مالیات نقل و انتقال املاک مسکونی در کهگیلویه و بویراحمد برخط شد
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه و بویراحمد از برخط شدن مالیات نقل و انتقال املاک مسکونی در ۶۲ دفتر اسناد رسمی استان خبر داد.
خبرگزاری میزان -
غفاری مدیرکل امور مالیاتی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این مراسم با اشاره به برون سپاری اخذ مالیات الکترونیک نقل و انتقال املاک مسکونی به دفاتر اسناد رسمی، گفت: استعلام گواهی مالیات نقل و انتقال املاک مسکونی در استان از این به بعد فقط از طریق دفاتر اسناد رسمی صورت میگیرد.
وی گفت: طرح برون سپاری اخذ مالیات نقل و انتقال املاک مسکونی به دفاتر اسناد رسمی با هدف کاهش هزینههای وصول مالیات، تکریم مؤدیان مالیاتی عملیاتی شده است.
گفتنی است؛ طرح برون سپاری اخذ مالیات نقل و انتقال املاک مسکونی به دفاتر اسناد رسمی در اجرای تکلیف قانونی مقرر در تبصره ۴ ماده ۱۸۷ قانون مالیاتهای مستقیم و آیین نامه اجرایی مربوط (مصوب رئیس قوه قضائیه) اجرا شده است.
- آیین بهره برداری از پروژه برون سپاری اخذ مالیات نقل و انتقال املاک به دفاتر اسناد رسمی با حضور مدیرکل ثبت اسناد و املاک کهگیلویه و بویراحمد و مدیرکل امور مالیاتی استان برگزار شد.
زمان خوب مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان در این مراسم گفت: با بهره برداری از این پروژه، مالیات نقل و انتقال املاک مسکونی در ۶۲ دفتر اسناد رسمی استان بصورت آنلاین انجام میگیرد.
وی اظهار کرد: قبلا دریافت مالیات به صورت مراجعه حضوری انجام میگرفت، اما اکنون دریافت مالیات نقل و انتقال به صورت برخط انجام میشود و در کوتاهترین زمان ممکن گواهیها صادر میشود.
وی افزود: مالیات نقل و انتقالات املاک به صورت برخط وارد سامانه میشود و همه حقوق و حتی حق ثبت دفاتر از طریق دستگاه پوز انجام میشود و دریافت به صورت نقدی وجود ندارد.
وی با اشاره به اینکه نقطه قوت این سامانه برخط شدن و الکترونیکی بودن است خاطرنشان کرد: استعلام از سازمان امور مالیاتی برای نقل و انتقال هزینه ندارد، ولی هر هزینه در قسمت نقل و انتقال ذکر شده است و رسید نیز به مردم داده میشود.
خوب گفت: سامانه به صورتی طراحی شده که سردفتر مکلف است وجوه را بررسی کند و در صورت واریز، اسناد را تنظیم کند حتی بازرسی اسناد نیز به صورت آنلاین توسط بازرسین انجام میشود.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این طرح با هدف تکریم ارباب رجوع، کاهش وقت و هزینه و همچنین حذف مراجعات غیر ضروری در تمامی دفاتر اسناد رسمی استان عملیاتی شده است.
زمان خوب مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان در این مراسم گفت: با بهره برداری از این پروژه، مالیات نقل و انتقال املاک مسکونی در ۶۲ دفتر اسناد رسمی استان بصورت آنلاین انجام میگیرد.
وی اظهار کرد: قبلا دریافت مالیات به صورت مراجعه حضوری انجام میگرفت، اما اکنون دریافت مالیات نقل و انتقال به صورت برخط انجام میشود و در کوتاهترین زمان ممکن گواهیها صادر میشود.
وی افزود: مالیات نقل و انتقالات املاک به صورت برخط وارد سامانه میشود و همه حقوق و حتی حق ثبت دفاتر از طریق دستگاه پوز انجام میشود و دریافت به صورت نقدی وجود ندارد.
وی با اشاره به اینکه نقطه قوت این سامانه برخط شدن و الکترونیکی بودن است خاطرنشان کرد: استعلام از سازمان امور مالیاتی برای نقل و انتقال هزینه ندارد، ولی هر هزینه در قسمت نقل و انتقال ذکر شده است و رسید نیز به مردم داده میشود.
خوب گفت: سامانه به صورتی طراحی شده که سردفتر مکلف است وجوه را بررسی کند و در صورت واریز، اسناد را تنظیم کند حتی بازرسی اسناد نیز به صورت آنلاین توسط بازرسین انجام میشود.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این طرح با هدف تکریم ارباب رجوع، کاهش وقت و هزینه و همچنین حذف مراجعات غیر ضروری در تمامی دفاتر اسناد رسمی استان عملیاتی شده است.
بیشتر بخوانید:
غفاری مدیرکل امور مالیاتی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این مراسم با اشاره به برون سپاری اخذ مالیات الکترونیک نقل و انتقال املاک مسکونی به دفاتر اسناد رسمی، گفت: استعلام گواهی مالیات نقل و انتقال املاک مسکونی در استان از این به بعد فقط از طریق دفاتر اسناد رسمی صورت میگیرد.
وی گفت: طرح برون سپاری اخذ مالیات نقل و انتقال املاک مسکونی به دفاتر اسناد رسمی با هدف کاهش هزینههای وصول مالیات، تکریم مؤدیان مالیاتی عملیاتی شده است.
گفتنی است؛ طرح برون سپاری اخذ مالیات نقل و انتقال املاک مسکونی به دفاتر اسناد رسمی در اجرای تکلیف قانونی مقرر در تبصره ۴ ماده ۱۸۷ قانون مالیاتهای مستقیم و آیین نامه اجرایی مربوط (مصوب رئیس قوه قضائیه) اجرا شده است.
انتهای پیام/
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *