تکریم ارباب رجوع، احقاق حق و نظم و انضباط اولویت کارکنان دادگستری
- حجت الاسلام سید عبدالمهدی موسوی در دیدار جمعی از کارکنان اداری دادگستری کل استان مرکزی گفت: سرمایه بزرگ دستگاه قضایی بهره مندی از کارمندان تلاشگر، متعهد و پاکدست است که در کنار قضات شریف در انجام مأموریتها سهمی به سزا دارند.
رییس کل دادگستری استان مرکزی با اشاره به سه رویکرد تکریم ارباب رجوع، تلاش برای احقاق حق و نظم و انضباط اداری توسط کارمندان، گفت: حرکت و روح جدید در بدنه قوه قضاییه بر مبنای انقلابی گری و جهادی گری استوار شده و میطلبد همکاران محترم در تمامی سطوح به این مهم توجه داشته باشند.
وی با پیشنهاد تشکیل کارگروههایی در حوزههای بهداشت و سلامت، ارتقاء اداری، رفاهی و ورزشی و اطلاع رسانی از سوی خود همکاران و ارائه پیشنهادات اجرایی گفت: لازمه کار در شرایط دادگستری میطلبد که همکاران مجهز به اخلاق کریمه و نشاط و شادابی بالایی باشند.
رییس کل دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: کارمندان خط مقدم برخورد با ارباب رجوع هستند و آنان هستند که میتوانند با برخورد مؤمنانه و مصلحانه بسیاری از اضطرابها و تنشها را مدیریت نمایند.
رییس کل دادگستری استان مرکزی ضمن تأکید جدی بر پرهیز از هرگونه ارتباط گیری با اصحاب پرونده، وکلا و کارشناسان گفت: سلامت دستگاه قضایی در گرو رفتار و عملکرد تک تک ماست و باید خطوط قرمز که موجب خطا و خدایی نکرده فساد شود به شدت پرهیز کرد و با ارتقاء نظارتها باید منابع و سرمایههای استانی را حفظ نمود.
وی افزود زود آمدن، دیر رفتن، توجه به نظم و انضباط، توجه به تنظیف و آراستگی محیط کار، دارای انگیزه بودن، برخورداری از آداب معاشرت با همکاران، پوشش فاخر و مناسب از بایستههای همکاران است.
رییس کل دادگستری استان مرکزی توجه به آمار و کاهش موجودی گفت: معیار ما در شناخت عملکرد مطلوب آمار است البته آماری که کیفی و مشخص کننده احقاق حق و ابطال باطل باشد.
وی در خاتمه ضمن تقدیر از تلاش و کوشش تمامی کارکنان از آنان خواست که زمینههای خطا و فساد خیز را شناسایی و معرفی کرده و رعایت احترام و انعطاف به طرفین پرونده و دو طرف را یکسان دیدن و گره گشایی در مسیر رسیدگی را توصیه کرد.