برپایی کلاسهای چهار نفره برای رفع ایرادات آموزشی دانش آموزان
- ایرنا نوشت: سید جواد حسینی درخصوص فرصت و مجوز برای تکمیل فرآیند آموزش دانش آموزان استثنایی گفت: سازمان آموزش و پرورش استثنایی در نظر دارد در کلاسهای حداکثر ۴چهار نفره و با کاهش زمان آموزش خلاءهای آموزشی دانش آموزان بویژه برای دروس مهارتی را رفع کند، همچنین درخواست دیگری نیز برای حضور انفرادی ضروری دانش آموزان پیش دبستانی و ابتدایی دارد.
وی ادامه داد: البته برگزاری این کلاسها با هماهنگی شورای مدرسه و آموزش و پرورش استثنایی منطقه و استان است، همچنین درخواست دیگر برای آموزش و ارزشیابی دروس مهارتی دانش آموزان متوسطه است که بزودی برای برگزاری امتحانات اعلام میشود.
ارزشیابی پیش دبستانیها در شهریورماه
معاون وزیر آموزش و پرورش درباره شیوههای ارزشیابی دانش آموزان با نیازهای ویژه اظهار داشت: در رابطه با شیوه نامه ارزیابی دانش آموزان با نیازهای ویژه در شرایط کرونا دورههای مختلف تحصیلی داریم که با توجه به شرایط این دورهها ارزشیابی دانش آموزان با کمترین خطر انجام شود.
وی افزود: با توجه به این که مقطع پیش دبستانی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه رسمی و الزامی است، برای این مقطع ارزشیابی به صورت غیر حضوری تعیین شده است.
رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی ادامه داد:، اما برای رعایت حال دانش آموزانی که شاید امکان دسترسی کمتری به فضای مجازی داشته باشند و خانواده نتوانسته باشد محتوای آموزشی لازم را به دانش آموز برساند، زمان ارزشیابی تا شهریور ماه مشخص شده است، یعنی فرصت آموزشی به دانش آموز داده شده تا در شهریور ماه ارزشیابی غیرحضوری داشته باشد.
حسینی خاطرنشان کرد: معلم تا شهریور ماه بستههای آموزشی را مجددا ارزشیابی میکند، همچنین والدین با کمک معلم با دانش آموز محتوای دروس را تمرین میکنند تا شهریور ارزشیابی غیرحضوری برای آنها انجام شود، در واقع معلم به این اطمینان برسد که یادگیری حاصل شده است.
ارزشیابی دانش آموزان ابتدایی غیرحضوری است
وی همچنین درباره شیوه ارزشیابی دانش آموزان با نیازهای ویژه ابتدایی اظهار داشت: در تمام پایههای دوره ابتدایی ارزشیابی به صورت غیرحضوری انجام میشود، اما با توجه به اهمیت یادگیری در مقطع اول ابتدایی، اول مقدماتی، اول تکمیلی و پایه اول دانش آموزان آسیب دیده شنوایی، بینایی و معلول جسمی، حرکتی، چندمعلولیتی و طیف اوتیسم با نظر شورای مدرسه و در صورت ضرورت میتوان برای برخی دانش آموزان که میخواهند به پایههای بالاتر ارتقا پیدا کنند، ارزشیابی حضوری و انفرادی صورت گیرد.
رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی خاطرنشان کرد: همچنین برای گروه کم توان ذهنی ارزشیابیها غیرحضوری است و برای سطح اول تا سوم اگر ضرورت دارد میتوان به صورت حضوری و انفرادی ارزشیابیها صورت گیرد.
برگزاری کلاس و ارزشیابی دروس مهارتی با نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا
وی یادآور شد: همچنین ارزشیابی دروس نظری برای دانش آموزان متوسطه حرفهای در گروه کم توان ذهنی به صورت غیر حضوری انجام میشود، اما برای برگزاری کلاسها و آزمون حضوری دروس مهارتی منتظر مجوز از ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم.
رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی افزود: همچنین ارزشیابی دوره متوسطه دوم حرفهای پایه دهم، یازدهم و دوازدهم غیرحضوری است و برای دورس مهارتی تابع شرایط ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم.