی فرانسوی در برابر خودروی ملی!
اگر تبلیغات منفی است چرا خودروی ملی صفر بنده با کلی مشکلات روبروست آقایان محترم قطعه ساز، اما خودروی فرانسوی دوست من هنوز خم به ابرو نیاورده است ومن هرروز باید در تعمیرگاه باشم.  

صورت های مالی صوری!
خودروهای داخلی واقعا بی کیفیت هستند و اگر واردات آزاد شود با ایجاد رقابت نفع اصلی به مردم خواهد رسید. صورت های مالی شرکت های خودرو ساز یقینا صوری هستند والا سود دهی این شرکتها با وجود انحصارات بسیار بالاست که متاسفانه هزینه سو مدیریت و منفعت طلبی خودرو سازها رامردم از جیبشان پرداخت می‌کنند.

خودروهای بی کیفیت و گران!
خودروهای داخلی در سطح استاندارهای جهانی هم بی کیفیت و هم خیلی گران هستند. اگرخودروسازان میخواهند با خودروهای خارجی خوب رقابت کنند باید کیفیت بالا و قیمت پایین بیاید. باتوجه به اینکه قیمت گمرک خودروهای وارداتی خیلی بالاست بازهم مردم ترجیح می دهند خودروی خارجی سوارشون علت هم بی کیفیت بودن خودروهای داخلی باتوجه به قیمت بالای آنهاست..کنترل کیفیت وقیمت درایران اصلاوجود ندارد...خودروسازان حتی کپی برداری هم بلدنیستند..!!!!!!!

پراید صفر با گلگیر تعویضی!
یک پراید صفر گرفتم بعد از 2 سال قصد فروشش را داشتم که نمایشگاه گفت گلگیر تعویضیه با کارشناس مشورت کردم تایید کرد و یک میلیون زیر قیمت فروختم...این است تولید ملی! 

 درهای خودروسازی را ببندید
به نظرم اگر می خواهید به مردم احترام بزارید بهترین کار بستن درب کارخانه های خودرو ساز بی مسئول است.

ایربگ یا کیسه بوکس
خودرویی در جاده تصادف کرده بود که لطافت کیسه بوکس از ایربگ بهتر بود.

نقص فنی بسیار
با سلام، قطعه ساز محترم با توجه به نظرات مردم می توانی وضع کیفت و رضایت را بررسی کنید .آیا هیچ کس از وضع کیفیت تولید خودرو در این کشور راضی است ؟ خدمات و پشتیبانی آن چطور؟ حتی یک بچه هفت ساله می تواند چندین نقص فنی برای خودروهای داخلی پیدا کند چرا مهندسین این شرکتها متوجه نمی شوند جای تعجب دارد. نقصهایی که برای رفع آنها احتیاج به هیچ تکنولوژی خاصی هم ندارد. 

ماشین صفر را نخریده باید تعویض کنم!
سال گذشته یک پژو 206گرفتم همان روز اول دنده 3 می پرید، به  ایران خودرو مراجعه کردم گفتند مشکل از گیربکس است و باید تعویض شود، گیربکس عوض کردند بعد خودشان دوباره گفتند که صفحه کلاژ مشکل دارد باید تعویض شود، فکر کنم تا 2 ماه دیگه کل ماشین را باید عوض کنم.

...............

شادی سیروس




علي
|
-
|
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
0
0
من ميخام بدونم آيا مسولين خودرو ساز ، خودشان هم سوار اين ماشين هاي توليد داخلي مي شوند يا نه؟
علی
|
-
|
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۸
0
0
قابل توجه عزیزان پراید سوار ! نزدیک چراغ قرمز که میشوید عجله برای عبور از چراغ سبز نکنید مخصوصا اگر ماشین جلوی شما پراید باشد ! چون اگر فاصله طولی شما با پراید جلوی کم و سرعت هم کم باشد و ناگهان چراغ راهنما زرد شود ! پراید به علت نداشتن ترمز ایده آل و ایمنی بدنه ! اگر خدای نکرده تصادفی بین دو پراید رخ دهد چشمتان روز بد نبیند که متاسفانه برای بنده افتاد و هر دو پراید از جلو و عقب خسارت شدید دیدند ! فقط به علت نداشتن ترمز خوب و ایمنی بدنه ! با سرعت مطمئنه برانید .
آشنا
|
-
|
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
0
0
خودروی بی کیفیت و گران ایرانی توسط مردم با بصیرت تحریم شد........
علیرضا
|
-
|
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
0
0
حالا خوبه همه میفهمند ماشین داخلی چیه با این همه حال خرید میکنند
فردين
|
-
|
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
0
0
اگرخودروسازان میخواهند با خودروهای خارجی خوب رقابت کنند باید تغيير شغل دهند
مشاهده نظرات دیگر
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *